BMW 740Ld xDrive İncelemesi

BMW‘nin “lüks sınıfın sedanı” olarak adlandırdığı otomobil testimizin konuğu. Bakalım bu lüks sedan bahsedildiği kadar konforlu ve BMW ruhunu yansıtmakta başarılı mı? Sizler ile birlikte BMW 740 Ld xDrive test ediyoruz!

Ülkemizde çok önemli ve sevilen bir marka olmayı başaran BMW, konfor’u ile öne çıkan 7 serisi ile testimize konuk oldu. BMW’nin hem yolcu hem sürücü odaklı olarak piyasaya sürdüğü 7 serisi dizel hibrit kombinasyon ile adeta tüm merakı üstünde toplamayı başardı. Sizlerle birlikte, hibrit motor, uzun şase ve dingil, çalışılmış iç konfor ve donanım hakkında bilgileri paylaşırken birazda tartışıcaz.

Dış Tasarım:

Lüks sınıfın sedanı “hem konfor

hem performans!”

Yeni yeni gözlerimizin alışmaya başladığı büyük ön ızgaraların en büyük temsilcilerinden biri, fotoğraflarda ve sosyal medyada gördüğümüzde otomobil severler için “bende dahil” biraz göze hitap etmeyen bir tasarım olarak gözükse de gerçekte otomobilin heybetli durmasını sağlayan ve aynı zamanda ona daha hırçın kimlik kazandıran bir yenilik. Biraz vakit geçirdikçe bu ızgaları ayırt edebiliyorsunuz ve artık ızgara boyutundan otomobilin, markanın hangi modeli olduğunu da anlamaya başlıyorsunuz. Ön tarafa geçtiğimizde markanın belkide en büyük atılımlarından biri olan BMW Laserlight’ları görüyoruz mükemmel ve hatasız denebilecek şekilde çalışan bu ön far grubu aynı zamanda güzel bir dış görünüme de sahip. İnce ve kıvrımlı hırçın bir göz olarak nitelendirilebilecek duruşu, BMW kimliği kazanmış olan gündüz LEDleri ve iç kısımdaki mavi detaylar profesyonel derecede çalışan bu far BMW laser yazısı ve mavi dokunuşlar ile görsellikte de geri kalmıyor. Izgaraya ek olarak ön rüzgarlık yolda otomobile güçlü bir duruş kazandırmış. Bunlara ek olarak alçak hava girişleri ızgara altında konumlandırılmış ve hava kanatları ile çerçevelendirilmiş. Otomobile yandan baktığımızda dikdörtgen ve keskin bir biçim sergileyen 7 serisi şık ve lüks bir tutum sergiliyor.

Otomobilin arka tarafına geçtiğimizde yeni tasarlanan arka rüzgarlık ve daha dar olarak konumlandırılmış arka reflektörler dikkatimizi çekiyor. Daha dışa doğru konumlandırılmış eşkenar yamuk krom çerçeveli egzoslar ise otomobile daha geniş ve güçlü bir görünüm katmış. Tamamiyle arka grubda LED kullanan marka sağ ve sol stop lambaları arasında çizgi LED kullanarak otomobilin genişliğini daha da belirgin kılmayı hedeflemiş.

İç Tasarım:

Direksiyona oturduğumuzda sanki konforlu bir M serisine binmiş hissiyatı oluşuyor, neden mi? Performans konusunda bu olaya açıklık getirelim :).

Yolcular kadar sürücü

konforu da üst seviyede!

