Toyota Supra, fabrika verisinden kaç beygir fazla?
339 beygir gücü tekerlekte veren Toyota Supra, teknik verilerini doğruluyor. Ancak teknik veriler kranktan çıkan gücü söyler. Ve tekerleğe iletilen %20-%25 daha düşük güç olur. Peki krankta kaç beygir?
Bir efsanenin tarihi: Toyota Supra
Geçen ay Car and Driver dergisi bir şeyler yayınladı. Bu yayında Toyota Supra ‘nın fabrikanın söylediğinden daha güçlü olduğu ortaya çıktı. Bu dyno testinde 339 hp güç ve 578 Nm tork değeri ölçüldü. O zaman sonuçları anlamak zordu. İşin iyi tarafı ise iddialarının ciddiyetini herkes anlaması için dyno testinin videosunu yayınladılar.
Merak edenler için videoyu hemen aşağıdan izleyebilirsiniz. Dikkat sesi kısmayı unutmayın 🙂
Videoda da gördüğünüz gibi sonuçlar gerçekten doğru. Toyota’nın söylemesine göre Supra krankta 335 beygir ve 495 Nm tork vermesi gerekiyordu. Şanzıman ve diferansiyel ve aksta oluşacak kayıplar göz önüne alındığında tekerleğe %20-%25 arası güç kaybıyla ulaşması gerekiyor.
Ama kesinlikle öyle değil. Sonuçlar bize gerçekleri söylüyor. Şöyle bir düşündüğümüzde Supra ‘da tekerleğe aktarılan güç 339 hp ve 578 Nm tork ise; kranktan çıkan güç 400 beygir ve 670 Nm tork civarında olması gerekiyor. Kranktan güç ölçülene kadar sabırsızlıkla bekleyeceğiz. Bakalım ne gösterecek…
Teknik değerler ve dyno arasında bir uyumsuzluk olmuş olabilir. Ancak bu gerçekse Toyota bize çok sevineceğimiz türden bir yalan söylemiş olacaktır.
Ayrıca Toyota Supra’nın PS4’te Grand Tourismo Sport oyununda başlayan GR Supra GT Cup organizasyonu ile e-spor severlerle buluşuyor. Daha fazla bilgi için tıklayın.