Mercedes G500 İncelemesi
Tamamen yenilenen G500, klasikleşen çizgilerini hala taşıyor, kaslı ve ağırbaşlı duruşunu hiç bozmuyor. Multibeam LED farlar ve U şeklinde LED stoplar ile kombinlenmiş. 19 inç opsiyonel sekiz kollu jantlar, bagaj kapağındaki stepne ve ön çamurluklardaki V8 amblemleri gelenekleri devam ettiriyor. 2 metre yüksekliği ve 2 metreye yakın genişliğiyle ön ve arkadan bakıldığında endüstriyel bir sanat eseri gibi duruyor.
Çalıştırdığınızda gelen kükreme eğlenceli geçecek zamanların haberini veriyor. Bu kasa değişimiyle iç mekanında da Mercedes’in yeni tasarım anlayışını rahatlıkla görmek mümkün. Diğer serilerden benzerlikler görmek insanı ilk anda alıp götürmese de donanımlar sizi şımartmak için oldukça iyi çalışıyor. 64 renk seçenekli ambiyans aydınlatma, size ve yakın çevreye konser verebilecek Burmester ses sistemi, Mercedes me connect, 12.3 inç ekranlar ve 360 derece kameralı park sistemi başlıca donanımlardan. Güncel S Class ile aynı direksiyonu paylaşması kalite algısını betimliyor, koltukları ise son noktayı koyuyor. Sürüş yardım konusunda ise bir eksiği olmayan G500, adaptif hız sabitleyici, şerit takip asistanı, kör nokta asistanını standart olarak sunuyor.
4.0 litrelik V8 motor 610 Nm tork değerini 2.000 devir/dakikadan itibaren verirken gülüşünüze engel olmak pek kolay değil. Direksiyon modlarla beraber farklı karakterler sergileyebiliyor. Comfort modunda yumuşak başlıyken Sport modunda sertleşiyor ve yapılan her hareketin geri dönüşünü size gönderiyor. Sürüş modları G500’ün karakterini değiştiriyor. Sport modunda kullanırken keskin gaz tepkilerinin akabinde egzozdan gelen sesler gayet güzel. Vites kolu alıştığımız Mercedes-Benz klasiği olarak direksiyonun arkasında ve 9 ileri “9G-Tronic” isimli otomatik şanzımana komutları gönderiyor. Konsoldaki diferansiyel kilitleri arazi şartlarında kullanırken işini Alman titizliğinde yapıyor ancak zorlu şartlarda standart yol lastiklerinin değiştirilmesi gerekiyor. Her türlü yol koşulundan başarıyla ayrılabilen G500, SUV kalıbının hakkını fazlasıyla veriyor. 4×4 çekiş sistemi hiç bir taviz vermeden çalışıyor. Şehir içi manevralarda dönüş çapı ilk başta yetersiz gibi görünse de boyutları ve 4×4 olduğu göz önüne alınınca normal sayılabiliyor.
Geçmiş kasalarda en çok şikayet sebebi olan hissiz direksiyon ve yol tutuş problemlerine dair hiç bir sorun kalmamış. Klasik çizgisi altında yepyeni bir G Class yapan Mercedes, kullanıcılarını dinlediğini bizlere gösteriyor.
TEKNİK ÖZELLİKLER
3982 CC, V TİPİ 8 SİLİNDİR, 4×4, 422 BG, 610 NM
12.1 LT/100 KM, 276 GR/KM
0-100 KM/S 5.9 SN, 210 KM/S
2525 KG