Yeni Lexus NX şarj edilebilir hibrit versiyonla geldi

Lexus, ikinci nesil NX SUV modelini online olarak gerçekleştirdiği dünya prömiyeriyle tanıttı. Yeni NX’in markanın iç ve dış tasarımında gittiği yeni yönü temsil ettiği ifade ediliyor. Yeni Lexus NX, Avrupa pazarında 2021’in son çeyreğinde satışa sunulacak ve Türkiye pazarına da Kasım ayında giriş yapacak.

Şarj edilebilir hibrit motor segmentinde güç, verimlilik ve elektrikli sürüş kapasitesiyle oldukça iddialı.

Yeni nesil Lexus NX SUV, markanın ilk plug-in hibrit motoru dahil olmak üzere yeni motor seçenekleriyle birlikte daha dinamik bir sürüşe sahip. Yeni nesil multimedya ve bağlantı sistemleriyle donatılan NX; gelmiş teknolojiler, güvenlik ve konfor özellikleriyle sunulacak.

Yeni NX, 2014 yılında tanıtılan ve 170 bin adedin üzerinde satışla Avrupa’da Lexus’un büyümesine büyük katkı sağlayan ilk nesil NX’in yerini almaya hazırlanıyor. Lexus, bu başarıyı devam ettirmek ve günümüzde araçlarından çok daha fazlasını bekleyen müşterilerini etkilemek adına NX’i yeniden yorumlamış. Performans, yol tutuş ve verimlilik anlamında gelişmeler gösteren aracın yüzde 95’inin tamamen yenilendiği belirtiliyor.

Lexus tasarımında yeni bir yön

Yeni NX, Lexus’un tasarım dili olan L-finesse felsefesine bağlı kalmasıyla birlikte önemli bir evrimin başlangıcını temsil ediyor. Lexus, yeni NX ile daha sofistike, daha dinamik ve daha kaslı bir karakter ortaya koyma niyetinde.

Yeni NX, ilk nesil modele göre 20 mm daha fazla uzunluğa, 30 mm daha fazla dingil mesafesine, 20 mm daha fazla genişliğe ve 5 mm daha fazla yüksekliğe sahip. Artan boyutlar ile birlikte kabinde daha fazla yaşam alanı ve arkada daha geniş bir hacim sunuluyor. Yeni nesil ile birlikte GA-K platformuna geçiş yapan modelde aynı zamanda ağırlık merkezinin de 20 mm aşağıya çekilerek daha dinamik sürüş elde edilmesine katkı sağlanmış.

Yeni NX’in ön tarafında Lexus’un kendine has ön panjuru, aracı ilk bakışta tanınır kılıyor. Daha dik ve daha zarif bir çerçeveyle tamamlanan ön panjur, uzun motor kaputunu vurguluyor.

Aracın arkasında dikkat çeken özellikler arasında Lexus’un boydan boya uzanan LED şerti ve yeni L şekilli stop lambaları yer alıyor. Logonun yerini alan ‘LEXUS’ yazısı da bir diğer önemli değişiklik.

Tazuna konsept

Yeni NX, yeni sürücü kokpit tasarımıyla birlikte Lexus’un yeni Tazuna konseptinin de ilk uygulamasına sahip olmuş. Adını binicinin dizginleri kullanarak atını kontrol etmesini anlatan Japonca bir kelimeden alan Tazuna konseptinin “eller direksiyonda, gözler yolda” anlayışıyla sezgisel bir sürüş sağladığı ifade edildi.

Multimedya ekranı, çoklu bilgi ekranı ve baş-üstü gösterge ile araç hakkındaki bilgilerin en az göz ve baş hareketiyle birlikte kolayca okunabilmesi hedeflenmiş. Benzer anlayışla çalıştırma düğmesi, vites kolu, klima kontrolleri, sürüş modu seçim düğmeleri de aynı yere konumlandırılarak sezgisel kullanıma uygun bir bölüm oluşturulmuş.

Yeni NX, yeni Lexus multimedya platformuna sahip. Bu sistem sınıfının en büyük ekranlarından biri olan yeni 14 inç dokunmatik ekranı ile tercih edilebilecek. Yüksek çözünürlüklü bu yeni ekran net ve keskin grafikler ortaya koyuyor.

