720 beygirlik Nissan GT-R50 prototipi üretime geçebilir

Nissan, Italdesign ile birlikte geliştirilen GT-R50 prototipinin, Dünya prömiyerinin Goodwood Hız Festivali’nde yapılacağını duyurdu.

Nissan, projeye yeşil ışık yakılması durumunda, Italdesign tarafından her bir müşteriye özel olarak tasarlanacak otomobilden en fazla 50 adet üretileceğini vurguladı


Japon üretici ayrıca, ilgiye bağlı olarak GT-R50’nin sadece el yapımı olarak ‘son derece sınırlı sayıda’ üretime geçebileceğini belirtti. Aracın el yapımı olacağı da göz önüne alınarak ilk tahminlere göre GT-R50 yaklaşık 900.000 bin euro’luk bir fiyat etiketine sahip olacağı düşünülüyor.

Nissan, projeye yeşil ışık yakılması durumunda, Italdesign tarafından her bir müşteriye özel olarak tasarlanacak otomobilden en fazla 50 adet üretileceğini vurguladı. GT-R ve Italdesign’in 50. yılı şerefine üretilen özel prototip GT-R Nismo altyapısını kullanıyor olsa da tamamen yeni bir iç ve dış tasarıma sahip.

Prototip modele yakından baktığımızda mevcut GT-R’den farklı olarak çıkıntılı kaputa, daha ince farlara, daha dik arka cam çizgisine, 54 mm alçaltılmış tavan yüksekliğine ve yüzer şekilde tasarlanmış stop lambalarına sahip olduğunu görüyoruz. 21 inç boyutundaki özel alaşım jantlar üzerinde yükselen model, Liquid Kinetic Gray ve Energetic Sigma Gold adı verilen renklerle bezenmiş.

İç mekan da tamamen yenilenmiş. Yeni bir kontrol paneline ev sahipliği yapan araç artık dijital gösterge paneline sahip. Italdesign, orta konsol, gösterge paneli ve kapı kaplamaları dahil olmak üzere iki farklı karbon fiber kaplama kullanırken dış bölümdeki altın renkli detayların burada yer aldığını görüyoruz. Bunun yanında Alcantara ve siyah deri kaplamaların da tüm kabine hakim olduğunu söyleyebiliriz.

GT-R’deki değişim kaputun altında da devam ediyor. Özel prototi model için güncellenen 3.8 litrelik çift turbo beslemeli V6 motor 7100 devirde 720 beygir güç üretirken 3600 ve 5600 devirler arasında 780 Nm’lik tork değerine ulaşabiliyor. Bu güce ulaşabilmek için fazla mesai harcanan araçta GT3 yarış arabalarındakinden daha büyük turbolara, daha güçlü krank miline, pistonlara, bağlantı çubuklarına, yüksek akış sağlayan piston yağı jetlerine ve revize edilen kam profillerine yer verilmiş.

Elden geçirilen Bilstein amortisörlere, geliştirilmiş frenler, daha güçlü diferansiyeller ve ekstra gücün güvenli bir şekilde ele alınabilmesi için güçlendirilmiş çift kavramalı şanzıman da prototipte yer alan yenilikler arasında.

Italdesign’da, müşterilerimizin hayallerini gerçeğe dönüştürdüğümüz uzun bir tarihimiz var. Nissan’daki ortaklarımız ile güçlerimizi birleştirerek gerçek bir GT-R fantezisi ortaya çıkardık.” ifadelerini kullanan Italdesign-Giugiaro CEO’su Joerg Astalosch, ”Bu ‘canavar’ ile birlikte yakında 50 seçkin tutkunun hayatını değiştirme hedefimiz var. Bekleyiş yakında son bulacak.’ sözleriyle otomobilseverleri biraz daha heyecanlandırdı.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu