İç pazarın canlandırılması için yeni destekler gerekiyor
2018 Kasım ayından beri uygulamada bulunan otomotiv sektörüne yönelik KDV ve ÖTV indirimi destek paketi, 30 Haziran itibariyle sona erdi. Otomotiv sektörü indirimlerin devam ettirilmesi veya kademeli olarak düşürülmesi beklentisindeyken, konuyla ilgili olarak Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Yönetim Kurulu Başkanı Haydar Yenigün’den açıklama geldi.
Haydar Yenigün, “ÖTV ve KDV indirimlerinin uzatılması veya kademeli
olarak düşürülmesi konusunda talepte bulunduk. Ancak bu indirimlerin devam etmeyeceği bilgisini aldık. Otomotiv değer zincirinde faaliyet gösteren bayiler, distribütörler, ana ve yan sanayi firmaları olarak yılın ikinci yarısında mevcut ÖTV ve KDV oranlarıyla faaliyetlerimizi en az zararla sürdürmeye gayret ederken, Devletimizle yapacağımı görüşmelerde iç pazarın canlandırılması için kısa ve uzun vadede yeni destekler verilmesi gerektiği konusuna vurgu yapmaya devam edeceğiz” dedi.
ÖTV kalkıyor mu? ÖTV kalkacak mı?
Hükümetimizin otomotiv sektörüne bugüne kadar çok önemli destekler sağladığını ve bu destekleri sektörün memnuniyetle karşıladığını belirten OSD Başkanı Haydar Yenigün, “32 milyar doların üzerinde ihracatla Türkiye’ye en büyük katma değeri sağlayan sanayi kolu konumundaki otomotivin kamu idaremizin kapsamlı ve pozitif ayrımcılık yapacak
şekilde desteklenmeye devam etmesi bizler için kritik öneme sahip. Bu desteğin adı da son dönemde ÖTV ve KDV idi. İçinden geçmekte olduğumuz ekonomik hareketlilik sürecinde Hükümetimiz ve Sayın Bakanlarımız bizlerle yakın temas içinde çok önemli desteklerde bulundular. Geçtiğimiz yılın Kasım ayından bu yana pazardaki ciddi daralmayı yavaşlatıcı etki yaratan vergi paketinin ticari faaliyetlerin sürdürülmesi adına önemli derecede faydası oldu” diye konuştu.
Sektör araç satamıyor, yeni formüller şart
Söz konusu destek paketine rağmen yılın ilk yarısında pazarın yüzde 45 oranında daraldığına dikkat çeken Haydar Yenigün, sözlerine şu şekilde devam etti; “Vergi indiriminin sanayiciler, distribütörler ve bayiler açısından, kısaca otomotiv değer zincirinin tamamı için çok ciddi bir katkısı oldu. Uygulamanın sonlanması ile birlikte sektörde araç satışı durma noktasına geldi. Sektörün beklentisi yüzde 45’ten yüzde 30’a düşen ÖTV’nin belirli küçük basamaklarla tekrar eski seviyesine dönmesiydi. Otomotiv
çok hassas bir sektördür, sistemin tökezlememesi için yavaş bir geçiş olması çok daha sağlıklı olurdu. Devletimizle yapacağımız görüşmelerde iç pazarı canlandırmaya yönelik tekrar vergi indirimi uygulanması veya finansmana erişim kolaylığı sağlayacak uygulamalar gibi başka formüllerin, kısa ve uzun vadede kurgulanması gerektiğine vurgu yapacağız. Türkiye’nin ihracat, üretim ve istihdam performansı açısından en fazla katma değer yaratan sanayisi konumunda olan otomotiv için son derece hayati olan bu destekler gerek sektörümüz gerek ülkemiz için kritik önem taşımaktadır”