Dacia’dan 7 koltuklu aile otomobili: Jogger
Dacia, C segmentindeki varlığını yeni Jogger ile güçlendiriyor. Dacia Jogger, bir station wagonun uzunluğu, bir MPV’nin genişliği ve bir SUV aracın görünümünu bir araya getirerek farklı isteklere cevap verme hedefinde. Başlı başına yeni bir sınıf yaratan Jogger, kullanışlılık ve çok yönlülük konusunda oldukça iddialı.
Yeni Dacia Jogger, 4.547 mm uzunluğu, 1.784 mm genişliği ve 1.691 mm’lik yüksekliği ile küçük bir otomobil değil. Hatta 4.5 metreyi geçen boyutları ile Jogger model gamındaki en uzun araç olarak öne çıkıyor. 2,897 mm’lik dingil mesafesiyle de iç mekanda cömert bir yaşam alanı vadeden araç bagaj hacmi konusunda da müşterilerini memnun edecek gibi görünüyor. 5 ve 7 koltuklu versiyonlarla sunulacak olan Dacia Jogger; Comfort ve Prestige olmak üzere iki donanım seviyesine sahip. Yeni model ayrıca Opak beyaz, demir mavi, terracotta kahverengi, füme gri, siyah ve ay ışığı grisi olmak üzere altı farklı renk seçeneğine sahip olacak.
Markanın CEO’su Denis Le Vot ise yeni modelleri için ” Dacia, 7 koltuklu seçeneğiyle çok yönlü aile otomobilini yeniden icat ederek kuralları bir kez daha değiştiriyor. 5 veya 7 koltuklu seçeneğine sahip Jogger, Dacia’nın karakterini mükemmel bir şekilde yansıtıyor. İç mekandaki yüksek konfor, modüler yapı, çok yönlülük özellikleri kadar, çekici ve güçlü tasarımıyla da Jogger maceracı bir ruha sahip. Jogger, 2023’te ürün gamına eklenecek hibrit motoru ile Dacia’nın ulaşımı herkes için sürdürülebilir kılma kararlılığının altını çiziyor. Jogger, günlük kullanım veya şehirden kaçış için ailenin ideal yol arkadaşı olarak öne çıkıyor.” ifadelerini kullandı.
Dacia Jogger; markaya özgü geniş ızgarası, Y formlu LED gündüz farları ve üç farklı karoseri içerisinde barındıran tasarımı ile öne çıkıyor. Arkaya doğru belirginliği artan omuz çizgisi ile sağlam bir duruş sergileyen Jogger’da geniş jantlar ve arka spoyler ise dinamik görünüme katkıda bulunuyor.
Dacia Jogger, tavan barları, yerden yüksek yapısı , plastik kaplamalar ve koruyucu paneller ile SUV karakterini ortaya koyuyor. 200 mm’lik yerden yüksekliği ile yeni model sizlere küçük maceralara atılma imkanı da verecektir.
Yeni modelde kullanışlılık ön planda tutulmuş. Üç koltuk sırasıyla toplam 7 kişiye seyahat imkanı sunan Jogger, farklı ihtiyaçlara göre konfigüre edilebilen koltuklar sayesinde çok yönlü kullanım özellikleri sergiliyor. 5 koltuklu versiyonda 708 litre bagaj hacmi sunan Jogger, 7 koltuklu versiyonda tüm koltuklar açıkken 160 litrelik hacme sahip. 7 kişilik versiyonda arka sıra kapandığında ise bu değer 565 litre olarak ölçülüyor. 3. sıradaki koltukların gerektiği takdirde çıkarılabilmesi de büyük bir artı. Çıkarılan koltuklar ile birlikte Dacia Jogger 2.094 litreye kadar bagaj kapasitesi sunabiliyor. Bagaj bölmesindeki esnek kayışlar ve dört bağlantı halkası eşyaları sabitleme olanağı sunuyor. Dacia Jogger ayrıca ikisi bagajda ve biri ön yolcu tarafında örneğin bir el çantasını asmak için olmak üzere üç kanca ile donatılmış. Biri bagajda olmak üzere üç adede kadar 12V priz de yine Jogger’ın sunduğu artılar arasında.
Yeni model ayrıca iç mekanda sunduğu 24 litrelik saklama alanıyla da iddialı. 7 litrelik torpido gözünün yanı sıra her biri 1 litrelik şişe alabilen ön ve arka koltuk cepleri, 1.3 litrelik kapalı orta konsol ve 6 adet bardaklık aracın temel saklama alanlarını oluşturuyor. Üçüncü koltuk sırasında yolculuk eden müşterilerini de düşünen Dacia Jogger bu bölümde sunduğu 855 mm baş mesafesi ve 127 mm diz mesafesi ile 7 kişilik binek otomobiller arasında en iyi değerlere sahip.
