Keşke daha güçlü olsa dediğimiz otomobil modelleri!
Otomobiller hayatımızın değişmez birer parçası. Kimisi için otomobilleri sadece A noktasından B noktasına gitmek için bir araç olarak görürken, kimisi ise otomobillerle daha derin bağlar kuruyor. Otomobillerle bağ kurmamızı sağlayan en büyük etkenler arasında ise araçların tasarımı ve motor gücünü sayabiliriz. Bazı araçlar sürüş zevki ile kendisine bağlarken, bazıları ise tasarımı ile göz dolduruyor. Tasarımı oldukça sportif olsa da kaputunun altında yeterli beygir gücüne sahip olmayan bazı modeller ise hakettiği ilgiyi her zaman göremiyor. İşte bizde keşke daha güçlü olsa dediğimiz otomobil modellerini bir araya getirdik.
Mazda MX-5 Miata
Listemize ikonik bir arabayla başlıyoruz. Sürüş zevki için motor gücünün gerekli olmadığının kanıtı olan Mazda MX-5’ler başarılı ağırlık oranı ve arkadan çekişli yapısı ile her zaman düşük güçlerle de olsa keyifli sürüşler vadetmiştir. Ancak yine de Mazda MX-5’te biraz daha güç görmek fena olmazdı. Mevcut Mazda MX-5, 131 ile 184 beygir güç üretebilen 1,5 ve 2,0 litrelik motor seçeneklerine sahip. 250 beygir civarında bir gücün MX-5’leri çok daha eğlenceli hâle getirebileceğini düşünüyoruz.
Nissan 240SX
Bir diğer arkadan çekişli modelle devam ediyoruz. Özellikle drift severlerin vazgeçilmezi olarak kabul edilen Nissan 240SX’in standart olarak sunduğu 155 beygir güç maalesef oldukça yetersiz kalıyor. Modifiyeye oldukça elverişli olan motoru sayesinde Nissan 240SX hakettiği çok daha yüksek beygir seviyelerine ulaşabiliyor. Yine de fabrika çıkışı olarak daha yüksek beygir gücü sunması 240SX’i çok daha farklı bir seviyeye çıkarabilirdi.
Volvo C30
Volvo’yu genellikle sağlamlığı ile bilsek de İsveç merkezli üretici oldukça sportif tasarımlı araçlara da ev sahipliği yapıyor. Volvo C30 modeli de bunlardan bir tanesi. Ülkemizde 110 beygirlik 1.6 litrelik benzinli ve dizel motor ile sunulan model, maalesef göründüğü kadar sportif bir sürüşe sahip değil. Modelin 230 beygir güç üretebilen 2.5 litrelik motora sahip bir versiyonu da bulunuyor olsa da Volvo C30’u daha yüksek beygir güçleri ile görmek isterdik.
Pontiac Fiero
Tasarımına ihanet eden bir diğer model de Pontiac Fiero’yu gösterebiliriz. 1983 ile 1988 yılları arasında satışa sunulan Fiero, tasarımıyla kesinlikle çağının çok ötesindeydi. Ancak maalesef bu tasarımı destekleyen motorlar Fiero’da kendisine yer bulamadı. Güçleri 93 ile 142 beygir arasında değişen motorlar, Fiero’nun göründüğü kadar hızlı olmasına yetmiyordu. Tasarımı ile ikonik araçlar arasına giren Fiero, çok daha verimli motor ve daha iyi bir şanzımanla efsaneler arasına girebilirdi.
DeLorean DMC-12
Geleceğe dönüş filmleri ile adından sıkça söz ettiren DMC DeLorean, güzel tasarımını güçlü bir motorla süsleyemeyen otomobillerden bir tanesi. Aracın 2,9 litrelik motoru 132 ve 145 beygirlik iki versiyona sahipti. 2,9 litrelik bu verimsiz motor maalesef DeLorean’ı aşağı çeken etmenlerden birisi oldu. Çağının ötesinde tasarım ve 300 beygire varan bir motor ile DeLorean’ın çok daha başarılı olması içten bile değildi.
Ford Probe
2 farklı nesilde tasarımı ile öne çıkan, katlanır farları ile oldukça hızlı görünen Ford Probe da maalesef göründüğü kadar hızlı değil. İkinci neslinde 117 ve 165 beygir güç üretebilen iki farklı motora sahip olan Ford Probe, daha fazla güç hakettiğini düşündüğümüz araçlar arasında.
Subaru BRZ / Toyota GT86
Listemizin en yeni üyeleri Subaru BRZ ve Toyota GT86 oluyor. İkiz kardeşler ilk nesillerinde 200 beygir güç üretebilen 2,0 litrelik motorlara ev sahipliği yapıyordu. İkinci nesillerinde de ortaklığı devam ettiren iki Japon üretici, bu sefer motor hacmini 2,4 litreye çıkarıp gücü 228 beygire çıkardı. Her ne kadar 200 beygirin üzerinde güç ve keyifli bir sürüş sunsa da bir aşırı besleme ile birlikte Toyota GT86 ve Subaru BRZ‘nin çok daha eğlenceli olacağı aşikar.
Honda CR-Z
Listemizdeki tek hibrit üyemiz Honda CR-Z oldu. Tasarımı ile ikonik CRX’in izinden giden ve oldukça güzel görünen CRZ maalesef güç konusunda ise oldukça geride kalıyor. 1.5 litrelik atmosferik benzinli motoruna eşlik eden elektrik motoruna sahip olan Honda CR-Z toplamda 124 beygir güç üretebiliyor. Her ne kadar hibrit olarak daha çok verimliliğe yönelinmiş olsa da CR-Z de 200 beygir civarı güçlerle tam bir şaka makinesi olabilirdi.
Chevrolet Corvette C3
Listedeki bir diğer Amerikan da Corvette C3 oluyor. Corvette sahip olduğu tasarım ile 70’li ve 80’li yıllara damga vurdu. Bu ikonik model sahip olduğu 5,7 litrelik motorundan sadece 230 beygir güç üretebiliyordu. Bu büyük hacimli motordan çok daha fazlasını çıkarılmalıydı diye düşünmeden edemiyoruz. 300 beygiri aşan bir güçle Corvette C3 adını tarihe çok daha büyük harflerle yazdırabilirdi.
Bizim keşke daha güçlü olsaydı dediğimizi otomobil modelleri böyleydi. Peki siz bu listeye hangi araçlar eklemek istersiniz? Görüşlerinizi yorumlar kısmında bizimle paylaşmayı unutmayın.