M logolu ilk elektrikli otomobil: BMW i4 M50
BMW, i4 M50 modelinin üzerindeki örtüleri en sonunda kaldırdı. Yeni model, M logosunu taşıyan ilk elektrikli BMW olma özelliği taşıyor. Egzoz tınılarının olmadığı bir M kulağa biraz garip geliyor değil mi?
Daha önce görselleri sızdırılan araç, mat mavi rengine eşlik eden siyah ve karbon fiber detaylarla süslenmiş. Bu detaylar ile M departmanınn agresif yapısını ortaya koyan model, azami 544 beygir güç üretebilen bir elektrik motoruna ev sahipliği yapıyor. Önde ve arkada konumlandırılan iki adet elektrikli motorun ürettiği azami tork ise 795 Nm olarak ölçülmüş.
Ancak bu değerlerin yaklaşık 10 saniye boyunca aracın azami rakamlarını elde etmeye yarayan Sport Boost modu ile yakalandığını hatırlatalım. Araç, bu mod devrede değilken 476 beygir güç ve 729 Nm tork üretebiliyor.
BMW’nin yaptığı açıklamaya göre i4 M50, 100 km/s hıza 3.9 saniyede ulaşıyor. Performanslı modelin azami süratinin ise 225 km/s olduğu belirtiliyor. Standart i4, 100 km/s hıza 5.7 saniyede ulaştığı ve maksimum hızının 189 km/s olduğunu söylemekte yarar var.
Tam elektrikli dört tekerlekten çekiş ve daha güçlü motorların yanı sıra BMW i4 M50 özel olarak ayarlanmış yaylar, amortisörler, özel tasarım viraj demirleri ve ön uçta kule desteği ile uyarlanabilir bir M süspansiyona ev sahipliği yapıyor. Ayarlanabilir spor direksiyon, M Sport frenler ve 19 inç alaşım jantlar da yine i4 M50 modelinde yer alan detaylar arasında. BMW ayrıca batarya paketi sayesinde i4 M50’nin ağırlık merkezinin standart bir 3 Serisi’ne kıyasla 3.3 cm daha aşağıda olduğunu belirtti.
Bataryadan bahsetmişken, BMW i4 M50 tam dolu batarya ile yaklaşık 305 km’lik menzile sahip. Aracın bataryalarını 11 kW’lik cihaz ile yaklaşık olarak 7.6 saatte tamamen doldurmak mümkün. Ayrıca 200 kW’lik hızlı şarj ile bataryaları %10’dan %80 oranında doldurmak için ise sadece yarım saat gerekiyor.
İç mekana geçiş yaptığımızda, iX modelinden tanıdığımız birleşik ekran bizleri karşılıyor. Oldukça minimalist tasarlanan iç mekanda fiziksel tuşlara fazla yer verilmemiş. Vites topuzunun hemen yanında sürüş modu düğmelerini görüyoruz. Araçtaki koltuklar ise M3 ve M4 modellerinden alınmış. Koltuk ve direksiyondaki M logoları da unutulmamış.
BMW, performanslı modelini ABD’de 65.900 dolarlık fiyattan satışa sunuyor. Elektrikli model bu fiyat etiketi ile standart M3 Sedan modelinden yaklaşık 4.000 dolar daha ucuz. Bakalım bu iddialı fiyat ile BMW i4 M50 başarılı satış rakamlarına ulaşabilecek mi?