Son anda iptal olan otomobil projeleri – 2
Evet, çeşitli nedenlerle hayata geçememiş otomobil projeleri listemize devam ediyoruz. Bu listemizde de yine ağzınızı açık bırakacak otomobiller bulacağınızı düşünüyoruz.
Son anda iptal olan otomobil projeleri listemizin ikinci bölümüne göz atmadan önce ilk bölüme buradan ulaşabilirsiniz.
Mercedes-Benz 600 Coupe (1965)
Mercedes-Benz 600’ün diğer versiyonları çoğunlukla şoför kullanan alıcılara hitap ediyordu. Marka, iki kapılı versiyonu ile bu otomobili kişisel kullanımın da merkezi haline getirmek istedi. Kapılar dışında diğer versiyonlarla hemen hemen aynı görünen model, ön çamurlukta yer alan havalandırma delikleri ile farkını ortaya koyuyordu.
Alman marka maalesef kaynaklarını diğer modellere ayırmaya karar verdi ve bu olağan üstü otomobil de sadece bir prototip olarak kaldı. Oluşturulan tek örneğin bugün özel bir koleksiyonda yer aldığını biliyoruz. Aracın değerini ise tahmin bile edemiyoruz.
Audi 100 Cabrio (1969)
Audi, 100 modelinin sedan versiyonunu 1968 yılında tanıttıktan sonra 1970 yılında ise coupe versiyonu ile karşımıza çıkmıştı. Ancak bu süreçte 1969 yılında Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıtılan cabrio model ise maalesef hayata geçemedi.
Nissan Mid4 II (1987)
Listemizin ilk kısmında da yer alan Nissan Mid4’un tanıtılmasının üzerinden yaklaşık iki yıl geçtikten sonra Japon üretici, Mid4 II ile karşımıza çıktı. Önceki versiyona göre tasarımı geliştirilen model, 325 beygir güç üretebilen 3.0 litrelik V6 motora ev sahipliği yapıyordu. Nissan oldukça fazla teste tâbi tuttuğu Mid4 modelinin çok fazla maaliyete sahip olacağını düşündüğü için hayata geçirmekten vazgeçti.
Volvo 480 convertible (1990)
Volvo, 1990 Cenevre Otomobil Fuarı’nda 480 Cabrio’yu tanıttığında, otomobilin hemen hemen üretime hazır olduğu iddia edilmişti. Dört prototip üretildi; ikisi Hollanda’da, ikisi Belçika’da. Ancak üstü açık 480’i tanıttıktan sonra Volvo, onu üretime sokmamayı tercih etti. Marka çok sonra C70 convertible ile karşımıza çıkacaktı.
BMW M8 (1991)
BMW, böyle bir otomobilin çok akıllıca bir fikir olduğunu neredeyse 20 yıl geçtikten sonra anladı. 550 beygir güç üreten V12 motorlu E31 kasa 8 Serisi, 6 ileri manuel şanzımanla gücünü arka tekerleklere aktarıyordu. Yarış koltuklarına sahip olan modelde gelişmiş fren kaliperleri ve birçok agresif detay yer alıyordu. 90’lı yılların başındaki aşırı durgunluk dönemi maalesef bu modelin de o dönemde hayata geçirilmesine izin vermedi.
Mercedes-Benz C112 (1991)
Sauber yapımı 1990 Mercedes C11 C Grubu yarış otomobilin yol versiyonu olan C112, martı kanadı kapıları ve süper otomobil performansıyla orijinal 300SL’nin manevi bir halefi niteliğindeydi. Ortaya konumlandırılan 400 beygir güç üretebilen 6.0 litrelik V12 motora ev sahipliği yapan araç, düşük ağırlığı ve aerodinamisi ile tam bir sürüş makinesiydi. Mercedes-Benz C112, tanıtımının ardından yaklaşık 700 sipariş almasına rağmen markanın motorsporlarına yönelmek istemesi nedeniyle hayata geçirilmedi.
Lamborghini Cala (1995)
Italdesign, Lamborghini için Cala adında bir süper otomobil tasarımı ile gelmişti. Ortaya monte 4.0 litrelik bir V10 ile çalışan Cala, tamamen işlevseldi. Aracın üretimi için çalışmalar da başlamıştı. Ancak bu süreç çok hızlı ilerlemedi ve 1998’de Lamborghini’nin Volkswagen’e satılması ile Cala’ya da müze yolu göründü.
Seat Formula (1999)
O zamanlarda yeni tanıtılan bir model olan Lotus Elise’in boyutlarında tasarlanan Seat Formula, ortaya konumlandırılmış 240 beygir güç üretebilen turboşarjlı 2.0 litrelik dört silindirli bir motora sahipti. 900 kg’lik ağırlığı sahip olan bu otomobil 100 km/s hıza 5 saniyenin altında ulaşıyordu. Volkswagen Grubu da Seat’ın sportif kimliğini öne çıkarmaya hevesli görünüyordu ancak işler beklendiği gibi gitmedi ve marka daha çok sportif hatchback modellere yöneldi.
Jaguar C-X75 (2010)
Jaguar, 75. doğum gününü kutlamak için 2010 yılında C-X75 adlı fütüristik bir konsept otomobil tanıtmıştı. Hibrit güç aktarma organı ile güçlendirilen C-X75, meraklılardan büyük ölçüde olumlu bir yanıt aldı ve Jaguar, 250 otomobille sınırlı bir üretim olacağını duyurdu. Marka, kısa bir süre sonra projeyi iptal etti, çünkü küresel durgunluk üst düzey otomobil pazarını çökme noktasına getirdi.
Autocar, 2015 yılında Jaguar’ın C-X75 projesini 80. yıldönümünü kutlamak için yeniden değerlendirmeyi düşündüğünü iddai etmişti. Jaguar, 2015 James Bond filmi Spectre için arabadan yedi örnek üretmiş olsa da proje hiç bir zaman hayata geçirilmedi.
Mini Superleggera Vision (2014)
Touring Superleggera tarafından tasarlanan model, İtalyan Villa d’este etkinliğinde tanıtıldı. Arabaya olan tepkiler, BMW’yi üretimi düşünmeye teşvik etti. Bazı detayların törpülenebileceği dile getirilse de aracın genel hatları korunarak üretime geçebileceği konuşuldu ancak bu hiçbir zaman gerçekleşmedi.
Bu otomobil projeleri hayata geçmiş olsaydı neler olurdu diye düşünmeden geçemiyor insan. Biz gerçekten E31 kasa BMW M8 görmeyi çok isterdik. Peki siz hangi otomobili yollarda görmek isterdiniz?