Yeni Mercedes-Benz C-Serisi tanıtıldı
C-Serisi, 1982 yılından bu yana 10.5 milyonluk satış ile markanın en önemli modellerinden birisi oldu. Başarılı satış rakamlarına sahip olan modelin beşinci nesli 2014 yılından beri yollardaydı ve artık yenilenme zamanı gelmişti. Mercedes-Benz de uzun zamandır beklenen yeni C-Serisi modelinin üzerindeki örtüleri kaldırdı.
W206 kasa koduyla karşımıza çıkan modelin station-wagon versiyonu ise S206 koduna sahip. Yenilenen modele özellikle yandan baktığımızda fazla bir değişiklikle karşılaşmıyoruz ancak markanın yeni tasarım felsefesini ön ve arka bölümde görüyoruz.
Ön bölümde ilk olarak AMG GT modellerini hatırlatan geniş ızgara dikkatimizi çekiyor. Bu ön ızgara ile oldukça sportif görünen modelin inceltilmiş farları ise markanın yeni tasarım yüzünü oluşturuyor. Ön ızgarayı oluşturan küçük Mercedes-Benz logoları da oldukça güzel bir detay olarak göze çarpıyor.
Arka bölümde S-Serisi’nden esintiler
Ön bölümde daha çok küçük kardeşleri A ve B serisi modellere öykünen yeni Mercedes-Benz C-Serisi arka tarafta ise ağabeyi S-Serisi’ni örnek almış gibi görünüyor. Birbirine doğru uzanan stop lambalarını ve arka tampondaki kedi gözlerini biz S-Serisi’nde kullanılanlara oldukça benzettik. Mevcut nesilden de tanıdığımız tamponun her iki tarafında yer alan yarıklar, difüzör ve çift egzoz çıkışı bu bölüme daha sportif bir hava katmış. Modelin daha kullanışlı kardeşi station-wagon versiyonda da benzer tasarım unsurlarının başarılı bir şekilde entegre edildiğini görüyoruz.
Yeni C-Serisi’nin boyutları selefine göre artmış. W205’e göre 63.5 mm daha uzun tasarlanan modelin genişliği de 10 mm artış göstermiş. Aracın yüksekliği ise 10 mm azalmış. Yeni C-Serisi, 25.4 mm artan dingil mesafesi ile daha fazla yaşam alanı sunuyor. Arka bölümde 20.3 mm daha fazla diz mesafesi sunan araç önde 15.2 mm arkada 10.1 mm daha fazla baş mesafesi de sunuyor. Yeni C-Serisi’nin bagaj hacmi ise 480 litre olarak kalmış.
Tamamen yenilenen iç mekan
İç mekana geçtiğimizde ise çok daha dramatik bir değişiklik ile karşılaşıyoruz. Yuvarlak formlu havalandırma menfezlerine yer verilen modelin kokpitinin oldukça kaliteli malzemelere ev sahipliği yaptığını şimdiden söyleyebiliriz. Yine S-Serisi’nden tanıdığımız 9.5 inçlik bilgi-eğlence sistemi ekranının başrol oynadığı kokpit oldukça basit ve sade tasarlanmış. Ekstra ücret ödendiğinde bu ekranı 11.9 inçe yükseltmek de mümkün. Merkezi ekrana ek olarak sürücü ise 10.25 inçlik dijital gösterge ekranı ile bilgilendiriliyor. 12.3 inçlik ekran da opsiyon listesindeki yerini almış. Aracın işletim sisteminde Hey Mercedes ses asistanına sahip MBUX’ın en yeni sürümü kullanılmış.
Elektrik destekli güç üniteleri
Yeni Mercedes-Benz C-Serisi’nin kaputunun altında ise elektrikli destekli hepsi dört silindirli olmak üzere 3 farklı benzinli ve dizel motor görüyoruz. Bunların yanı sıra şarj edilebilir hibrit bir güç ünitesi de yeni nesil ile birlikte seçenekler arasına eklenmiş durumda. Benzinli cephesinde giriş seviyesini 170 beygir güç ve 250 Nm tork üretebilen 1.5 litrelik turbo beslemeli motora ev sahipliği yapan C180 oluşturuyor. Aynı motorun 204 beygir güç ve 300 Nm tork üreten versiyonu C200 olarak adlandırılmış. Benzinli modellerin en güçlüsü olan C300 modeli ise 2.0 litrelik motorundan 258 beygir güç ve 400 Nm tork elde ediyor.
Dizel cephesi 2.0 litrelik motorlardan oluşuyor. C200d, C220d ve C300d olarak adlandırılan modeller sırasıyla 163, 200 ve 265 beygir güç üretiyor. Belki de modeldeki en büyük değişiklik olan plug-in hybrid güç ünitesi 25.4 kWh’lik bataryadan gücünü alıyor. C300e olarak adlandırılan model toplamda 313 beygir güç ve 500 Nm tork sunuyor. 100 km’lik elektrikli menzil vaat eden model sadece elektrikli olarak 140 km/s hıza da ulaşabiliyor.
Dış tasarımda evrimsel, kalan diğer tüm noktalarda ise devrimsel değişikliklere ev sahipliği yapan yeni Mercedes-Benz C-Serisi bakalım rakipleri BMW 3 Serisi ve Audi A4’e karşı nasıl bir performans sergileyecek?