ODD Gladyatör Ödülleri sahiplerini buldu
Otomotiv sektörünün en dikkat çeken, kapsamlı ve prestijli organizasyonu olan “ODD Satış ve İletişim Ödülleri, 2020 Gladyatörleri” bu yıl da güçlü bir rekabete sahne oldu. Sektörün “en”lerinin belirlendiği ODD Gladyatör Ödülleri organizasyonunda kazanan en başarılı markalar ve çalışmaları heyecanlı ve görkemli bir törenle ödüllerini aldı.
6 Ocak 2021 tarihinde ilk kez online ortamda gerçekleştirilen ödül törenine, ODD üye markaları, otomotiv dünyasının temsilcileri, basın mensupları ve davetliler katıldı.
“Otomotiv sektörü ve ODD, 2020 yılında da ekonomiye değer katmaya devam etti.”
Törende konuşma yapan ODD Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bilaloğlu bu yıl onbirincisi düzenlenen ODD Satış ve İletişim Ödülleri, 2020 Gladyatörleri ödül törenine katılan tüm adayları ve etkinlikte tüm emeği geçenleri tebrik ederken, 2020 yılını da değerlendirdi:
“2020 yılı hepimizin hafızasına kazınan bir yıl oldu. Artık bildiğimiz ve tecrübe ettiğimiz gibi Pandemi gerek iş gerek özel hayatımızı derinden değiştirdi, bazı bölümlerini ciddi sınırladı ama bazı bölümlerine yeni bir boyut kattı. Bundan dolayı bu senenin ODD Gladyatör ödülleri konseptini ‘Eşsiz Yıl’ olarak belirledik. Derneğimiz bu yıl Genel Kurul’unun hemen ardından dünyanın karşı karşıya geldiği pandemi sürecinde birçok konuda proaktif davrandı. Sektörümüz faaliyetlerinin devamlılığı yönünden, çözüme kavuşturulması gereken konularda hızla girişimlerde bulunduk. Dijital ortamda sektör temsilcilerimiz ile kamuyu ve elbette diğer paydaşları bir araya getiren çok sayıda toplantı gerçekleştirdik. ODD olarak otomotiv sektöründe her bakımdan değer yaratmayı ve destek olmayı sürdüreceğiz.’’
Organizasyon toplam 22 dalda rekabete sahne oldu
“Satış” ve “İletişim” kategorilerinde toplam 22 dalda ödül verildi.
İletişim Ödülleri kategorisinde halka açık kategorilerde adaylar; Yılın Dergi Uygulaması, Yılın Dijital Deneyim Uygulaması, Yılın Sosyal Medya Uygulaması, Yılın Gazete Uygulaması, Yılın Radyo Uygulaması,Yılın Outdoor Uygulaması, Yılın TV Uygulaması, Dünden Bugüne En İyi TV Uygulaması, Dünden Bugüne En İyi Radyo Uygulaması ve Dünden Bugüne En İyi Gazete Uygulaması dallarında www.oddgladyator.com web sitesi üzerinden verilen oylar ile ilk 5 içine girmeye çalıştılar.
Halk oylaması ile ilk beşe kalan projeler ve halk oylamasına açık olmayan Yılın PR/Etkinlik Uygulaması, Yılın Entegre İletişim Uygulaması, Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi kategorilerinde yer alan tüm aday çalışmalar jüri üyeleri tarafından değerlendirilerek ödül töreninde canlı oylandı. Bu ödüllerin yanı sıra Jüri Özel Ödülü de sahibini buldu.
‘Yılın Basın Lansmanı’ ödülünü yine otomotiv basını belirledi “Yılın Basın Lansmanı” ödülünü her yıl olduğu gibi bu yıl da otomotiv basınının değerli temsilcileri belirledi. Basın mensuplarının, 2020 yılı içerisinde katıldıkları online veya offline lansmanlar içerisinden marka ve modellerin test sürüşü ya da tanıtım etkinliklerini değerlendirdikleri bu kategoride aday olan markalar sistem üzerinden oylandı.
