Porsche, 3D yazıcı ile piston üretmeye başladı
Porsche, 911 GT2 RS için 3D yazıcı ile piston üretmeye başladı. Alman üretici, bu pistonların geleneksel türevlerine göre daha hafif olmasının yanı sıra fazladan güç sağladığını belirtiyor.
Mahle ve Trumpf ile ortaklaşa çalışan Porsche, parçaları oluşturmak için yüksek saflıktaki metal tozlarını ve lazer metal füzyon işlemini kullanıyor. Bu işlem, lazer ışınının parça şekline göre toz yüzeyinin ısıtılması ve eritilmesi ile gerçekleştiriliyor. Bu sayede bilgisayar üzerinde çizilen hemen her tasarım 3D yazıcı ile hayata geçirilebiliyor.
3D teknolojisi sayesinde, GT2 RS için üretilen yeni pistonlar, forged (dövme) pistonlara göre yüzde 10 daha hafif olma özelliği taşıyor. Buna ek olarak yeni pistonlar, piston başına entegre ve kapalı bir soğutma kanalına sahip oluyorlar. Porsche İleri Sürüş Geliştirme Departmanı’ndan Frank Ickinger, yeni pistonları sayesinde motor dönme hızını artırabildiklerini, yanmayı optimize edebildiklerini ve pistonlardaki sıcaklık yükünü azaltabildiklerini belirtti. Tüm bunların sonucunda, hali hazırda 700 beygir güç üretebilen çift turbo beslemeli 3.8 litrelik 6 silindirli boxer motordan ekstra 30 beygir daha elde edilebildiği açıklandı.
Porsche, 3D yazıcı dünyasına ise bu verimli pistonlardan daha önce girdi. Alman üretici, Mayıs ayından bu yana 911 ve 718 Cayman / Boxster modellerinde bulunan koltuklarının yastık ve sırtlık yüzeylerini 3D olarak üretiyor. Bunların yanı sıra, Porsche klasik modelleri için yaklaşık olarak 20 yedek parçayı da 3D yazıcılar aracılığıyla üretebiliyor. İkonik Porsche 959 için üretilen debriyaj kolu da bunlardan sadece biri.
Porsche, 3D yazıcı ile üretilen pistonlara sahip araçların satışa sunulması konusunda ise henüz bir bilgi vermedi. Görünen o ki, yakın gelecekte 3D yazıcılar her alanda hayatımızın önemli bir parçası olacak.