BMW ‘den şok dizel açıklaması geldi!
Bu hafta Münih’te düzenlenen #NEXTGen etkinliğinde BMW, 600 beygir gücünde hibrit bir sport coupe modelinin ne olacağına işaret etmek için oldukça ilginç olan Vision M Next konseptini açıkladı.
2020 BMW 8 Serisi Gran Coupe sonunda ortaya çıktı
Şirket 2023 yılına kadar satışa sunulan 25 elektrikli otomobile sahip olmak için yeni bir hedef belirlediğinden Bavyeralılar tarafından içten yanmalı motordan kaçış amacına uygun bir konsept otomobil oldu. BMW M departmanından bir hibrit model ise önümüzdeki 10 yılın ortalarından sonra bekleniyor ve devamında tamamen elektrikli M otomobillerini göreceğiz.
Elektrikli M modeli mi geliyor?
BMW dizellerin son 20 yılının olduğunu söyledi.
Bu gelenekselliklerinden dışarı çıktıklarını mı gösteriyor? Kesinlikle hayır. #NEXTGen’de Automotive News Europe ile konuşan BMW Group Teknik Sorumlusu Klaus Froelich, benzinli ve dizel motorların en az yirmi yıl daha piyasada olacağını söyledi. Dizellerin son 20 yılı olduğu tahmin ediliyor, bu yüzden 2040 geldiğinde hala model adı “d” ile biten bir BMW satın alabilirsiniz. Otomobilinizin model ismi “i” ile bitmesini isterseniz de 2050 yılına kadar satın alabilirsiniz.
BMW Group Baş Teknik Sorumlusu, benzinli motorların ise en az 2050 yılına kadar kalacağını söylüyor.
BMW, ileride yoğun bir elektrik gündemine sahip olsa da, Froelich şaşırtıcı bir şekilde elektriğine geçişin abartıldığını söyledi. Bataryalar için hammaddelerden dolayı benzinli motorlara göre üretmesinin daha pahalı olduğunu açıkladı. Otomobil üreticilerinin, elektrikli otomobil üretimini artırmak için daha fazla malzemeye ihtiyaç duyaccağını ve durumun daha da kötüleşebileceğini söyledi.
Emisyon için düzenlemek yerine yeni motor yapılıyor
İçten yanmalı motorlar aslında o kadar da kötü gitmiyordu. Froelich emisyonlar sıkıştıkça motorlarda değişiklikler yaparak soruna çözüm bulmanın çok pahalı olacağını söyledi. Bunun bir örneği kompakt BMW ve MINI modellerinde bulunan 1.5 litrelik 3 silindirli turbo dizeldir. Nasıl peki? Çünkü B37 ünitesini çok katı emisyon değerlerine göre güncellemek çok daha maliyetli olacaktı.
Ek olarak M550d, X5 M50d, 750d ve X7 M50d gibi modellerde bulunan dört turbolu 3 litrelik sıralı altı silindir dizel motorun yapımı çok basit. Ancak emisyonlara göre düzenlemek çok pahalı olduğu için yenilenmeyecek. Dört ve altı silindirli dizeller etrafta dolaşacak ancak 3 turbodan fazlası kullanılmayacak.
Froelich günleri sınırlı olan M760i modelindeki V12 için de yenilenmeyeceğini söyledi. Çünkü bu motorun güncellemeleri sert ve bir o kadar maliyetli olacak. Zaten satışları da oldukça düşük ilerlediği için böyle bir girişim zarardan başka bir şey olamaz. Bu kadar pahalı olacak V12 bir BMW yerine; herhangi 6.6 litrelik çift turbo Rolls Royce modeline biraz daha bütçe artırarak sahip olabilirsiniz. İlginç bir şekilde Froelich, V12 motorun yıllık emisyon değerlerien uygun hale gelmesi bile bir kaç milyon euro olduğu söyledi.
Sadece tehlikede olan V12 değil, 4.4 litrelik V8’in de geleceği belirsiz. Froelich, altı silindirli motora sahip hibrit ünite olması durumunda 670 beygirden daha fazla güç sağlayacak bir yedek parça olacağını da belirtti.