Skoda Octavia İncelemesi
Yenilenmiş tasarımı ve yarı hybrid teknolojisi ile Skoda Octavia 1.0 TSI E-Tec 110 PS DSG testimize konuk oldu. Kendisine olan beklentilerimizin üstünde bir performans göstererek daha ilk bakışta hem işlevsellik açısından hem de tasarım açısından büyük bir değişikliğe gittiğini belli ediyor.
Skoda Octavia, farlarının tek parça olarak dizayn edilmesi ile birlikte diğer rakiplerine oranla daha sportif duran bir tasarıma sahip. Izgara kısmının dörtgen formundan daha çok altıgeni andıran bir yapıya geçmesi kendisini çok daha premium göstermekte.
Eski tasarımı ile kıyaslandığında yeni Skoda Octavia’nın arkasında ve yan profilinde büyük bir değişikliğe gidilerek daha agresif hatlar kullanıldığını ve abisi Audi A5 Sportback’i andırdığını rahatlıkla ifade edebiliriz. Kendisi artık çok daha premium ve sportif bir görüntüye sahip olmakla birlikte sürtünme katsayısını 0.020 Cd azaltarak aerodynamic açıdan da gelişmiş durumda. Daha önce Golf 8’de de gördüğümüz anahtar dizaynı ile karşımıza çıkan Skoda Octavia daha premium ancak daha kolay çizilebilecek bir anahtar tasarımına sahip.
İç dizaynda bizi neler bekliyor?
İçerisine baktığımızda ise daha minimalist ve yanında daha teknolojik bir kokpit sunan Octavia artık çok daha kullanışlı. Çok yüksek bir çözünürlüğe sahip olan 10.25 inç’lik Hayalet kadranları, 10 inç büyüklüğünde multimedia ekranı, opsiyon olarak sunulan headup display ile sürüşünüzün çok daha keyifli hale gelmesi hedeflenmiş. Aynı zamanda sınırsız renk seçeneği sunan iç aydınlatması bu teknolojik gelişmeleri destekler nitelikte. Radikal bir değişiklik ile 2 kollu direksiyon ile gelen Skoda Octavia farklı hissettirmeyi başarırken geleneksel 3 kollu direksiyonu ile de sipariş edilebiliyor.
Opsiyon olarak sunulan hafızalı Sürücü koltuğu ve aynaları üst segmentine adeta göz kırpıyor. Ayna üzerinde dahi USB-C bağlantı noktası bulabileceğiniz Skoda Octavia artık klasikleşmiş olan şemsiyelerinden de vazgeçmemiş durumda. İşlevsellik açısından bu kadar yol kat etmiş olmasına rağmen hava menfezlerini yatay olarak kontrol etmek istediğinizde sağ konuma getirir iseniz menfezin kapanıyor olması dezavantaj olarak hanesine yazılmakta. Sıcaklığı ön taraftan bağımsız ayarlayabildiğiniz menfezleri, 2 USB-C, 230 V prizi ve telefonunuzu koyabileceğiniz bir cebi bulunan Skoda Octavia arka yaşam alanını önemsediğini belli ediyor. Bagaj kısmında ise seyahatlerinizde oldukça yeterli gelecek 600 litrelik bir hacim sizleri bekliyor. Arka koltuklar da yatırıldığında ise bu rakam 1555 litrelere kadar çıkabiliyor.
Peki Skoda Octavia sürüş performansında ne hissettiriyor?
İşlevselliğinden ödün vermeyen Skoda Octavia sürücü yorgunluk tespit sistemi, şerit değiştirme asistanı ve acil durum çağrı sistemi sayesinde sürüşte güvende ve yalnız olmadığınız hissini verebilmek için elinden geleni yapıyor.
Yarı hybrid diyebileceğimiz 1 litrelik 3 silindirli benzinli motorunun yanında bulunan ufak elektrikli motoru ile trafikte size tasarruf ve sessizlik sağlıyor. 7 ileri çift kavrama Dsg şanzımanı başarılı performans göstererek amacınız doğrultusunda hareket ediyor. Virajlı yollarda ise elektronik sistemleri sayesinde güvenli sürüş yapabilmenize olanak sağlıyor. Yalıtım konusunda da büyük bir gelişme kaydederek rakiplerine karşı iddiasını sürdürüyor.
Gelelim yakıt tüketimine Skoda Octavia bizde kaldığı süre boyunca hem trafikli hem de trafiksiz ortamda sürme fırsatı bulduk. 5.5 lt/100 km değerinde bir tüketim ortalaması ile elektronik motorunun başarılı bir performans gösterdiğini kanıtlıyor.
Skoda Octavia, sınıfının üstünde donanımlara sahip olması ile birlikte ortalamanın biraz üstünde bir fiyat ile dikkatimizi çekiyor. Üst segmentinden de bir çok özellik barındırarak fiyatının karşılığını vermek için elinden geleni yapıyor.
TEKNİK ÖZELLİKLER
999CC, SIRALI 3 SİLİNDİR, ÖNDEN ÇEKİŞ, 110 BG, 200 NM
5.5 LT/100 KM, 114 GR/KM
0-100 KM/S 10.5 SN, 208 KM/S
1341 KG
Škoda Octavia’nın güncel Fiyat listesine ise buradan ulaşabilirsiniz.
Diğer testlerimize ise buradan ulaşabilirsiniz.