Yeni McLaren GT, 620 beygirle geldi
Track25 projesinin dördüncü modeli olan yepyeni McLaren GT tanıtıldı. Şimdiden siparişleri alınan aracın teslimatına 2019 yılının son bölümünde başlanacak.
Aracın tasarımından başlayacak olursak, McLaren tasarım ekibi, yeni GT’yi uzun ve zarif dış hatların yanı sıra kaslı arka çamurluklara kavuşturmuş. Bu tasarım ögeleri ile birlikte, İngiliz marka beklendiği gibi GT modelinde pistten çok uzun yolculuklara odaklandığını göstermiş oldu. McLaren GT sahip olduğu 4.7 metrelik uzunlukla McLaren Sports ve Super Series modellerinden daha uzun bir yapıya sahip.
Yapısal olarak incelediğimizde ise MonoCell II-T monokok şasi üzerinde yükselen GT, arka kapağın altında 420 litrelik de bir yükleme alanı sunuyor. Bu tür bir modelde beklenenden çok daha fazla bir yükleme alanı sunan GT’de ayrıca ön tarafta da 150 litrelik bir bagaj hacmi sunuluyor. Bu da toplamda 570 litrelik bir hacim anlamına geliyor.
McLaren GT’nin iç mekanında konfor ön planda tutulmuş
Yeni McLaren GT, yüksek performanslı sürüşün yanında daha uzun yolculuklara da olanak sağlayan, çok yönlü bir iç tasarıma sahip. Elektrikli ayarlanabilir koltuklar ısıtma özelliği ile birlikte konfor odaklı tasarlanmış. Tüm bunların yanı sıra yüksek kaliteli malzemeler, markanın bugüne kadar sunduğu en gelişmiş bilgi-eğlence sistemi, alüminyum kontrol takımları, parlak siyah detaylar ve şık vites tuşları ile iç mekanda elegant bir hava yakalanmış. 12 hoparlörlü Bowers & Wilkins ses sistemi ile de iç mekan tamamlanmış.
Nappa deri döşemenin standart olarak sunulduğu McLaren GT’de müşteriler Alcantara ve lüks yumuşak deri seçeneklerine de sahip olabilecekler. Yılın sonuna doğru ise seri üretim otomobillerde ilk defa kullanılacak olan kaşmir döşemeler opsiyon listesindeki yerini alacak.
Önceden bahsettiğimiz 7 inçlik bilgi-eğlence sistemi ise HERE navigasyon ve gerçek zamanlı trafik bilgisi ile birlikte sunulacak. Sürücü ve yolcu için farklı ayarlar yapmanıza olanak sağlayan çift bölgeli klima da GT de standart olarak sunulan detaylar arasında olacak. Bu arada, araçla ilgili tüm önemli bilgileri sürücüye aktaran 12.3 inç boyutundaki TFT ekran ise uçaklarda kullanılan grafiklerle bezenmiş.
Konfor odaklı tasarlanan GT’nin performans verileri de dikkat çekici
McLaren GT’nin performans değerlerine göz attığımızda ise yeni çift turbo beslemeli V8 motorun 620 beygir güç ve 630 Nm tork sunduğunu görüyoruz. 7 vitesli SSG şanzıman yardımı ile gücünü yere aktaran model, 0-96 km/s hızlanmasını sadece 3.1 saniyede tamamlıyor. 200 km/s sürate çıkmak için 9 saniyeye ihtiyaç duyan aracın son hızı ise 326 km/s olarak açıklandı.
Sahip olduğu 1.530 kg ağırlık ile “en yakın rakibinden” 130 kg daha hafif olan McLaren GT, ton başına sahip 399 beygirlik gücü ile de öne çıkıyor.
Sadece güç ve hafiflik üzerine yoğunlaşmayan McLaren mühendisleri, süspansiyon, direksiyon ve fren sistemleri ile de mümkün olan en iyi Grand Tourer sürüş deneyimini GT modellerinde yaşatmayı hedeflemişler. Diğer McLaren modellerinde olduğu gibi keskin ve tepkili bir sürüşe sahip olduğu iddia edilen GT, bunların yanı sıra sunduğu üstün sürüş konforuyla da rakiplerinin önüne geçmek istiyor. Hidrolik amortisörleri (Proaktif Sönümleme Kontrolü) sayesinde GT, özellikle Comfort Mode’da yumuşak bir sürüş sunabiliyor. Yeni modelde ayrıca Sport ve Pist modları da mevcut.
Pirelli’nin GT’nin 21 inçlik arka tekerleklerine uyması için özel olarak üretilen P Zero’lar bir McLaren’de sunulan en büyük lastikler olarak da öne çıkıyor. Aracın ön lastikleri ise 20 inç boyutunda.
210.000 dolarlık fiyat etiketine sahip olacak olan McLaren GT’nin vergilerle bilikte ülkemize giriş fiyatını düşünmek bile istemiyoruz. Hiçbir zaman bir McLaren GT sahibi olamayabiliriz belki ama en azından hayalimizdeki GT’yi markanın konfigüratöründen oluşturabiliriz.