2020 BMW 1 Serisi sonunda tanıtıldı
2004 yılından beri yollarda olan BMW’nin kompakt hatchback modeli 1 Serisi üçüncü nesli ile karşımıza çıktı. Yeni nesil ile birlikte önden çekişli bir düzene ev sahipliği yapacak olan araç, Bavyeralı üreticinin son tasarım ögelerini içinde barındırıyor.
Üçüncü nesil için yeni 1 Serisi’nin dış ve iç tasarımlarını yenilenirken markanın SUV modeli BMW X2’ye de oldukça benzediğini söyleyebiliriz. Daha önce casus fotoğrafları çekilen aracın ön bölümde, geniş böbrek şeklindeki ızgaranın yukarı doğru uzanan ön farlarla çevrelendiğini görüyoruz. Arka bölümde ise ince LED farların yanı sıra resimlerde de görülen mavi M135i versiyonunda ince bir difüzör ve çift egzoz çıkışına yer verilmiş.
2020 BMW 1 Serisi daha geniş iç hacim sunacak
BMW, 1 Serisi’nin yeni tasarımının ve şeklinin iç mekan hacminin önemli ölçüde artmasına izin verdiğini söylüyor. Arkadaki yolcular artık 19 mm ekstra baş mesafesine, 33 mm ek diz mesafesine ve fazladan 13 mm dirsek mesafesine sahip olacaklar. Bunların dışında yeni nesil ile birlikte bagajın hacmi de 20 litre artarak 380 litreye ulaşmış. Arka koltuklar katlandığında ise bu değer 1200 litreyi buluyor.
Yeni 1 Serisi, ilk kez elektrikli bir panoramik tavanla birlikte sunulacak ayrıca vites kolu önünde yer alan kablosuz şarj bölümü de dahil olmak üzere bir dizi kullanışlı yükleme alanına da yer verilmiş. BMW İşletim Sistemi 7.0’a ev sahipliği yapan araçta 10.25 inçlik dokunmatik ekrana yer verilmiş. Ayrıca 10.25 inçlik dijital gösterge tablosu ile sunulan modelde 9.2 inçlik baş-üstü ekran göstergesi ise opsiyonel olarak satın alınabiliyor.
BMW 1 Serisi 5 farklı motorla geliyor
Aracın kaputunun altına geçecek olursa, yeni BMW 1 Serisi Avrupa’da üçü dizel ikisi benzinli olmak üzere beş farklı güç ünitesi ile sunulacak. Dizel cephesinin giriş seviyesinde 116 beygir güç üretebilen 116d yer alıyor. 118d ve 120d xDrive da diğer dizel seçenekler arasında. Benzinli motorlar ise 118i ile başlarken, model gamının tepesinde yer alan M135i xDrive, 2.0 litrelik dört silindirli motorundan 306 beygir güç üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ile sunulan modelde yer alan kalkış kontrol sistemi ise aracın 4.8 saniyede 100 km/s hıza çıkmasına olanak sağlıyor.
116d, 118d ve 118i’nin standart olarak altı ileri manuel şanzımanla sunulacak. 116d ve 118i ayrıca yedi vitesli çift kavramalı şanzımanla donatılabilirken, 118d ve 120d xDrive isteğe bağlı sekiz vitesli Steptronic şanzımana sahip olabilecek. M135i ise sadece sekiz vitesli Steptronic Sport vites kutusuyla alınabilecek.
Geniş güvenlik teknolojileri
Güvenlik konusunda da önemli gelişmeler kaydeden BMW 1 Serisi’nde birçok ekipman standart olarak sunulacak. Standart olarak sunulan sistemler arasında çarpışma ve yaya uyarılı şehiriçi frenleme , aktif şerit takip asistanı, aktif hız sabitleyici, şerit değiştirme uyarısı, arka çarpışma uyarısı ve çapraz trafik uyarısı gibi teknolojiler yer alıyor. Ayrıca, isteğe bağlı bir Park Mesafe Kontrolü, arka görüş kamerası ve Park Asistanı gibi teknolojiler de yeni BMW 1 Serisi ile birlikte satın alınabilecek.
Avrupa’daki satışları Eylül ayında başlayacak olan yeni BMW 1 Serisi’nin fiyatları ise daha sonraki bir tarihte açıklanacak.
Makyajsız f20 en agresif versiyondu. Gelen tüm güncellemeler adeta modeli sıradanlığa itti. Özellikle yeni kasası BMW 1’den çok Hyundai i30 n görüntüsünde.
BMW 1 serisi iki nesildir tasarımda üzerine koyarak gidiyordu fakat bu otomobil 1 kasa denildiğinde akla gelen kalıplaşmış tasarımdan çok uzaklaşmış durumda.
Tasarımının değişmesini bir yana bırakacak olursak özellikle yan ve arka profilden bir hayli Mercedes A serisine benzediğini düşünüyorum.Güvenlik ve sürüş kolaylığı için eklenen teknolojilere zaten diyecek bir şey yok ama BMW, 1 serisi özelinde kullanıcıların gözünden düşebilir onuda ilerleyen zamanlarda satış rakamları açıklandığında görücez.