Volkwagen ID R, Nürburgring pistinde rekor deneyecek

Bridgestone Potenza ile güçlenen Volkswagen ID. R’ın yeni bir rekora imza atması hedefleniyor. Bridgestone ve Volkswagen, elektrikli otomobil sınıfında yeni bir rekor için güçlerini birleştiriyor. Uzun yıllara dayanan iş ortaklıklarında iki marka, 2019 yılı yaz döneminde Nürburgring-Nordschleife pistinde elektrikli otomobillerin tur rekorunu kırma denemesi yapacaklar.

Yeni rekor denemesi

Volkswagen’in orijinal ekipman lastik üreticisi olan Bridgestone, markanın elektrikli otomobil (EV) geliştirme çalışmalarına da önemli bir destek sunuyor. İş birliklerini motor sporları dünyasında genişletme kararı aldıklarını ve 2019 yılında yeni bir rekor denemesi için çalışma yürüttüklerini açıkladı. 

Dünyanın en zorlu yarış pistlerinden biri olarak kabul edilen Nürburgring-Nordschleife’te Bridgestone Potenza lastikleriyle Volkswagen ID. R’nin yeni bir tur rekoru kırması bekleniyor.

ID. R’ın Volkswagen’in 2020 yılı itibarıyla pazara sunacağı ve tamamen elektrikle çalışan ID. ailesinin önde gelen yarış otomobili olacak. Volkswagen Motor Sporları Direktörü Sven Smeets; “Motor sporları alanında Bridgestone’la birlikte çalışmaktan memnuniyet duyuyoruz. Nordschleife pistinde elektrikli otomobillerin tur rekorunu kırma denemesi yapacağız. Elektrikli otomobillerin sahip olduğu inanılmaz performans potansiyelinin altını çizme isteğimiz yatıyor. Volkswagen şu an, ünlü bir tırmanma pisti olan A.B.D. Pikes Peak pistinde 2018 yılında ID. R ile kırdığı rekorla, tüm zamanların rekorunu elinde bulunduruyor” dedi.

Motor sporları tecrübemizden yararlandık

Bridgestone EMEA Orijinal Ekipman Başkan Yardımcısı Mark Tejedor ise “İki marka da geleceğin teknolojisini ve yenilikçiliği çalışmalarının odağına alıyor. Elektrikli bir yarış otomobilinin ihtiyaçları için özel olarak uyarlanmış olan Potenza spor lastiklerini geliştirdik. Motor sporları ve elektrikli-mobilite konusunda tüm uzmanlığımızdan yararlandık. Geliştirmiş olduğumuz lastikler, Volkswagen Motor Sporlarının yeni tur rekorları kırmasına yardımcı olmak yolunda güven ve performans sağlıyor” şeklinde konuştu.

Yeşil cehennemde yeni bir dünya rekoru denemesi

Eski Formula 1 dünya şampiyonu Jackie Stewart’ın 1927’de “yeşil cehennem” olarak nitelediği, 20,832 kilometre ve 73 virajdan oluşuyor. En yüksek noktasıyla en alçak noktası arasındaki yükseklik farkı 300 metre. Nürburgring Nordschleife dünyanın en zorlu yarış pistlerinden birisi olarak adlandırılıyor. Pist üzerinde elektrikle çalışan bir araca ait tur zamanı rekoru, 6 dakika 45,900 saniye ile İngiliz Peter Dumbreck tarafından kırıldı. 

Gelişmiş Potenza teknolojisinden destek alan Volkswagen ID. R’nin güçlü performansla yeni bir rekor kırması hedefleniyor.  

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu