BMW i8 şarj edilebilir hibrit ünitesiyle 5. kez yılın motoru seçildi

BMW’nin şarj edilebilir hibrit otomobili BMW i8’in ödül avcısı motoru, Yılın Motoru Ödülleri’nde ‘’En İyi Hibrit Motor’’ kategorisinde birinciliği elde ederek üst üste 5. kez Yılın Motoru seçildi. 2014 yılında pazara sunulan BMW i8, plug-in-hybrid motor sistemi ile de ‘’Best Hybrid Powertrain’’ kategorisinde birinci oldu.

Üst üste 5. kez kendi kategorisinde ‘’Yılın Motoru’’ ödülünü kazanan BMW i8, bu yıl yepyeni bir kategori olan ‘’Best Hybrid Powertrain’’ kategorisinde yarıştı. Oylamalar sonucunda ortaya büyük bir puan farkı çıktı ve BMW i8’in güç ünitesi 233 puan alarak, kendisinden sonra ikinci sırada gelen rakibinin aldığı 138 puan karşısında aradaki farkı açtı.

2019 yılının sonunda toplam 10 şarj edilebilir hibrit model

i8, sahip olduğu teknolojiler ile BMW plug-in hibrit ailesinin geleceğine ışık tutuyor. 2019’un sonuna kadar toplam 10 plug-in hibrit modeli ile BMW, sürücülerine rakiplerinden daha geniş bir seçim yelpazesi sunmayı hedefliyor.

Spor otomobil performansı, yakıt ekonomisiyle birleşti

BMW’nin hibrit modeli spor otomobil performansını kompakt bir otomobilin yakıt ekonomisiyle birleştiriyor. Üç silindirli içten yanmalı motoru, arka tekerleklere 170 kW / 231 hp güç sağlıyor. 105 kW / 143 hp’ye yükseltilmiş olan elektrik motoru ile enerjisini lityum iyon bataryadan (geleneksel bir ev prizinden şarj edilebilir.) alarak gücünü ön aksa gönderiyor. BMW Group tarafından i8 için geliştirilip üretilen hibrit sistem, sürücülerine 55 km’ye kadar tamamen elektrikli menzil sunuyor.

BMW i8 0’dan 100 kilometreye 4.4 saniyede ulaşıyor

Benzinli ve elektrikli olmak üzere iki motorun görev yaptığı BMW i8’de benzinli motorun ürettiği güç arka tekerleklere aktarılıyor. Ön akstaki elektrikli motorla birlikte çalışan hibrit sistem sayesinde i8, hem 4 tekerlekten çekişli olarak ilerliyor hem de olabilecek en verimli performansı sunmayı başarıyor. i8 Coupe, BMW’nin karakteristik sürüş keyfi ile 0’dan 100 km’ye yalnızca 4,4 saniyede ulaşıyor.

Bu yıl 21.’si gerçekleşen Yılın Motoru Ödülleri’nde 31 ülkeden 70 otomotiv gazetecisinin katılımıyla oluşurulan jüri heyeti, çeşitli kategorilerde en iyi motorları seçti. Pazara sunulduğu ilk yıl ‘’En İyi Yeni Motor’’ ve diğer genel klasman ödüllerini almayı başaran model, Yılın Motoru ödülünü üst üste 5. Kez kazanmış oldu.

BMW i8 Coupe: Ortalama yakıt tüketimi 1,8 l/100 km, ortalama elektrik gücü tüketimi 14,0 kWh/100 km, ortalama CO2 emisyonu 42 gr/km),

BMW i8 Roadster: Ortalama yakıt tüketimi 2,0 l/100 km, ortalama elektrik gücü tüketimi 14,5 kWh/100 km, ortalama CO2 emisyonu 46 gr/km

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu