BMW i3 için şok karar!
BMW i3 modelinin geleceği pek parlak görünmüyor. Markanın üst düzey yöneticilerinden alınan bilgilere göre i3’ün doğrudan bir halefi üretilmeyebilir.
2013 yılında piyasaya sürülen BMW i3, o dönemde oldukça dikkat çekmişti. BMW’nin elektrikli otomobillere geçişini simgeleyen model, kendine has mimariye sahip. Ancak BMW değişen koşullarla birlikte elektrikli araçlarını da diğer modelleri ile ortak bir mimari üzerinde üretmeyi planlıyor.
BMW’nin Yönetim Kurulu Üyesi Pieter Nota, “Yakında tanıtılacak olan iX3 gibi ana modellerin elektriklenmesi ile i3’ün doğrudan bir halefi olup olmayacağını söylemek zor” diye konuştu. Nota ayrıca “İ3’ün öncü bir rolü vardı. BMW’nin elektrikli modellere geçiş planının en başındaydı, ancak şu anda elektrifikasyon daha çok ana modellere yöneliyor gibi görünüyor.” ifadelerini kullandı.
BMW i3 ve i8 modellerinin sahip olduğu karbon fiber şasinin oyun dışı kalacağı kesin görülüyor. BMW’nin yeni CLAR mimarisi, firmanın daha esnek olmasını sağlayarak aynı platformda geleneksel benzinli veya dizel, plug-in hibrit veya tamamen elektrikli araçlar geliştirmesine olanak sunuyor. Nota, “Karbon fiber kullanmaya devam edeceğiz, ancak bugünkü gibi tam olarak i3’te göreceğimiz şekilde değil” dedi.
2023 yılına kadar BMW, yarısından fazlası tamamen elektrikli olacak olan 25 yeni elektrikli aracı piyasaya süreceğini duyurmuştu. Gelecek yıl piyasaya sürülecek olan elektrikli BMW iX3, X3 ailesine katılarak modelin eksiksiz bir güç aktarma organı yelpazesine kavuşmasını sağlayacak.
2021 yılına gelindiğinde ise BMW, Tesla Model S’ye rakip olacak modelini piyasaya sürecek. CLAR platformu üzerinde yükselecek olan model, tek bir şarjda 600 km yol katedebilecek.