Rolls-Royce, hidrojen yanmalı motor teknolojisini duyurdu!

Rolls-Royce (LSE: RR., ADR: RYCEY) hidrojen araştırma projesinde dünya endüstrisinde bir ilke daha ulaşıldığını duyurdu.

Rolls-Royce ve ortağı easyJet, 2030’ların ortalarından itibaren dar gövdeli pazar segmentindekiler de dahil olmak üzere bir dizi uçağa güç verebilecek hidrojen yanmalı motor teknolojisinin geliştirileceğini duyurdu.

İngiltere’deki Loughborough Üniversitesi ve Alman Havacılık ve Uzay Merkezi Deutsches Zentrum für Luft-und Raumfahrt (DLR) ile birlikte çalışan Rolls-Royce, hidrojenin bir havacılık yakıtı olarak kullanılmasına yönelik yolculukta önemli bir adımı daha geride bırakan kritik bir motor teknolojisini ortaya koydu.

Köln’deki DLR’de %100 hidrojenle çalışan Pearl 700 motorunun üzerinde yapılan testler, yakıtın maksimum kalkış ve itişini temsil eden koşullarda kullanılabileceğini kanıtladı.

Bu başarı, yanma sürecini kontrol etmek için gelişmiş yakıt püskürtme nozullarının başarılı bir şekilde tasarlanması sayesinde gerçekleşti. Hidrojen, kerosenden çok daha sıcak ve hızlı yandığı için bu, önemli mühendislik zorluklarının üstesinden gelmeyi gerektiriyor. Yeni nozullar, yakıtın reaktivitesini yönetmek için havayı hidrojenle aşamalı olarak karıştıran yeni bir sistem kullanarak alev konumunu kontrol edebildi. Rolls-Royce, testlerin başarıyla gerçekleştirildiğini ve emisyonların beklentiler doğrultusunda olduğunu bildirdi.

Münferit nozullar ilk olarak Loughborough’un yakın zamanda yenilenen tesislerinde ve DLR Köln’de orta basınçta test edildi. DLR Köln’de ayrıca nihai tam basınçlı yakıcı testleri de gerçekleştirildi.

Geçtiğimiz yıl easyJet ve Rolls-Royce, Birleşik Krallık’taki Boscombe Down’da modern bir uçak motoru olan AE2100’ü yeşil hidrojenle başarılı bir şekilde çalıştırarak dünyada bir ilke imza attı.

Son testler yanma unsurunun tam olarak anlaşıldığını gösterirken, yakıtı motora ulaştıracak ve bu sistemleri motora entegre edecek sistemler üzerindeki çalışmalar da devamlılığını sürdürüyor.

Loughborough ve DLR’de test edilen teknolojiler, Rolls-Royce ve easyJet’in bir sonraki test aşamasına yardımcı olacak. Pearl motorunda gerçekleştirilen tam gaz hidrojen yer testlerine, Boscombe Down testlerinden edinilen bilgilere de dahil edilecek.

Bu durum sıvı hidrojen kullanan Pearl motoru üzerinde tam bir yer testine olanak sağlayacak. Hem easyJet hem de Rolls-Royce daha sonra bu teknolojiyi uçuşa taşıma konusunda ortak bir hedefe sahip.

Rolls-Royce, Birleşik Krallık Havacılık ve Uzay Teknoloji Enstitüsü HyEST programı, Almanya’nın LUFO 6 WOTAN programı ve Avrupa Birliği’nin Temiz Havacılık CAVENDISH programı aracılığıyla hidrojen araştırmaları için destek alıyor. Loughborough, HyEST ve CAVENDISH programlarının ortaklarından biri. DLR ise WOTAN ve CAVENDISH’in ortağı. easyJet, dar gövdeli uçaklar için hidrojen yanmalı motor teknolojisinin geliştirilmesini desteklemek üzere yatırım sağladı.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu