Renault Megane RS Trophy R’nin detayları paylaşıldı
Hot-hatch dünyasının artık yeni bir kralı var ve Fransızca konuşuyor. İşte karşınızda Nürburgring önden çekişli seri üretim otomobiller tur rekorunun yeni sahibi Renault Megane RS Trophy R.
Yıllar geçmiş olsa da Renault’un Megane RS’den daha fazla performans çıkarma yöntemi değişmedi; Yeni Trophy R, arka kapılardaki daha ince cam, karbon fiber kaput, arka koltukların iptali, önde daha hafif koltuklar, titanyum egzoz sistemi ve bunun gibi birçok ağırlık azaltma girişimi sayesinde yaklaşık 130 kg’lik bir diyete girmiş. Unutmadan söyleyelim, bunun için arka silecekler bile iptal edilmiş.
Aracın şasi de önemli oranda geliştirilerek bu değerlerin elde edilmesi sağlanmış. ayarlanabilir Ohlins amortisörlere yer verilen modelde, daha hafif yaylar, arka bölümde daha hafif torsiyon çubuğu, karbon jantlar, ön bölümde daha fazla kamber, farklı aerodinamik elemanlar markanın rekoru kırmasına yardımcı olmuş.
Tüm bunların dışında belki de Megane RS Trophy R modelinin standart versiyondan en büyük farkı, dört tekerlekten yönlendirme sisteminin iptal edilmiş olması. Renault Sport mühendisleri, bu ateşli Megane’yi hızlı sürüş altında daha dengeli hale getirmek için bu yolu izlemişler.
Kaputun altında ise standart Trophy modelinde olduğu gibi 300 beygir güç ve 400 Nm tork üretebilen 1.8 litrelik turbo beslemeli ünite yatıyor. Çift kavramalı şanzıman seçeneği Trophy R’de yer verilmemiş; performanslı model sadece 6 ileri manuel şanzımanla satın alınabilecek.
Renault, yeni Megane RS Trophy R’nin 0’dan 100 km/s hıza 5.4 saniyede çıktığını iddia ediyor. Aracın son hızı ise 262 km/s olarak açıklandı.
Nürburgring’in yeni kralından sadece 500 adet üretilecek. Renault Megane RS Trophy R’nin Fransa fiyatı ise 55.000 Euro olarak belirlenmiş.