Mercedes-AMG C63 S E Performance, 680 beygirlik 4 silindirli motoru ile geldi
Mercedes-AMG, yeni C63 S E Performance modelini tanıttı. Alman üreticinin C-Serisi model gamının tepesinde yer alacak olan model sadece 2.0 litrelik turbo beslemeli motora ev sahipliği yapıyor. Ancak yeni model sahip olduğu elektrikli ünite sayesinde 680 beygir güç sunabiliyor.
Çoğu otomobil sever C63 modelinde V8 motora veda edilmesi ile hayal kırıklığı yaşayabilir ancak 680 beygirlik güç aynı zamanda şimdiye kadar üretilmiş en güçlü C63’e işaret ediyor. Yeni modelde her ne kadar V8 homurtuları duyamayacak olsak da, sunduğu güç ile gönlümüzü kazanabilir.
Yeni modelin kaputunun altında SL43 ve C43 modellerinden hatırladığımız M139L kodlu 2.0 litrelik sıralı dört silindirli motor yatıyor. Bu motor SL43’te 380, C43’te ise 408 beygir güç üretirken, C63’te ise 476 beygire kadar çıkarılmış. Sunduğu bu güç değeri ile şimdiye kadar üretilen en güçlü 4 silindirli motor olma ünvanına erişen M139L, aynı zamanda 545 Nm‘lik tork değeriyle bu alanda da lider.
Mercedes-AMG, 2.0 litrelik 4 silindirli motora ek olarak yeni modelde bir de elektrikli güç ünitesine yer veriyor. Arka aks üzerine yerleştirilen 204 beygirlik ünite, aracı kendi başıan 125 km/s hıza kadar çıkarabiliyor. Performanslı model aynı zamanda 13 km’lik elektrikli kullanım menziline sahip.
6,1 kWh’lik bir bataryadan güç alan motor, tek seferde 10 saniyeye kadar maksimum 204 beygirlik güç sağlıyor. Elektrikli ünite diğer zamanlarda ise 95 beygirlik bir güç sunuyor. Sonuç olarak ortaya inanılması güç 680 beygir güç ve 1.020 Nm tork değerleri çıkıyor. Bu da yeni C63 S E Performance‘yi 510 beygirlik selefinden çok daha güçlü yapıyor. Yeni Mercedes-AMG C63 S E Performance birebir rakibi olarak sayabileceğimiz 510 beygir güç üreten BMW M3 Competition‘dan da bu noktada ayrılıyor.
0’dan 100 km/s hıza 3.4 saniyede ulaşan aracın azami sürati ise 250 km/s ile sınırlandırılmış. Ancak yeni modelin maksimum hızını 280 km/s‘ye çıkarmak da mümkün. Mercedes-AMG C63 ilk defa 4Matic dört tekerlekten çekiş sistemi ile sunulacak. Ancak yeni modelde tüm gücü arka aksa göndermek de mümkün. Toplamda 680 beygir üretebilen motor ise gücünü 9 ileri otomatik şanzımanla yere aktaracak.
Tüm bu etkileyici rakamlar ve hibrit ünite ise maalesef yeni C63’e fazladan kilo olarak geri dönüyor. Toplamda 2.036 kg‘lık ağırlığı ile S-Serisi’ni bile geride bırakan Mercedes-AMG C63 S E Performance‘nin özellikle yol tutuşunun bu durumdan nasıl etkilendiği merakla bekleniyor. Aynı zamanda fazladan eklenen güce rağmen önceki modelden neredeyse 400 kg ağır olan modelin, performansı da merak konusu.
Yeni Mercedes-AMG C63 S E Performance‘nin BMW M3 Competition ile gireceği rekabetin sonucunu merakla bekliyoruz. Peki siz Mercedes-AMG’nin yeni performanslı hibrit modeli hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlar kısmında bizimle paylaşmayı unutmayın.