Yeni Toyota GR 86 için konsept body kit’ler tanıtıldı

Yeni Toyota GR 86 geçtiğimiz Nisan ayında gün yüzüne çıkmıştı. Bildiğiniz gibi yeni model, önceki neslinde olduğu gibi Subaru BRZ ile kardeşlik etmeye devam ediyor. Bu benzerliği bir nebze olsun azaltmak isteyen Gazoo Racing, Japonya’da gerçekleştirilen bir etkinlik ile eksiksiz bir aksesuar yelpazesi tanıttı.

İki farklı konsept otomobil ile kişileştirme aksesuarlarını ortaya koyan üretici, GR 86’yı kesinlikle çok daha çekici hale getirmeyi başarmış

İki farklı konsept otomobil ile kişileştirme aksesuarlarını ortaya koyan üretici, GR 86’yı kesinlikle çok daha çekici hale getirmeyi başarmış. GR Parts Concept adı verilen kişileştirme seçeneği ile turumuza başlayalım. Ön bölümde splitter, beyaz gövdeye kontrast oluşturan siyah rengi ve devasa boyutları ile araca oldukça agresif bir görünüm kazandırmış. Çamurluk eklentileri ile standart modele göre 43 mm genişleyen yeni GR 86 adeta yarış pistlerinden fırlamış gibi görünüyor. Kaput ve çamurluk üzerindeki kanallarla da uyumlu bir görünüm sağlanmış.

Yan tarafa doğru ilerlediğimizde 19 inçlik alaşım jantlar dikkatimizden kaçmıyor. Bu özel tasarım jantlar daha geniş Bridgestone Potenza lastikler ile kaplanmış. Beyaz ve siyah ile oluşturulan kontrast detayın yan marşpiyellere de taşındığını görüyoruz.

Arkada, Japon modifikasyon kültürünün bir dokunuşunu olarak niteleyebileceğimzi devasa spoyler ve difüzör bizleri karşılıyor. Dörtlü egzoz çıkışları ise güzel görünümlerinin yanı sıra daha güzel tınılar için spor susturucular eklenmiş.

GR Parts Customization Concept seçeneğine geçtiğimizde ise sportiflikten ödün verilmeden günlük kullanım için daha uygun bir otomobil ortaya konulduğunu söylemek yanlış olmayacaktır. Bu otomobili önceki versiyonun yumuşatılmış hali olarak da düşünebilirsiniz.

Bu versiyonda ön ve arka tampondaki eklentilerin küçültüldüğü görüyoruz. Geniş çamurluk eklentilerinin de yer almadığı modelde yine daha sade yan marşpiyeller kullanılmış. Bu bölümdeki sahte hava girişi görünümünü ise beğendiğimizi söyleyemeyeceğiz. Ancak arka bölümdeki bagaj kapağına entegre ‘ördek kuyruğu’ formlu spoyler ise oldukça şık görünüyor. İkisi arasında seçim yapacak olsak kesinlikle bu spoyleri tercih ederdik.

Sıra geldi iç mekana. Konsept otomobillerde kapılarda dekoratif döşemeler, farklı gösterge paneli ve dövme karbon fiber görünümlü orta konsol gibi birkaç sportif dokunuş yer alıyor. Diğer detaylar arasında özel anahtarlık ve renkli camları sayabiliriz.

Gazoo Racing’in tanıttığı otomobillerdeki değişim sadece görsel ile sınırlı kalmamış. Konsept otomobiller yarış pistleri için uygun monoblok kaliperli daha güçlü frenlere ev sahipliği yapıyor. Ayarlanabilir amortisörlere sahip daha alçak süspansiyon sistemi, daha geniş performans lastikleri ve daha fazla rijitlik için bir destek seti de yine otomobilde yer alan geliştirmeler arasında.

Motor konusunda ise Gazoo Racing bir açıklama yapmadı. 2.4 litrelik atmosferik motor bilindiği gibi 235 beygir güç ve 250 Nm tork üretebiliyor. 100 km/s hıza 6.3 saniyede çıkan otomobilin azami sürati ise 240 km/s olarak açıklanmıştı. Açıkçası bu motora bir turbo beslemenin çok yakışabileceğini düşünüyoruz.

Tıpkı bizler gibi birçok otomobilsever GR 86’nın daha güçlü ve pist odaklı versiyonunu görmek istiyor. Ancak Toyota’nın giriş seviyesi Supra modeline bir rakip çıkarmak istememesi de gayet anlaşılabilir. Toyota daha önce yaptığı açıklamada GR 86 ile ‘sürüş dinamikleri yüzlerini gülümsettiği sürece performans rakamlarını gerçekten umursamayan safkan otomobil sevdalılarını hedeflediklerini’ açıklamıştı.

Toyota GR 86 için fabrika çıkışı aksesuarları Japonya’daki Fuji Speedway’de, HKS, Tom’s Racing, Blitz, Third ve diğer Japon modifiye markalarının farklı seçenekleriyle birlikte piyasaya sürüldü. Spor otomobilin gerçek potansiyelini ortaya çıkaran bu aksesuarların Japonya dışında sunulup sunulmayacağı ise henüz netlik kazanmadı.

İlgili Makaleler

Bir Yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu