Dacia Duster, 1.0 litrelik üç silindirli motora kavuşuyor
Dacia, yeni TCe 100 benzinli güç ünitesi ile birlikte Duster’ın motor yelpazesini yenilemeye devam ediyor. Dacia Duster böylelikle pazardan daha fazla pay almayı hedefliyor.
115 beygir güç üretebilen 1.6 litrelik atmosferik SCe motorun yerini alacak olan TCe, sahip olduğu turbo beslemenin ve 3 silindirin yardımı ile daha fazl tork ve daha az yakıt tüketimi vaat ediyor.
Romanya’daki Pitesti fabrikasında inşa edilen TCe 100, Renault-Nissan ortaklığının en yeni güç ünitelerinden birisi. Sadece beş vitesli manuel şanzıman ve önden çekiş ile sunulan turboşarjlı üç silindirli motor, 100 PS ve 160 Nm tork sunuyor.
Turbo sayesinde daha düşük seviyelerde maksimum tork değerine ulaşabilen motor SCe motora göre 4 Nm daha fazla tork sunuyor. Bunun yanı sıra SCe 115’ten biraz yavaş kalan yeni TCe motorlu versiyon, 100 km/s hıza 12.5 saniyede çıkıyor. Atmosferik motorlu versiyonda bu değer 11.9 saniye olarak ölçülüyor. Atmosferik versiyona göre 4 km/s daha yavaş kalan yeni turboşarjlı versiyonun azami hızı ise 168 km/s olarak ölçülmüş.
Bazı güç dezavantajlarının yanı sıra yeni TCe 100 motor selefine göre %18 daha az CO2 emisyonu ve yakıt tüketimine sahip. WLPT döngüsüne göre 100 km’de ortalama 5.5 litre tüketen aracın CO2 emisyonu ise 125 g/km olarak açıklandı.
Dacia Duster, TCe 100’ün yanı sıra yeni 1.3 litrelik TCe 130 ve TCe 150 motorlara da ev sahipliği yapıyor. Dizel cephesinde ise Blue DCi 95 Blue DCi 115 dizel motorlar görev yapıyor.