Yeni Peugeot 308 SW ön yargıları yıkmaya geliyor
Peugeot, yeni nesil 308‘in tanıtımından kısa bir süre sonra aracın station-wagon versiyonunu da gün yüzüne çıkardı. Hatchback kardeşinin şık tasarımının ardından station-wagon versiyonu merakla bekliyorduk. Yeni Peugeot 308 SW de beklentilerimizi boşa çıkarmayarak oldukça şık bir tasarımla kendini gösterdi.
EMP2 platformunun uzatılmış bir versiyonu üzerinde yükselen 308 SW, boyutları ile kullanıcısının ihtiyaçlarını karşılayacak gibi görünüyor. 4.640 mm’lik uzunluğa sahip modelin dingil mesafesi ise 2.732 mm olarak ölçülmüş. Bu boyutlar yeni 308 SW’de kullanışlılığı da beraberinde getirmiş. 608 litrelik geniş bir bagaj hacmi sunan station-wagon modelde arka koltukları yatırdığınızda ise bu değer 1.634 litreye ulaşıyor. 1.85 metre uzunluğundaki nesneleri taşımanıza olanak sağlayan yükleme bölümü, alçak yükleme eşiği ile de öne çıkıyor. Elektrikli bagaj kapağı da yine yüklemeyi kolaylaştırıyor. Yükleme alanının yanı sıra kabin içerisinde birçok eşya bölmesine de yer verilmiş.
Station-wagon denince akla ilk etapta kullanışlılık geliyor ancak bu otomobil tasarım olarak da öne çıkıyor. Hatchback kardeşinin ince LED far ve geniş ön ızgaraya sahip agresif ön yüzünü direkt olarak alan 308 SW, arka bölümde ise detaylarda ondan ayrılıyor. Aynı şekilde yatay olarak konumlandırılmış ince LED stop lambalarına ev sahipliği yapan araçta bu bölümleri birleştiren parlak siyah bölüm ise kullanılmamış. Bunun yerine arka camın bitiminde bagaj kapağında çıkıntı olacak şekilde oluşturulan entegra bir spoyler görüyoruz. Bu detayı oldukça beğendiğimizi söyleyelim. Ayrıca Peugeot’un yeni logosu da hathback versiyona göre biraz daha yukarı taşınarak stop lambalarının arasında kendine yer bulmuş. Alçalan tavan çizgisi ile tasarıma uygun şekilde sportif bir duruş sergileyen yeni Peugeot 308 SW, 0.277’lik sürtünme katsayısıyla da dikkat çekiyor.
İç mekana geçtiğimizde ise bu bölümün tamamen hatchback ile paylaşıldığını görüyoruz. Boyutları 10 inçe kadar uzanan dijital gösterge paneli ve 10 inçlik bilgi-eğlence sistemi ekranı kokpitte başrolü oynuyor. Bunların yanı sıra Peugeot’un imzası niteliğindeki küçük direksiyon simidi, LED ambiyans aydınlatması ve opsiyonel olarak sunulan 10 hoparlörlü Focal premium ses sistemi dikkat çeken diğer detaylar arasında.
Fütüristik iç mekan, aracın teknolojisi konusunda da ipuçları veriyor aslında. 308 SW Peugeot’nun en yeni sürüş destek sistemlerinden de yararlanacak. Yeni model, 2022’nin ortalarından itibaren sunulacak olan Drive Assist 2.0 paketi sayesinde daha da karmaşık yarı otonom sürüş fonksiyonlarını da destekleyebilecek.
Kaputun altına geçtiğimizde hatchback modelinden hatırladığımız güç ünitelerini görüyoruz. Yeni 308 SW, benzin, dizel ve şarj edilebilir hibrit motor seçenekleri ile sunuluyor. Standart içten yanmalı üniteler, 130 beygir güç üretebilen 1.2 litrelik PureTech benzinli ve yine aynı güce sahip 1.5 BlueHDi dizel motordan oluşuyor. Her iki motor da gücünü 8 ileri otomatik şanzımanla ön tekerleklere iletiyor.
Şarj edilebilir hibrit cephesine geçtiğimizde ise Hybrid 180 ve Hybrid 225 adı verilen iki seçenek görüyoruz. 1.6 litrelik PureTech motorun 150 ve 180 beygirlik versiyonlarının kullanıldığı seçeneklere 110 beygir güç üretebilen elektrikli ünite eşlik ediyor. İsimlerinden da anlaşılacağı üzere toplamda 180 ve 225 beygir güç üretebilen seçenekler, güçlerini otomatik e-EAT8 şanzımanla ön tekerleklere iletiyor.
Her iki model de yaklaşık 60 km’lik elektrikli menzil sunan 12.4 kWh’lik lityum iyon bataryalara ev sahipliği yapıyor. Bu bataryaları 7.4 kW’lik şarj üniteleri ile 1 saat 55 dakikada doldurmak mümkün. Standart ünite ile bu bataryaların şarj süresi 7 saate ulaşıyor. Hibrit modda karma kullanımda araçların CO2 emisyonu ise 25-26 g/km olarak ölçülmüş.
Yeni 308 SW, Peugeot’nun Fransa’daki Mulhouse fabrikasında üretilecek ve ilk teslimatların Avrupa’da 2021 yılı bitmeden yapılması planlanıyor. Aracın fiyatı konusunda ise henüz bir açıklama yapılmadı.
508 SW’nin ardından 308 SW ile station-wagon piyasasına şık bir model daha ekleyen Peugeot’a teşekkür ediyoruz.