Yeni modelin kullanışlılık özellikleri dışarıda da devam ediyor. Jogger’da sunulan modüler tavan barlarını enine konumlandırma özelliği sayesinde port bagaj, bisiklet, kayak malzemesi ve tavan çadırı gibi malzemeleri araca yüklemeyi kolaylaştırıyor.
Yeni modelinde kullanışlılığı ön plana koyan Dacia, iç mekandaki kalite algısını arttırmayı da başarmış görünüyor. Prestige donanım seviyesinde standart olarak sunulan 8 inçlik dokunmatik ekran ile çok daha teknolojik duran iç mekanda otomatik klima tasarımı ve tuş takımları modele şık bir görünüm kazandırıyor. Ayrıca farklı tasarımlı havalandırma menfezlerini de kalite algısının artmasında rol oynuyor.
Yeni modelde koltuklar, hem sürücü hem de yolcular için uygun desteği sağlamak üzere şekillendirilmiş. Sürücü, ideal sürüş pozisyonu için koltuk yüksekliğini (+/- 35 mm) ve direksiyonu (+/- 20 mm) ayarlayabiliyor. Direksiyon derinliği de (+/- 25 mm) ayarlanabiliyor.
2. koltuk sırasında iki adet ISOFIX bağlantı noktası bulunuyor. 3. sıradaki iki yolcuya ise; her birine bağımsız bir koltuk, kolçak ve daha iyi bir görüş için geniş bir havalandırma penceresi sunulmuş. 1. ve 2. koltuk sırası tavan lambaları ile aydınlanırken ayrıca 3. koltuk sırasında doğal bir havalandırma sağlamak üzere kelebek camlara yer verilmiş.
Bilgi-Eğlence sistemi tercihleri
Media Control; İki adet hoparlör, akıllı telefon sabitleme bölümü, Bluetooth®, USB girişi, direksiyon kumandaları ve 3,5 inçlik TFT dijital ekranı üzerinden radyo bilgilerini görüntüleme gibi özellikler içeriyor.
Ücretsiz olarak sunulan Media Control App, kullanıcılarına akıllı telefonları üzerinden kullanım sağlıyor. Uygulama, navigasyon için telefonun GPS uygulamalarını kullanıyor ve radyo, müzik, telefon görüşmeleri, mesajlar ve sesli yardım (Siri veya Android) gibi birçok özelliğe erişim sağlıyor. Direksiyon simidinin üzerinde veya hemen arkasında bulunan kumandalarla da bu sistem kontrol edilebiliyor.
Media Display, daha iyi görüş ve ergonomi için orta konsola hafifçe sürücüye dönük olacak şeklinde yerleştirilmiş 8 inçlik dokunmatik ekran, Apple CarPlay ve 4 hoparlör içeriyor. Yeni “otomobil” sekmesi belirli ADAS ayarlarına erişim sağlıyor.
Media Nav ise kablosuz Apple CarPlay bağlantısı ve navigasyon içeriyor. Ses sisteminde iki tweeter dahil altı hoparlör bulunuyor.
Dacia Jogger’da sunulan standart donanımlara göz atacak olursak; akıllı telefon sabitleme bölümü, 3,5 inç TFT dijital ekran ve versiyona bağlı olarak elektronik cihazları şarj etmek üzere üç adede kadar 12V priz yer alıyor. Hız sabitleyici ve hız sınırlandırıcı için direksiyon kumandaları ve otomatik yanan farlar da standart donanım arasında.
Satışa sunulduğu pazara bağlı olarak Jogger, ısıtmalı ön koltuklar, dijital ekranlı otomatik klima, bagaj kapağını uzaktan açan eller serbest Dacia kart ile tercih edilebiliyor. Ayrıca elektrikli park freni, geri görüş kamerası, kör nokta uyarısı ve ön/arka park sensörü de opsiyon listesinde yer alıyor.
Yeni platform
Yeni Sandero’nun da dahil olduğu CMF-B platform ailesi, Dacia’nın B ve C segmenti modellerine yönelik stratejisinin merkezinde yer alıyor. Dacia Jogger da yine bu platform üzerinde yükseliyor. Jogger, modern platform sayesinde gövde yapısı ve alt şasi olmak üzere güçlendirilmiş bir motor bölmesi ve yolcu bölmesi içeriyor. Bir ivme ölçer ile eşleştirilen kapılardaki basınç sensörleri, yandan gelebilecek çarpışmaları erkenden tespit edilmesini ve karın, göğüs ve baş bölgelerini koruyan perde ve yan hava yastıklarının hızla açılmasını sağlıyor.
Güvenlik asistanı sistemleri
Yeni Jogger, bir dizi güvenlik asistanı sistemlerini de içerisinde barındıracak. Bunlar arasında kör nokta uyarı sistemi 30 ile 140 km/s arasında aktif olarak çalışıyor. Bu sistem sürücüyü yandan ve/veya arkadan gelen başka bir araçla olası bir çarpışmaya karşı uyarıyor. Dört ultrasonik sensör (ikisi arkada ve ikisi önde) kör noktalardaki araçları (motosikletler dahil) algılıyor. Kör noktada bir araç algılandığında ilgili yan aynada bir LED ışık yanıyor.
