90’ların en ateşli hatchback modelleri
Performanslı hatchback modellerini sevmeyen yoktur. Hafif yapıları ve güçlendirilmiş motorları ile yeterli performansın yanında eğlence de sunan bu makineler erişilebilirlikleri ile de zaman içinde insanların gönlünde taht kurmayı başardı. 80’lerde başlayan ateşli hatchback furyası 90’larda güçlenerek devam etti. Biz de sizlere bugün 90’lı yılların en başarılı modellerini bir araya getirdik.
Alfa Romeo 145 Quadrifoglio
1994 yılında tanıtılan 145, kendine özgü tasarımıyla dikkatleri üzerine toplamıştı. Bununla yetinmeyen İtalyan üretici zaman içerisinde 145’i en beğenilen performanslı hatchback’lerden biri haline getirdi.
2.0 litrelik Twin-Spark motorundan 155 beygir güç elde eden model, 1.240 kg’lik boş ağırlığının da yardımıyla 100 km/s hıza 8.3 saniyede ulaşabiliyor. Aracın azami sürati ise 211 km/s.
Peugeot 106 GTI
Peugeot, 205 GTI modeli ile 80’li yıllarda ateşli hatchback modellerin standardını belirlemişti. 90’lı yıllara gelindiğinde ise ikonik model bayrağı 106’ya devretti.
106 modeli 1991 yılında ilk tanıtıldığında 7.200 devirde 100 beygir güç üretebilen 1.3 litrelik motora sahip Rallye versiyonunun bu boşluğu doldurması planlanmıştı. Ancak asıl halef ise 5 yıl sonra 106’nın makyajlanması ile geldi. Makyaj ile birlikte GTI takısına kavuşan model 1.6 litrelik motorundan 118 beygir güç üretebiliyordu. Hafif yapısı ve başarılı direksiyon tepkileri ile 106 GTI oldukça keyifli sürüş sunuyordu.
Seat Ibiza Cupra
Volkswagen bünyesine katıldıktan sonra Ibiza yıllar içerisinde kendini göstermeye başlamıştı. 1993 yılında tanıtılan Ibiza, Polo ile aynı platformu paylaşıyordu. Daha sonra ise Golf Mk3’ten alınan 150 beygir gücündeki 2.0 litrelik motor ile birlikte ortaya tam bir keyif makinesi çıktı.
0’dan 100 km/s hıza 8.3 saniyede çıkan modelin son hızı ise 216 km/s olarak belirtiliyor. Bu model ile birlikte Seat’ın marka imajı da yükseldi.
Volkswagen Golf VR6
Mk1 ve Mk2 modellerinin başarısının ardından Volkswagen, Mk3 Golf GTI ile aynı çizgiyi tutturamamış gibi görünüyordu. Bunun üzerine model gamının tepesine tırmanan Golf VR6 modelini tanıtan Alman üretici, ateşli hatchback segmentine yeni bir yorum getirdi.
2.8 litrelik motora sahip VR6, 174 beygir güç üretebiliyordu. 100 km/s sürate 7.8 saniyede ulaşan Golf VR6, 224 km/s’ye kadar hızlanabiliyordu. Artan ağırlık ile birlikte sürüşü ateşli hatchback modellerden ayrılan araç yine de oldukça başarılı olarak nitelendiriliyor.
Renault Clio Williams
Clio’nun en ateşli versiyonu 1993 yılında yollara çıkmıştı. 38.000 adetlik sınırlı üretim sayısına sahip olan model Williams ve Renault’un o günlerdeki F1 ortaklığına işaret ediyordu. İlk etapta markanın rallide mücadele edebilmesi adına satışa sunulan Clio Williams, gelen talepler dolayısıyla çok sayıda üretilmeye devam etti.
150 beygir güç üretebilen 2.0 litrelik motora sahip model, lacivert rengi ve sarı jantları ile oldukça beğenildi ve günümüzde de kült otomobil statüsüne ulaşmış durumda. Renault günümzüde de ateşli hatchback denince akla gelen ilk markalardan biri.
Fiat Tipo 2.0 16V
1989 yılında Avrupa’da Yılın Otomobili ödülünü alan Tipo, performanslı versiyonu için ise 1991 yılına kadar beklemek zorunda kaldı. Lancia’dan alınan 148 beygirlik 2.0 litrelik motora kavuşan model, markanın ateşli hatchback boşluğunu da doldurdu.
15 inçlik jantları ve gövdedeki detaylar ile standart Tipo’dan ayrılan model 8.4 saniyelik 0-100 km/s hızlanma süresine sahip. Tipo 2.0 16V’nin son hızı ise 207 km/s.
Evet 90’lı yıllar diyince aklımıza gelen ilk modeller bunlar oldu, sizin favoriniz hangisi?
Japonlar listede yok hani bu liste geçersiz Ek9 typer yok eg6 si yok Nissan pulsar gri r yok
Astra GSI’yi unutmuşsun.
Bunların hepsinden daha iyi olan Honda Cr-x yok mu?
Ya da bi suzuki swift bence olmalıydı.