En yüksek katılım Sosyal Medya Uygulaması kategorisinde oldu
ODD üyesi markaların iletişim kategorilerine katılımları çok yoğundu. En büyük ilgi 11 aday çalışma ile “Sosyal Medya Uygulaması” kategorisinde olurken, “TV Uygulaması” ve “PR/Etkinlik Uygulaması’’kategorilerinde 10’ar adet çalışma yer aldı. Tüm kategoriler toplamında 69 çalışma ödül almak için mücadele verdi.
Satış Ödülleri kategorisinde; En Hızlı Büyüyen Hafif Ticari Araç Markası, En Hızlı Büyüyen Otomobil Markası, En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Modeli, En Çok Satılan Otomobil Modeli, En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Markası, En Çok Satılan Otomobil Markası ve En Çok Satılan Otomobil ve Hafif Ticari Araç Markası kategorilerindeki birinciler, ODD veri tabanına işlenen yıllık satış adetleri sonuçlarına göre belirlendi.
Tüm kategorilerde ödül alan firmalar, ödüller ile eşzamanlı olarak hazırlanan ve ODD tarafından onaylanan logoların bir yıllık kullanım hakkına da sahip oldu.
Jüri üyeleri 2020’nin“en’lerini” belirledi
Gladyatör Ödülleri’nin onbirinci yılında da Lider İletişimi ve Paydaş İlişkileri Yönetimi Stratejik Danışmanı, Toksü & Chase Halkla İlişkiler Yöneticisi, TOBB Medya ve İletişim Meclisi Başkan Yardımcısı, SEDEFED Başkan Yardımcısı Sayın Fügen Toksü başkanlığında iletişim ve pazarlama alanında uzman akademisyenlerden oluşan tecrübeli jürinin profesyonel değerlendirmeleriyle sonuçlar belirlendi.
İşte ODD Gladyatör ödülleri:
SATIŞ ÖDÜLLERİ
En Hızlı Büyüyen Hafif Ticari Araç Markası: Mitsubishi
En Hızlı Büyüyen Otomobil Markası: SSangyong
En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Modeli: FORD Tourneo Courier
En Çok Satılan Otomobil Modeli: FIAT Egea
En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Markası: FORD
En Çok Satılan Otomobil Markası: RENAULT
En Çok Satılan Otomobil ve Hafif Ticari Araç Markası: FIAT
İLETİŞİM ÖDÜLLERİ
Yılın Dergi Uygulaması: AUDI, Quattro 40.yıl Dergi İlanı
Yılın Sosyal Medya Uygulaması: FORD, 19 Mayıs E-Spor Yarışı Uygulaması
Yılın Dijital Deneyim Uygulaması: TOYOTA Yandex Güvenli Sürüş Uygulaması
Yılın Gazete Uygulaması: RENAULT Yeni Clio Benzersiz Lansman Gazete Uygulaması
Yılın Radyo Uygulaması: HONDA, Orijinal Yedek Parça -Nitro Radyo Spotu
Yılın Outdoor Uygulaması: LAND ROVER, Defender Lansman Gününe Canlı Geri Sayım Outdoor Uygulaması
Yılın PR/Etkinlik Uygulaması: BORUSAN BOM, Akademi Kar ve Buz Sürüşü Basın Etkinliği
Yılın TV Uygulaması: HYUNDAI, MasterChef TV Sponsorluk Projesi Reklam Filmi
Yılın Entegre İletişim Uygulaması:RENAULT, Yeni Clio Benzersiz Lansman Uygulaması
Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi: TOYOTA, Toyota’da Engel Yok! Projesi
Yılın Dünden Bugüne En İyi TV Uygulaması: PEUGEOT, 206 Reklam Filmi
Yılın Dünden Bugüne En İyi Radyo Uygulaması: FORD, Focus | Apollo -Otomatik Park Sistemi Radyo Spotu
Yılın Dünden Bugüne En İyi Gazete Uygulaması: MERCEDES-BENZ, Sprinter Gazete Uygulaması
Yılın Jüri Özel Ödülü: FIAT, Hayat Durur Fiat Durmaz Projesi
Yılın Basın Lansmanı: PEUGEOT, 3008, 5008 ve TOYOTA Hilux Lansmanları