Türkiye’de üretilen lastikler Dünya Ralli şampiyonasında!
Marmaris, 18 Eylül 2019 – Pirelli “Scorpion K” toprak lastiklerinin yeni versiyonu, Dünya Ralli Şampiyonası takvimindeki zorlu etapların üstesinden geldi. WRC’nin Marmaris’te gerçekleşen Türkiye etabında WRC2 klasmanında Pirelli pilotlarını podyuma taşıdı. Dünya Ralli Şampiyonası kurallarına göre yeni versiyonu geliştirilen bir lastiğin sezon içinde sunulmasına izin veriliyor. Pirelli’nin yeni toprak lastiği “Scorpion K” da Türkiye yarışının zorlu koşullarında ilk kez kullanıldı ve kazandı.
Polonyalı pilot Kajetan Kajetanowicz, Pirelli ile 2015’ten 2017’ye kadar üç yıl arka arkaya Avrupa Ralli Şampiyonluğu unvanını almasının ardından ilk kez kazandığı WRC2 yarışını baştan sona lider olarak sürdürdü. Kajetanowicz, Türkiye’de aldığı bu sonuçla şampiyonanın sona ermesine üç yarış kala WRC2 sıralamasının tepesinde yer aldı.
Kajetanowicz, yeni Pirelli lastiklerinin sağlamlığının da yardımıyla genel klasmanda 10’uncu sırada ve R5 otomobil kullanan pilotlar arasında en yüksek pozisyonda yer alırken geride bıraktığı WRC2 Pro kategorisinde fabrikalar adına yarışan pilotlar, kullandıkları rakip marka lastiklerin hafta sonu boyunca pek çok kez patlamasından dolayı gecikmeler yaşadılar.
Polonyalı pilot sadece son etapta kırılan ön sol aksı nedeniyle WRC2 Pro yarışmacılarından ikisinin gerisine düşse de finişe ulaşarak WRC2 şampiyonluğunu garanti edebildi. Kajetanowicz gibi Pirelli lastikleriyle donatılmış Skoda Fabia R5 otomobilleriyle yarışan genç yetenekler, Bolivyalı Marco Bulacia Wilkinson ve İtalyan Fabio Andolfi podyuma çıkan diğer iki pilot oldu.
Kayalık etaplar ve zorlu şartların üstesinden geldi
WRC Türkiye Rallisi’nin son derece kayalık etapları ve yakıcı sıcağı, lastikler kadar otomobilleri ve takımları da zorluyor. Pirelli “Scorpion K” lastikler, hafta sonu ilk kez kullanılan yeni K4A sert ve K6A orta hamurlu versiyonlarıyla bu zorlu koşulların üstesinden gelmeyi başardı.
Pirelli ralli faaliyetleri yöneticisi Terenzio Testoni şöyle konuştu: “Bu yılın başlarında yeni asfalt lastiğimizin ilk kez sunulmasının ardından yeni bir ürünümüzün bu defa toprakta ilk WRC yarışını kazanmasından büyük memnuniyet duyuyoruz. Pilotların büyük çoğunluğu, lastiklerin delinme riskini artıran keskin kayaları ve aşındırıcı yüzeyleri nedeniyle Türkiye yarışının şampiyonadaki en sert ralli olduğu konusunda hemfikir. Bununla birlikte, pilotlarımız ciddi aksiliklerden kaçınmakla kalmadı, aynı zamanda WRC2 podyumundaki üç pozisyonu da kazanmayı başararak yeni ürünlerimizin aşırı sert koşullardaki sağlamlığını ve performansını kanıtladı.”