Yeni Porsche 911 Cabriolet tanıtıldı
Porsche, ilk 911 Cabriolet prototipini Eylül 1981’de Frankfurt’taki Uluslararası Otomobil Fuarı’nda (IAA) görücüye çıkarmıştı. 911’in ilk üstü açık versiyonu 1982’de üretim hattından indi ve o günden bugüne model yelpazesinin vazgeçilmez bir parçası haline geldi. Şimdi ise 911 Cabriolet’in yeni versiyonu yollara çıkmaya hazır.
Tente tavanı dışında coupe kardeşi ile aynı tasarımın devam ettiği 911 Cabriolet’in tavanı, 50 km/s’a kadar hızlarda açılıp kapanabiliyor. Yeni çatı hidrolik sistemi, açılış zamanını 12 saniye civarına düşürürken, elektronik olarak açılabilen rüzgar deflektörü yolcuları rüzgarın etkisinden korumasına da yardım ediyor.
911 Cabriolet ilk başta arkadan itişli Carrera S ve dört tekerlekten çekişli Carrera 4S olarak piyasaya sunuldu. Her iki versiyon da 450 beygir güç ve 530 Nm tork üretebilen 3.0 lt’lik altı silindirli bir boxer motora sahip. Turboşarjlar ve yeni tasarlanan hava soğutma sistemi gibi başka optimizasyon hamleleri ile boxer motora daha fazla güce kavuşmuş. Yeni geliştirilen 8 vitesli, çift kavramalı şanzıman sayesinde gücünü yere aktaran Carrera S, sıfırdan 100 km/s’a 3.9 saniyede çıkarken bu rakam opsiyonel olarak sunulan Sport Chrono Package ile bu süre 3.7 saniyeye düşüyor. Modelin son hızı ise 306 km/s olarak açıklandı. Carrera 4S’in en yüksek hızı 304 km/s olarak ölçülürken, sıfırdan 100’e 3.8 saniyede çıkıyor. Bu rakam Sport Chrono Paketi ile 3.6 saniyeye düşmüş.
Yeni motor bağlantısı pozisyonu sayesinde Cabriolet’in burulma direnci önceki modele göre yükselirken Porsche Aktif Süspansiyon Yönetim (PASM) sistemli spor şasi de ilk kez yeni modelde sunuluyor. Daha sert ve kısa yaylara sahip olan sistemin ön ve arka stabilizatör çubukları daha dirençli ve genel olarak şasi 10 mm daha alçak olarak tasarlanmış. Bu ayarlar sayesinde 911’in yolda daha iyi bir ağırlık dağılımına sahip olduğu belirtildi.
Yeni 911 Cabriolet’in dış görünümü selefine oldukça benzese de ayrıntıda bu modelde ayrılmayı başarıyor. Geniş kanatlar öndeki 20 inçlik ve arkadaki 21 inçlik tekerlekler üzerinde kavis çiziyor. Yeni nesil ile bir birlikte bir değişikliğe daha giden Porsche, arkadan itişli modeller ile dört tekerlekten çekişli modellerin gövde genişliğini aynı seviyede tutmuş. 911 Cabriolet her zaman olduğu gibi eski nesil 911’lerden ilham alınarak tasarlanmış. Öne doğru eğimlenen kaput, ön camın önünde belirgin bir girinti yapıyor. Her iki unsur da aracın baş kısmını uzatırken ona dinamik bir görünüm kazandırmış.
Bütün modellerin arka kısmında, oldukça geniş, pozisyonu değiştirilebilen bir spoiler ve kesintisiz ince bir LED şerit yer alıyor. Ön ve arka bölümler haricinde bütün dış yüzeylerde de artık alüminyum kullanıyor.
İç mekana geçtiğimizde ise orijinal 911’deki gibi, bu modelde de gösterge paneli iki yatay kanat düzeyi arasındaki tüm alanı kaplıyor. Ortada bulunan devir sayacının yanlarındaki iki ince, çerçevesiz gösterge sürücüye bilgi aktarıyor. 10.9 inçlik Porsche Communication Management (PCM) merkez ekranının ise hızlı bir biçimde, dikkat dağıtmadan kullanılabileceğinin altı çizildi.
Porsche’nin bu modelde standart olarak sunduğu Islak Mod’un dünyada bir ilk olduğu belirtildi. Bu düzenek yoldaki suyu tespit ediyor, kontrol sistemlerini buna göre ayarlıyor ve sürücüyü uyarıyor; bunun üzerine sürücü de ister tek bir düğmeye basarak ister direksiyondaki mod düğmesini kullanarak (Sport Chrono Package’da) otomobili güvenli konuma getiriyor. Yine standart gelen kameralı uyarı ve fren destek sistemi, araçlar, yayalar, bisikletlerle çarpışma riskini tespit ediyor ve gerektiğinde ya bir uyarı veriyor ya da acil fren prosedürünü devreye sokuyor. Arka kamerası da içeren park destek sistemiyle beraber, Cabriolet’in standart düzeneği tamamlanmış oluyor. 911’in sunduğu diğer opsiyonlar arasında, termal görüntü kameralı Gece Görüş Desteği, otomatik mesafe kontrolü içeren ayarlı hız kontrolü, dur-kalk fonksiyonu ve iptal edilebilir yolcu koruma sistemi de var.