Kia, makyajlanan Sportage’nin lansmanını gerçekleştirdi
Türkiye’de Anadolu Grubu çatısı altında faaliyet gösteren KIA, makyajlanan yeni Sportage’ın 1.6 litre dizel otomatik versiyonunun tanıtımını gerçekleştirdi. C-SUV segmentinin iddialı oyuncularından olan yeni KIA Sportage, dizel motoru ve otomatik şanzıman seçeneğiyle otomobil severlerin beğenisine sunuldu.
“Yenilenen KIA Sportage 136 PS gücündeki 1,6 litrelik dizel motoru, yenilenen dış ve iç tasarımı, gelişmiş donanım özellikleriyle bu başarıyı daha ileriye taşıyacak”
KIA’nın global pazarda en çok satan modeli olan Sportage’ın yenilenen yüzü ve Türkiye’de satışa sunulmasıyla ilgili açıklamalarda bulunan KIA Genel Müdürü Can Ağyel, “KIA Sportage ilk satışa sunulduğu 1994 yılından bu yana sınıfının en gözde modellerinden biri oldu. Tasarımı, kullanım keyfi ve zengin ekipman seviyesiyle ülkemizde de çok sevildi. 4. nesil makyajlı KIA Sportage ile her zamanki gibi standartları yükselterek heyecan yaratmaya devam ediyoruz. Yenilenen KIA Sportage 136 PS gücündeki 1,6 litrelik dizel motoru, yenilenen dış ve iç tasarımı, gelişmiş donanım özellikleriyle bu başarıyı daha ileriye taşıyacak” diye konuştu.
Ağyel konuşmasında 2018 yılının sonu itibarıyla dünyada 5 milyon adet KIA Sportage üretildiğini ve Sportage modelinin global satışlarda önemli bir yer tuttuğunu söyleyerek, dünyada her 69 saniyede bir KIA Sportage satışı gerçekleştiğine dikkat çekti.
Otomobil kullanıcılarının farklı ihtiyaçları ve beklentilerine uygun alternatifleri portföylerinde barındırdıklarını belirten Can Ağyel, son aylarda benzin ve motorin fiyatlarının birbirine iyice yaklaşsa da dizel otomobillerin hala cazibesini koruduğunu ve KIA olarak çevreci dizel motor ürettiklerini ifade etti. Ağyel, KIA’nın Avrupa regülasyonuna uygun motor üretiminde öncü olduğunuve Euro 6C üretimine geçmeden daha teknolojik ve çevreci olan Euro 6D standartlarında motorun geliştirildiğini ve KIA’nın tüm modellerinde kullanıldığını belirtti.
Yenilenen KIA Sportage’ın tanıtımında otomotiv sektörünü de değerlendiren Ağyel, “Sektör olarak 620 bin adetle seneyi kapattık. Bu daralmada bizi en çok etkileyen faktör döviz kurunda yaşanan artış oldu ama her şeye rağmen sektörümüzü ayakta tutmak için çözüm yolları aramaya ve daha çok çalışmaya devam edeceğiz” dedi.
Sektörün 2019 yılında da daralma eğiliminde olduğunu belirten Ağyel, “31 Mart’a kadar devam eden ÖTV teşviğinin tüm yılı kapsayacak şekilde devam etmesi, hatta ÖTV oranının düşürülmesinin satışlara olumlu yansıyacağını düşünüyoruz. Bu beklentiler gerçekleşmezse de biz tüm ihtimallere göre senaryolarımızı hazırladık; yeni araçlarımız ve güçlü satış kanallarımızla çalışmalarımızı artan bir ivme ile sürdüreceğiz. 2019 yılında birçok farklı değişkene bağlı olarak pazarın 250 bin – 400 bin bandında seyredeceğini öngörüyoruz” şeklinde konuştu.
2018 yılının sonunda KIA Stonic ve premium segmente yönelik KIA Stinger’ı pazara sunduklarını belirten Can Ağyel, “Her iki aracımız için de olumlu geri dönüşler alıyoruz. 2019 yılında ise ana motivasyonumuz KIA Sportage olacak. Bununla birlikte, Mart ayının ikinci yarısında KIA Ceed HB modelini otomobil severlerle buluşturacağız. 2019 yılının ikinci çeyreğinde KIA Proceed ve KIA Ceed SW modellerimizi, yılın ikinci yarısında ise yeni KIA Cerato 1.6 litre dizel otomatiği Türkiye’de satışa sunacağız” ifadelerini kullandı.