Lamborghini Sián Roadster tanıtıldı
Lamborghini şimdiye kadarki en güçlü modeli olan Sián’ın üstü açık versiyonunu tanıttı. Sadece 19 adet üretilecek olan modelin tüm örnekleri çoktan sipariş edilmiş durumda.
Coupe kardeşinde olduğu gibi Lamborghini Sián Roadster 6.5 litrelik atmosferik V12 motora ek olarak 48V’lik elektrikli güç ünitesine ev sahipliği yapıyor. Toplamda 819 beygir güce sahip olan otomobil 100 km/s hıza ulaşmak için ise 2.9 saniyeye ihtiyaç duyuyor. Aracın son hızının ise 350 km/s’nin üzerinde olduğu açıklandı.
Lamborghini, yeni Sián Roadster’da sürücü ve yolcunun arkasındaki hava akımı çizgilerinin birleştiği “Periscopio” hattı ve altı altıgen formlu stop lambaları da dahil olmak üzere birçok alanda Countach’tan ilham alındığını belirtti.
Yeni Sián Roadster ayrıca, egzoz sisteminden gelen ısıya tepki veren ve motorların dönmesine ve soğumasına neden olan patentli sıcaklığa duyarlı malzemelerden yapılmış aktif soğutma kanatlarına ek olarak arkada bir çift kanada ev sahipliği yapıyor.
Lamborghini’nin bugüne kadar ürettiği cadde otomobili olan Sián aynı zamanda markanın ilk hibrit modeli olma özelliği de taşıyor. Sián’ın sahip olduğu 33 beygirlik elektrik motoru, geri vites ve park etme gibi düşük hızlı manevralarda aracın elektrik gücüyle hareket etmesine olanak sağlıyor.
Lityum-iyon yerine süper kapasitör
Bununla birlikte, ilk hibrit Lamborghini’nin en yenilikçi kısmı ise aynı boyuttaki bir lityum-iyon bataryadan üç kat daha güçlü ve aynı güçteki bir pilden üç kat daha hafif olan süper kapasitörü oluyor. Lamborghini, süper kapasitör ve elektrik motor sisteminin sadece 34 kg olduğunu ve yeni Sián Roadster’a 2,0 kg / hp ağırlık-güç oranı sağladığını belirtiyor.
Lamborghini CEO’su Stefano Domenicali yeni modelleri hakkında ”Sián’ın yenilikçi hibrit aktarma organları Lamborghini süper spor otomobillerinin geleceğini ortaya koyuyor. Üstü açık Sián Roadster ise lüks yaşam tarzının isteklerini karşılarken gelecek için de yeni çözümler sunuyor” ifadelerini kullandı.
Süper kapasitörün normal lityum iyon bataryalara göre bir diğer avantajı, aynı güçle şarj ve deşarj edilebilmesi, böylece Sián Roadster araç her frenlendiğinde tam olarak şarj edilebiliyor. Depolanan enerji daha sonra 130 km/s’ye kadar anlık hızlanmalarda kullanılabiliyor. Lamborghini, bu sistem ile aracın standart modellere göre %10 daha iyi hızlanmaya sahip olduğu iddiasında.
Buna ek olarak, hibrit sistem aynı zamanda Sián Roadster’ın sürüşünü daha konforlu hale getirdiği belirtildi. Sistemin tork giderme işlevi sayesinde vites değiştirme sırasındaki sarsıntıların ortadan kalktığı ifade edildi.
Yeni Lamborghini Sián Roadster şirketin Ad Personam özelleştirme departmanı aracılığıyla sahiplerinin isteklerine göre inşa edilecek. Şirket sonsuz bir renk ve kaplama yelpazesinin yanı sıra 3D yazıcı ile müşterilerin adlarının hava deliklerine yazılması seçeneği de sunacak.