E46 M3 CSL’ye saygı: BMW M4 CSL
BMW, yeni M4 CSL modelini efsanevi M3 CSL’ye en yakın model olarak nitelendiriyor. “Competition (Rekabet), Sport (Sportif) ve Lightweight (Hafiflik) kelimeleri öne çıkarılarak ortaya çıkarılan efsanevi M3 CSL, şimdi BMW M4 CSL modelinde yeniden vücut buluyor.
Tamamen performans odaklı tasarlanan yeni modelde ilk dikkat çeken detay arka koltukların iptal edilmesi oluyor. Ayrıca “Lightweight” tabirinin hakkını vermek isteyen BMW, tavan, kaput ve bagaj kapağını karbon fiberden imal etmiş. Ayrıca aracın ön ızgarası, stop lambaları, paspaslar ve otomatik klima gibi parçalardan da toplamda 3.6 kg tasarruf edilmiş. Tüm bu tasarrfu önlemleri ile birlikte araçtan 109 kg atılmış. Böylece aracın ağırlığı 1.625 kg’a kadar düşürülmüş.
Sadece ağırlık tasarrufu ile yetinmeyen BMW, M4 Competition modelindeki sıralı altı silindirli turbo beslemeli motordan 41 beygir daha elde etmiş. 550 beygire ulaşan araçta güç ise arka tekerleklere yönlendiriliyor. BMW, fazladan ağırlık anlamına gelen dört tekerlekten çekiş sistemine de M4 CSL’de yer vermemiş. Maalesef manuel şanzımanın sunulmadığı bu özel modelde 8 ileri otomatik şanzıman kullanılmış.
M4 CSL ayrıca M4 Competition’dan yaklaşık 0.76 cm daha düşük bir yerden yükseliğe sahip. Modele özel amortisörlere ve şasi ayarlarına sahip olan araçta özel olarak tasarlanmış viraj denge çubukları da yer alıyor.
BMW M4 CSL’yi 3 farklı renk ile sunacak. Bu renkler ise Metalik Brooklyn Grisi, Alpine Beyazı ve Metalik Safir Siyahı. Yeni M+ CSL, BMW’nin motorsporlarındaki 50. yılını kutlamak adına özel bir logo ile geliyor.. Siyah CSL logosu ise etrafını saran kırmızı renk ile vurgulanıyor.
Ön bölümde ızgarada çok daha az elemana yer vererek ağırlıktan tasarruf sağlayan BMW, aynı zamanda daha agresif bir görüntü ortaya koymuş. Ayrıca kırmızı detaylar süslenen aracın özel bir versiyon olduğu şeritler ve kaput üzerindeki hava delikleri ile vurgulanmış. GT yarış araçlarını andıran sarı renkli gündüz farlarının da M4 CSL’ye oldukça yakıştığını söyleyelim.
Arka bölümde de ilk kez sunulan BMW Laser LED stop lambaları ile karşılaşıyoruz. Bu bölümde ayrıca M3 CSL’ye göndermede bulunan ördek kuyruğu spoyler kullanılmış. Dörtlü egzoz çıkışı ve karbon fiber difüzör de araçta öne çıkan detaylar arasında.
Aracın iç mekanında da CSL imzasının atıldığını görüyoruz. Karbon fiber yarış koltukları oldukça şık gir görüntü sunarken önemli bir ağırlık tasarrufu da sağlıyor. Karbon fiber merkezi konsol da yine M4 CSL’ye özel.
Tüm bunlarla birlikte şimdiye kadar Nürburgring’i turlayan en hızlı BMW ortaya çıkarılmış. Yeşil Cehennem lakaplı pisti 7 dakika 20.2 saniyede turlayan araç, bu anlamda BMW için de oldukça değerli.
Sadece 1.000 adet ile sınırlı olacak olan BMW M4 CSL, 132.500 euro’dan başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. Üretimi Haziran ayında başlayacak olan modelin birçok örneği şimdiden satılmış durumda.