İşte en özel Bugatti Veyron versiyonları
Bugatti, 2000’li yılların ortasına geldiğimizde Veyron modeli ile otomotiv tarihinde yeni bir sayfa açmıştı. Yollara çıkmasının ardından 15 yıl geçen Veyron, sahip olduğu özelliklerle hala birçok yeni süper otomobili geride bırakabilecek durumda.
Bu ikonik otomobil 8 litrelik dört turbo beslemeli W16 motorundan 1.001 beygir güç elde edebiliyordu. 100 km/s hıza 2.5 saniyede ulaşan Veyron’un azami sürati de 407 km/s olarak belirtiliyor.
Hali hazırda standart olarak oldukça etkileyici bir otomobil olan Veyron, sahip olduğu özel versiyonlarla bu süreçte adından sıkça söz ettirmeyi başardı. Markanın tasarım direktörü Achim Anscheidt ise bu versiyonlar arasındaki kişisel favorilerini seçti. İşte o özel otomobilller:
Bugatti Veyron 16.4 Pur Sang
Karbon fiber ve alüminyumu harmanlayan Pur Sang, 2007 Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıtıldığında Bugatti’nin özel versiyonlarının ve kişiselleştirme programının da başlangıcını simgeliyordu. Sadece 5 adet üretilen modellerin hepsi tanıtımın ardından 45 dakika içerisinde satıldı.
“Veyron Pur Sang’a bakmak, ilk çocuğunuzun doğumunu hatırlamak gibidir” ifadelerini kullanan Anscheidt, ”Böyle duygusal bir olayı asla unutmazsınız. Hafızanıza kazınır. Hala ilk kez Molsheim’daki atölyede nasıl yürüdüğümü ve Veyron teknolojisine olan şaşkınlığımı hatırlıyorum. Teknik malzeme kavramından çok etkilenmiştim.” diye konuştu.
Bugatti Veyron 16.4 Super Sport
2010 yılında piyasaya çıkan Veyron Super Sport optimize edilmiş aerodinamik özelliklere ve 1.200 beygirlik güce sahipti. Standart versiyonda olduğu gibi 2.5 saniyede 100 km/s hıza ulaşan aracın maksimum sürati ise 415 km/s olarak açıklanmıştı. Super Sport daha sonra Ehra-Lessien bölgesinde ortalama 431.072 km/s hıza ulaşarak dünya rekorunu da ele geçirmişti.
”Ehra-Lessien’deki test pistindeki yüksek hızlı turlardan birinde, Super Sport yanımdan ‘vınlayarak’ geçerken, ben ise sadece 10 metre uzaklıkta duruyordum” diyen baş tasarımcı ”Bu kesinlikle inanılmazdı. Bu kesinlikle unutamayacağım bir şey.” diyerek Veyron Super Sport’tan ne kadar etkilenmiş olduğunu dile getirdi.
Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport L’or Blanc
Super Sport’un ardından 1 sene sonra sektörde bir ilk olan yüksek kalite porselen parçalara sahip Grand Sport L’or Blanc tanıtıldı. Anscheidt, hedeflerinin “bir defaya mahsus sanatsal bir otomobil üretmek” olduğunu belirtti.
Sonuçta yüksek kaliteli malzemeler ve benzersiz görünüme sahip eşsiz bir el yapımı hiper otomobil ortaya çıktı. Bugatti, bu modele de yeni bir ev bulmakta hiç zorlanmadı. Grand Sport L’or Blanc şuanda bir koleksiyoncunun garajını süslüyor.
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse
Esasen Super Sport’un üstü açık bir versiyonu olan Grand Sport Vitesse, ilk olarak 2012’de karşımıza çıktı. 1.200 beygir güce sahip olan model, ulaştığı 408.84 km/s ile de en hızlı üstü açık otomobil ünvanını aldı. Üretilen 150 adet üstü açık Bugatti Veyron’un 92 tanesi Vitesse takısına sahipti ve tabi ki piyasaya çıkar çıkmaz hepsi satıldı.
Üstü açık modelleri hakkında konuşan Anscheid, ”Grand Sport Vitesse’yi benim için bu kadar özel yapan nedir? Başlangıçta tasarımcılar olarak Vitesse’nin bir roadster gibi görünmemesi nedeniyle eleştirildik. Ancak müşterilerimiz, tavan kapandığında aracın bir coupe gibi görünmesinden memnun kaldılar. Ve tavan açıkken de bir roadster’ın eşsiz hissinin tadını çıkarabiliyorlardı.” ifadelerini kullandı.
Bugatti Veyron Grand Sport Venet
Fransız sanatçı ve heykeltıraş Bernar Venet ile birlikte yapılan Veyron Grand Sport Venet’ten sadece bir tane üretildi. Aralık 2012’de tanıtılan model, özel bir tasarım şovundan esinlenilerek ortaya konulmuş. Bu özel modelde yine özel bir koleksiyonun parçası konumunda.
Anscheid bu araç hakkında ise ”Hiçbir şekilde araba tasarımı ile ilgisi olmayan ünlü bir sanatçı ile araba geliştirmek zor bir iş olabilir. Bernar Venet ile başından sonuna kadar yaratıcı bir süreç geçirdik. Nasıl çalıştığını görmek ve büyük ölçekli heykelleri ortaya koymasına şahit olmak büyüleyici ve etkileyiciydi. Birlikte çok çalıştık ve nihayetinde gerçekten hiçbir şeyle kıyaslanamayacak bir otomobil yarattık.” diye konuştu.
Les Legendes De Bugatti – Ettore Bugatti
Grand Sport Vitesse temel alınarak üretilen, Legends serisinin üyesi olan Ettore Bugatti, Bugatti baş tasarımcısının bir başka favorisi.
“Bir gün, belki de Pebble Beach’teki Concours d’Elegance’de, mevcut sahiplerin torunlarının Ettore Bugatti Legend’ın içine oturarak malzemelerin güzelliği, estetik çekiciliği ve bu otomobilin bir otomobilin normal ömrünün ötesinde değer ve kalite sunduğu gerçeği ile karşılaşmalarını umuyoruz.” diyen Anscheidt, ”Bugatti tam olarak budur ve her zaman bütünleşeceği şey de budur.” ifadeleri ile Bugatti’nin üretim felsefesini vurguladı.
Uzun yıllar süren üretimin ardından Veyron’un yerini 2016 yılında Chiron aldı. Chiron da Ans Bugatti, Chiron Super Sport 300+, Chiron Pur Sport ve Chiron Noire gibi özel versiyonlarla Veyron’un mirasını sürdürmeye devam ediyor.
Peki sizin favori Bugatti Veyron versiyonunuz hangisi?