2021 Skoda Fabia; daha geniş, teknolojik ve güçlü
Volkswagen Polo ve Seat Ibiza’nın makyajlanmasının ardından gözler yeni nesil Fabia’ya çevrilmişti. Bu yenilik rüzgarından geri kalmayan 2021 Skoda Fabia da en sonunda yüzünü bizlere gösterdi.
Yeni nesli ile birlikte kardeşleri gibi MQB A0 platformuna geçiş yapan Fabia daha büyük boyutlarla bizleri karşılıyor. Selefine göre 110 mm artan uzunluğu 4.107 mm’ye ulaşan modelin genişliği de 48 artarak 1.780 mm olmuş. Yeni modelin aks mesafesi de 94 mm artarak kardeşleri Volkswagen Polo ve Seat Ibiza ile aynı seviyeyi bulmuş. Fabia’nın artan boyutları bagaj hacmine de olumlu yansımış durumda. 2021 Skoda Fabia, 380 litrelik bagaj hacmi ile bir üst segmenti zorluyor.
Artan boyutlara rağmen aracın ağırlığında ise önemli bir artış yaşanmamış. Ayrıca aracın aerodinamisi konusunda fazla mesai harcayan mühendisler, hava sürtünme katsayısını 0.28 Cd’ye indirmeyi başarmış. Önceki modelde bu rakamın 0.32 olduğunu hatırlatalım.
Yeni modeli tasarım olarak ele aldığımızda ise Skoda Fabia’nın selefine oranla daha sportif bir görünüme kavuştuğunu söylemek yanlış olmaz. İnce far grubuna LED gündüz farlarının eşlik ettiği modelde ön ızgara da genişlemiş. Bu bölümün altında geniş hava girişleri yer alırken, Skoda’nın imzası niteliğinde olan köşeli sis farları da unutulmamış.
Yan tarafta da sportif çizgiler devam ediyor. Arkaya doğru alçalan tavan çizgisi bunun kanıtı niteliğinde. Ayrıca ön çamurluktan başlayıp stop lambalarına uzanan karakteristik çizgiyi de biz çok beğendik. Arka bölümdeki çok katmanlı yapı oldukça güzel bir görüntü ortaya koyuyor. Bagaj kapağına doğru uzanan stop lambaları aracın genişlik hissini arttırırken, bagaj üstü spoyler sportif havayı destekler nitelikte.
2021 Skoda Fabia iki farklı gövde rengini de beraberinde getiriyor. Anka Turuncu ve Grafit Gri renkler ile tercih edilebilen aracın jant seçenekleri de 18 ince kadar uzanıyor. Ayrıca aracın üst paketlerinde tamamen LED ön ve arka aydınlatma grupları sunulacak.
Yeni modelin iç mekanına geçtiğimizde geniş bilgi-eğlence sistemi ekranı bizleri karşılıyor. Standart olarak 8 inç boyutunda sunulan bu ekranı 9 inçlik türevi ile değiştirmek mümkün. Direksiyonun ardında ise beklentilerin aksine analog kadranlar bizleri selamlıyor. Dijital gösterge ekranı için daha üst donanım paketlerini satın almak gerekiyor. 2 kollu direksiyon simidi ise dikkatimizi çeken bir diğer yenilik.
Sade ve şık bir iç mekana sahip olan Fabia’da Skoda’nın Simply Clever çözümleri de unutulmamış tabi ki. Sürücü kapısı içerisindeki şemsiye, depo kapağındaki buz kazıyıcı, çıkarılabilir bardak tutucu ve modüler bagaj bölmeleri gibi akılcı çözümlerle Skoda yine imzasını atmış diyebiliriz.
Motor seçenekleri
Kaputun altına göz attığımızda yeni platformun etkilerini görüyoruz. Yeni modelin motor seçenekleri 1.0 litrelik atmosferik üniteler ile başlıyor. 65 ve 80 beygir güç üretebilen iki farklı seçenek ile sunulan motorlar 5 ileri manuel şanzımanla eşleştirilmiş. Daha fazla güç isteyenler için 1.0 litrelik turbo beslemeli üniteler imdada yetişiyor. 95 ve 110 beygirlik seçeneklere sahip olan modelleri 7 ileri DSG şanzımanla satın almak mümkün. 150 beygir güce sahip 1.5 TSI motorlu Monte Carlo versiyonunun ise daha sonra piyasaya sunulması bekleniyor. Performanslı vRS için ise şimdilik bir bilgi yok.
Yeni nesil ile birlikte teknoloji konusunda da önemli bir adım atan Fabia, otomatik park ve acil durum fren sistemine kavuşmuş. Yeni modelde sunulan Travel Assist sistemi ise adaptif hız sabitleyici ve şerit takip asistanı ile birlikte geliyor.
Tasarımın yanı sıra teknolojik ve performans anlamında önemli gelişme kaydeden 2021 Skoda Fabia yapılan açıklamaya göre Avrupa’nın birçok ülkesinde 14.000 Euro’nun altından başlayan fiyat etiketlerine sahip olacak. Bakalım yeni Fabia ülkemizde hangi fiyattan alıcı bulacak?