BMW i8 üretim bandına veda etti
6 yıllık üretimin ardından BMW i8 üretim bandına veda etti. Elektrikli spor otomobilden şimdiye kadar 20.500 adet üretilmişti.
Almanya’daki bir müşteriye sevk edilen Portimao Mavi rengine sahip son i8 Roadster, geçtiğimiz hafta Leipzig fabrikasındaki montaj hattından çıktı. BMW’li çalışanlar üretilen son örnek ile birlikte kutlama yaptılar. Üretim bandından inen son i8 olan Roadster, şirket tarafından kişiselleştirilen oldukça özel 18 araçtan biri olma özelliği taşıyor.
Fabrika müdürü Hans-Peter Kemser yaptığı açıklamada ”BMW i8, benzersiz çalışanlar tarafından üretilen benzersiz bir araç. Burada Leipzig fabrikasında kazanılan deneyim, BMW Group’un otomotiv endüstrisinde benzersiz olan hafif gövde uzmanlığına sahip olmasını sağlıyor.” diye konuştu. Kenser ayrıca ”BMW i8, Leipzig’in ayrılmaz bir parçası. BMW Group ve tesisimiz için bir marka elçisidir. ” ifadelerini kullandı.
BMW i8 belki de hiçbir zaman markanın en hızlı veya en güzel aracı olmadı ancak otomobil üreticisi için çok önemli bir yol oynadı ve diğer elektrikli otomobillerin önünü açtı.
BMW, bataryalardan kaynaklanan ek ağırlığı elimine etmek için i8’de karbon fiber takviyeli bir gövde ve alüminyum bir şasi kullandı. Toplamda 374 beygir güç ve 570 Nm tork üretebilen hibrit otomobil, performansın yanı sıra elektrik motoru sayesinde yakıt tasarrufu da sağlıyordu.
BMW Vision M Next Concept BMW Vision M Next Concept
i8’in üretimi durdurulmuş olsa da BMW, müşterilerini elektrikli spor otomobilden mahrum bırakmayacak gibi görünüyor. i8’in halefi için çalışmalarına başlayan Bavyeralı üretici, Vision M Next konsepti ile yeni elektrikli spor otomobilinin ilk ipuçlarını vermişti. Yeni modelin kaputunun altındaki dört silindirli içten yanmalı motora bir veya iki adet elektrikli güç ünitesinin eşlik etmesi bekleniyor. 600 beygir civarında bir güç sunması beklenen modelin, elektrikli kullanımlardaki menzilinin ise 100 km civarında olması planlanıyor. Yeni modelin 2023 yılında yollara çıkacağı da gelen haberler arasında.