Lexus’un ilk plug-in hibriti: NX 450h+

Yeni NX, daha geniş motor seçeneklerini ve yeni teknolojileri içerisinde barındırıyor . Yeni motor seçenekleri arasında Lexus’un ilk plug-in hibrit motoru da yer alıyor ve bu motor segmentinde güç, verimlilik ve elektrikli sürüş kapasitesiyle oldukça iddialı.

Lexus’un 15 yıldan daha uzun süredir hibrit teknolojisindeki uzmanlığını yansıtan ilk plug-in hibrit modeli, yeni NX 450h+ olarak isimlendirilmiş. NX 450h+’ın hibrit sistemi; dört silindirli 2.5 litrelik hibrit motoru, şarj edilebilen 18.1 kWh’lık sınıfının en yüksek kapasiteli bataryası ile kombine ediyor. Ek olarak arkada yer alan elektrikli motor ise E-Four teknolojisiyle dört çeker sürüş sağlıyor. NX 450h+ toplam güç olarak 306 HP üretiyor ve bu sayede 0-100 km/s hızlanmasını 6 saniye civarında tamamlayabilecek. Bu yüksek performansa karşın CO2 emisyonu 40 g/km ve ortalama yakıt tüketimi 3 lt/100 km’den daha az olacak. Bu rakamlarla NX sınıfının en iyi değerlerini sunmaya aday. NX’in 63 kilometreye kadar sadece elektrikle yol alabiliyor olmasının da altı çizildi.

Yeni hibrit motor

NX’in yeni hibrit versiyonu olan NX 350h, dördüncü nesil Lexus hibrit teknolojisi ile performans ve verimliliği arttırılmış . Mevcut modelden yüzde 22 daha fazla gücüyle NX 350h, 2.5 litre hibrit motoruyla 242 HP’ye sahip. 0-100 km/s hızlanması yüzde 15 iyileştirilen araç bu süreyi 7.7 saniyede tamamlarken yüzde 10 civarında daha az CO2 salımı gerçekleştiriyor. NX 350h, tercihe göre önden çekişli veya dört çeker olarak satın alınabilecek.

Yeni benzinli motorlar

Yeni NX’in rekabetçiliğini artırmak adına Rusya ve Doğu Avrupa pazarında yeni benzinli motor seçeneği de sunulacak. 2.4 litrelik turbo beslemeli NX 350, 270 HP güce ve 430 Nm torka sahip. Bununla birlikte NX 250 ise, 199 HP güç üreten 2.5 litrelik motorla satışa sunulacak. Her iki benzinli motor da dört çeker sisteme sahip ve Direct Shift sekiz ileri otomatik şanzımanla gücünü yere aktarıyor.

Elektronik kapı açma sistemi (E-Latch) ilk kez NX’te

Yeni NX, elektronik kapı açma sistemiyle donatılan ilk Lexus modeli oldu. Bu elektronik sistem, geleneksel iç kapı kolu yerine kapı panelinde dayanağının yanına yerleştirilmiş bir düğmeyi içeriyor. Tek bir yumuşak ve basit hareketle kullanım kolaylığı sağlaması ile bu sistemde Japon evlerinde geleneksel fusuma sürgülü kağıt perdeli oda bölücü kapılardan esinlenilmiş. Bu özellik sayesinde Güvenli Çıkış Asistanı kapı açma anında arkadan bir araç, motosiklet veya bisiklet geldiğinde bunu algılayarak kapının açılması önleniyor.

Geliştirilmiş güvenlik teknolojileri ve sürücü asistanları

Yeni NX, üçüncü jenerasyon Lexus Safety System + ile donatılan ilk Lexus modeli olarak da öne çıkıyor. Kapsamlı aktif güvenlik özelliklerine ve sürücü asistanlarına sahip yeni NX, kaza riskini tespit etmek ve önleme konusunda önemli adımlar atmış. Yeni NX’in geliştirilmiş Ön Çarpışma Önleyici Sistemi hem gündüz hem de gece motosiklet, hayvan ve ağaç, duvar gibi sabit objeleri de tanımlayabiliyor. Bununla birlikte Acil Direksiyon Asistanı, Adaptif Hız Sabitleyici ve Şerit Takip Asistanı gibi özelliklerle sürüşü daha güvenli ve konforlu hale getiriyor.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu