Son anda iptal olan otomobil projeleri

Otomotiv tarihi boyunca birçok mükemmel otomobile tanıklık ettik ancak belki de bir o kadarı da proje safhasının ötesine geçemedi. Bazı otomobil projeleri ise üretim aşamasının hemen öncesinde iptal edildi. Biz de sizlere bu mükemmel projeleri derledik.

İşte üretilseydi oldukça başarılı olabilecek o otomobiller listemizin ilk bölümü.

1950’lerin Bebek Benz’i

Mercedes-Benz, 1982 yılında 190 modelini tanıtmasından önce birçok kez giriş seviyesi otomobil üretmeyi planladı. 1953’te şirket kurulu, 170V’den % 15 ila 20 daha düşük maliyetle üretilecek bir model geliştirilmesini onayladı ancak Daimler’in 1958’de Auto Union’ı devralması ile bu proje rafa kaldırıldı.

Ford Mustang Shooting Brake (1965)

Ford’un pazarlama departmanında çalışan Barney Clark, 1965 Mustang temelli bir shooting brake modeli için tasarımcı Robert Cumberford ve araba tutkunu Jim Licata ile birlikte çalışmış. Hatta, alttan menteşeli bagaj kapağı, açılabilir arka cam, yeniden yerleştirilmiş yakıt deposu ve katlanabilir arka koltuklara sahip arabayı üretmek için İtalyan Intermeccanica şirketi görevlendirmişler. Ford’a sunulan bu model ise maalesef olumlu yanıt alamamış.

Ford Comuta (1967)

1967 yılında tanıtılan bu model, şehir içi kullanım için oldukça uygun görünüyordu. 40 km/s hıza çıkabilen ve 64 km’lik bir menzil sunan bu otomobil, 2+2’lik oturma planı ile mükemmel derecede kompakttı ve park etmesi çok basitti. Projeden öteye geçerek Ford tarafından 2 adet üretilen bu küçük otomobil de maalesef seri üretim bandını göremedi.

Volkswagen Passat GTI (1977)

1977 yılında Volkswagen, Audi 80 GTE’den alınan 110 beygirlik 1.6 litrelik motoru Passat’ın kaputunun altına yerleştirdi. Araca, daha büyük frenler ve daha geniş lastikler ekleyen marka, Golf GTI ile görsel bağlantı oluşturan detayları da unutmadı. Passat GTI olarak adlandırılan iki kapılı prototip, Almanya Wolfsburg çevresindeki yollarda test edildi ve tatmin edici sonuçlar elde edildi. O zamanki Volkswagen patronu Toni Schmucker ise Passat’ın bir performans otomobili haline gelmesi gerektiğini düşünmediğini söyleyerek projeyi iptal etti.

Nissan Mid4 (1985)

İlk kez 1985 Frankfurt Otomobil Fuarı’nda görülen Mid4, Nissan’ın Porsche ve Lotus gibi markalara cevabı niteliğindeydi. Ortaya konumlandırılan 3.0 litrelik V6 motora ev sahipliği yapan model, dört tekerlekten çekiş ve yönlendirme sistemini içerisinde barındırıyordu. 250 km/s’lik azami sürate çıkabilen otomobilin tasarımı da oldukça dikkat çekiciydi ancak bir türlü hayata geçirilemedi.

BMW M5 E34 convertible (1989)

BMW, ürettiği her M3 neslinin bir üst versiyonunu sundu ancak asla üstü açık bir M5 üretmedi. 1989 yılında ise buna çok yaklaşılmıştı. Üstü açılabilir bir M5 prototipi üreten marka, o seneki Cenevre Otomobil Fuarı’nda da bu otomobili sergileyecekti. Ancak bundan son anda vazgeçildi çünkü marka M3 Convertible satışlarının etkilenmesinden korktu.

Porsche 989 (1989)

Porsche, sportif dört kapılı bir otomobilin o dönemki finansal çıkmazdan kurtulmasına katkıda bulunabileceğini düşünüyordu. 911 modeli temeli dört kapılı bir otomobil inşa eden marka, bu modeli su soğutmalı 4.2 litrelik V8 motorla donattı. 350 beygir güç sunabilecek bu model, tasarım ve üretim maaliyetlerinin çok fazla olabileceği gerekçesiyle 1991 yılında iptal edildi. Porsche’nin dört kapılı sedan hayali ise yılllar sonra Panamera ile gerçek olacaktı.

BMW M3 Compact (1996)

İşte hayata geçemeyen bir başka proje daha. Fikir, genç müşteriler için daha küçük ve daha uygun fiyatlı bir otomobil üretmekti ancak BMW bu projeye soğuk baktı. E36 tabanlı M3 Compact sadece bir prototip üretildikten sonra rafa kaldırıldı. 1.300 kg’lık ağırlığı 321 beygir güçle birleştirmek kesinlikle harika olurdu.

Ford Fiesta RS (2004)

Ford, Focus RS ile oldukça büyük bir başarı yakaladı ki aslında hiç de fena bir sürüşe sahip olmayan 150 beygirlik Fiesta ST onun yanında oldukça sönük kaldı. Peki ya bu Fiesta 190 beygir güç sunsa ve geniş çamurluklara sahip olsaydı? Aslında bunu 2004 Cenevre Otomobil Fuarı’nda görme fırsatı yakaladık. Fiesta RS prototipi oldukça beğeniyle karşılansa da Ford bu projeyi hayata geçirmedi.

Toyota GT86 Convertible (2013)

Toyota, 2013 Cenevre Otomobil Fuarı’nda FT-86 Open adı altında bu modeli tanıtmıştı. Prototip testleri de görüntülenen modelin üretime geçeceğine birçok kesim tarafından kesin gözüyle bakılıyordu. Ancak Toyota, üretime hazır gibi görünen projenin iptal olduğunu açıkladı.

İptal edilen otomobil projeleri gerçekten insanın içini acıtabiliyor. Bu otomobil projeleri arasından bizim en çok içimizi yakan Mustang Shooting Brake oldu. Peki siz hangi model için ‘keşke üretilmiş olsaydı’ dediniz?

Listemizin devamı için buraya tıklayabilirsiniz.

İlgili Makaleler

3 Yorum

  1. Subaru BRZ, Toyota GT86 Honda S2000’in en güncel rakipleri. Hardtop ve sorftop özellikleriyle piyasaya sunulmuş olsa çok çol daha iyi olacakmış bence. Arkadan itişli olmalarının yanısıra yollarda açılabilir bir tavanlı BRZ ya da GT86 görmeyi gerçekten çok isterdim.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu