2020 Honda Civic Type R yenilendi
Honda, Civic model ailesini güncelledikten sonra Civic Type R’ye de el attı. 2020 Tokyo Auto Salon etkinliğinde tanıtılan 2020 Honda Civic Type R, motor soğutmasına katkıda bulunan daha geniş ön ızgaraya Boost Blue adı verilen yeni renge kavuşmuş.
İç bölümün de elden geçirildiği modelde Alcantara ile kaplı direksiyon simidi ile karşılaşıyoruz. Ayrıca daha kısa vites yollarına sahip vites topuzu da yenilenen Type R’deki yerini almış durumda. Honda, tüm donanım seviyelerinde standart olarak sunulan sürücü yardım sistemlerinin yanı sıra Aktif Ses Kontrolü sahte motor sesini de yenilenen modeline eklemiş.
Gövdenin altında da bazı değişiklikler bizi bekliyor; Japon üretici sürtünmeyi azaltmak ve direksiyon hissini geliştirmek amacıyla elden geçirilmiş bir ön süspansiyona yer vermiş. Otomobil üreticisi ayrıca daha yumuşak bir sürüş için amortisörleri güncellerken, daha iyi yol tutuş için arka burçları da geliştirmiş.
2.0 litrelik turbo beslemeli motor ise değişmeden kalmış. 320 beygir güç ve 400 Nm tork üretebilen bu motor, 6 ileri manuel vites ve sınırlı kaydırmalı diferansiyel ile yoluna devam ediyor.
2020 Honda Civic Type R, daha önce olduğu gibi 3 farklı sürüş modu sunuyor. Comfort, Sport ve +R olarak adlandırılan sürüş modları ile süspansiyon, direksiyon ve gaz tepkileri değiştirilebiliyor.
Japon üretici, yenilenen model ile ilgili detayların önümüzdeki günlerde gerçekleştirilecek uluslararası lansman ile açıklanacağını duyurdu. Otomobilin, Renault Megane RS Trophy-R’den Nürburgring tur rekorunu geri alabilecek daha güçlü bir versiyonu hakkında ise henüz bir açıklama gelmiş değil. Bilindiği üzere Renault Megane RS Trophy-R elde ettiği 7:40.1’lik süre ile Nürburgring önden çekişli araçlar tur rekorunu ele geçirmişti.