Park yardım sistemi ise önde dört ve arkada dört ultrasonik sensör ve bir geri görüş kamerasından oluşuyor ve manevra yapmayı çok kolaylaştırmak için sesli ve görsel yönlendirmeler sağlıyor.
Yokuş kalkış desteği, sürücü yokuşta durduğunda ve yeniden hareket etmek için ayağını frenden gaza götürdüğünde iki saniye aracın geri kaymasını önlüyor.
Ayrıca Dacia Jogger standart olarak hız sabitleyici ve sınırlandırıcı ve ESC dışında otomatik yanan farlar gibi donanımlara da sahip.
Benzinli ve LPG’li motor seçenekleri
Dacia Jogger, yeni 1.0 Turbo 110 bg benzinli ve ECO-G Turbo 100 bg LPG motor seçeneklerine sahip.
Dacia Jogger, altı ileri manuel şanzımanla kombine edilen yeni TCe 110 bg benzinli motora sahip. 1.0 litrelik, 3 silindirli, direkt enjeksiyonlu yeni nesil bir turbo motorda alüminyum motor bloğu önemli oranda ağırlık tasarrufu sunuluyor. Bu motor, 1.750 d/d’de 190 Nm tork (ve 2.900 d/d’de 200 Nm maksimum tork) ile şu an Dacia Jogger ürün ailesinin en güçlü motoru.
Modern motor teknolojilerinden yararlanan Yeni TCe 110 bg; değişken supap zamanlaması, değişken hacimli yağ pompası ve performansı artırmaya ve yakıt tüketimini azaltmaya yönelik birçok verimli çözümü bünyesinde barındırıyor. Entegre egzoz manifoldu, partikül filtresi ve merkezi enjektör, CO2 emisyonlarını azaltmaya yardımcı oluyor.
TCe 110 bg motorun WLTP çevrimindeki yakıt tüketimi 5,7 lt/100 km’den başlıyor.
Dacia, ECO-G logosuyla benzin/LPG çift yakıtlı araç sunmaya devam ediyor. Bu motorları doğrudan üretim hattına monte etmek güvenlik ve güvenilirliği arttırıyor. Üretici garantisinin süresi, bakım maliyeti ile aralığı ve bagaj kapasitesi (LPG deposu genelde stepnenin bulunduğu yerde) geleneksel bir benzinli motor ile aynı.
ECO-G 100 bg motorunun WLTP karma döngü yakıt tüketimi değeri 7,7 lt/100km*’den (119 g CO2/km*) başlıyor. Dacia Jogger’ın ortalama CO2 emisyonu, LPG ile çalışırken eşdeğer bir benzinli motora göre %10 daha az. Ayrıca, 40 litre LPG ve 50 litre benzin olmak üzere iki deposuyla maksimum 1.000 km menzile ulaşabiliyor.
Dacia, kullanım kolaylığı, daha fazla sürüş keyfi, daha düşük CO2 emisyonu ve daha fazla menzil için LPG’nin gücünden yararlanıyor.
Dacia Jogger Hybrid 2023 yılında yollarda
2023 yılında ürün gamına bir hibrit motor eklenecek. Dacia Jogger, hibrit teknolojiye sahip ilk Dacia modeli olacak. Bu versiyon ile ilgili daha fazla bilgiye ise ilerleyen dönemde ulaşmayı umuyoruz.
Sürüş özellikleri
Dacia, Jogger’ın C segment bir otomobilin yol tutuşu, konfor ve güvenlik özelliklerine sahip olduğu iddiasında. Uzun dingil mesafesi kadar geniş ön ve arka iz açıklığı ile yol tutuşu konusunda iddialı olan model, değişken destekli elektrikli hidrolik direksiyon sistemi sayesinde manevra kolaylığı da sunuyor.
Son olarak aerodinamik verimlilik konusunda da araç üzerinde fazla mesai harcanmıi. Yeni Dacia Jogger, arkaya doğru alçalan bir tavan çizgisine, gövde altı kaplamalarına ve önde aerodinamik kanatlara sahip. Ayrıca düşük sürtünmeli rulmanlarla sürtünme azaltılmış. Tüm bu detaylar aracın yakıt verimliliğine katkı sağlıyor.
Tüm bu saydıklarımızla birlikte Dacia, yeni modeli Jogger ile birçok farklı kesimden müşteriyi kendisine çekebilir. Özellikle bazı pazarlarda önemli satış rakamlarına ulaşmasını beklediğimiz Jogger, 2022 yılının üçüncü çeyreğinde Türkiye’de yollara çıkacak.
Sizin Dacia Jogger hakkındaki düşünceleriniz neler, sizce yeni model ülkemizde başarılı olabilir mi?