Muazzam işçilikle hazırlanmış iç trim ve kaliteli malzemeler otomobilin ben 7 serisiyim diye bağırmasında en büyük etken. Dokunduğunuz her yerin kaliteli olmasından ziyade teninizde yarattığı his ve konfor gerçekten lüks bir otomobile yakışır şekilde. Siyah, gri ve ahşap desenlerin harmanlandığı bu ön konsol lüks bir otomobil hissi verirken aynı zamanda spor bir otomobil algısıda yaratıyor. Tam dijital 12,3 inçlik gösterge ekranı FPS değerleri olarak gerçekten akıcı ve motor dinamiğini eksiksiz şekilde ekrana yansıtabilme özelliğine sahip hiç bir gecikme olmadan anlık olarak devir ve diğer medya arayüzünü aktarabiliyor. BMW live cockpit olarak adlandırılan 10,25 inçlik multimedya ekranı dokunmatik olarakta kullanılabiliyor. Otomobilin sürüş dinamiklerini, klima sistemini, medya ve telefon bağlantılarını çok kısa sürede ve çok az dokunuşla halledebileceğiniz bu multimedya kesinlikle olması gereken her şeyi barındırmakla kalmıyor aynı zamanda bunu kolay bir şekilde kullanılmasına olanak sağlıyor. Burda yapılacak eleştirimiz ise bir Head Up Display’ in yer almaması böyle bir otomobilde kesinlikle bir Head Up Display yer almalıydı. En az arkası kadar rahat olan sürücü koltuğu arka tarafın ne denli rahat ve konforlu bir tutum sergileyeceğinin habercisi hadi şimdide arka koltuklara geçelim.

Arka tarafa geçtiğimizde ön koltuk kafalarında ve orta kapanıp açılabilir kol dayamada tablet görüyoruz. Kafa tabletleri sabit fakat kol dayama üstüne monte edilmişçesine duran tablet ele alınabiliyor. Bu multimedya ekranlarından otomobilin her türlü donanımına erişim mümkün. Ortada bulunan kol dayama üzerinden koltuk ayarı, yatış pozisyonu, klima ayarı, multimedya erişimi, iç ambiyans ışıkları tam 24 bin adet LED bulunan markanın Sky Lounge olarak adlandırdığı sunroof kontrol edilebiliyor. Arka tarafta resmen yolu izlemeseniz hareket etmiyor veya su üzerinde gidiyor hissiyatı olduğunu fark edeceksiniz. İşcilik ve mükemmel malzeme kalitesinin uyumu arka tarafta da devam ediyor. Kol dayama alanına monte edilmiş mini buz dolabı içeceklerinizi soğuk tutmakta gayet başarılı fakat bagaja taştığı için bagaja yük yükleme kısmını biraz zorlaştırabilir. Fakat çıkabilen bir buz dolabı olması alan gerektiğinde yerinden alıp tekrar yerleştirebilir. Masaj ve ön sağ koltuğun ileri alınınca tuş ile açılan ayak dayama özelliği gerçekten sizi mükemmel bir pozisyona yerleştiriyor. Masaj özelliğinin tüm koltuklarda bulunduğunu söylemeden geçmeyelim.

Multimedya Donanım:

Aşırı derecede net ve yüksek çözünürlüğe sahip kameraları sayesinde ön, yan ve arka alan kusursuzca sürücüye aktarılırken, 360 derece kamera sayesinde sürpriz yaşatabilecek ufak engelleri de görmek mümkün. Bu büyük otomobil bu gibi donanımlar sayesinde mükemmel bir sürüş hazzı yakalamanıza olanak sağlıyor. Otomatik park ve otomatik çıkış özelliği kusursuz derecede çalışırken daha önemli olan konu ise hızı gerçekten çok hızlı bir şekilde isteğinizi algılayıp bunu hızlı bir şekilde yerine getiriyor. Bu durum özelliği daha sık kullanmanızda en büyük etken olabilir. Markanın profesyonel sürüş asistanı olarak adlandırdığı sistem altında direksiyon ve şerit kontrol asistanı, yerel tehlike uyarısı, aktif yandan çarpma korumalı şeritte tutma, özellikleri ile monoton veya kritik sürüşlerde güvenliği ve konforu sağlıyor. 7.0 işletim sistemi ile donatılmış multimedya el hareketleri algılama, dokunmatik ekran ve iDrive butonu ile daha kolay ulaşılabilir bir durum almış. iDrive yanında konumlandırılmış tuşlar ile istenilen dijital hizmetler tek tuş ile ulaşılabilir hale gelmiş.

Motor, Performans ve Sürüş dinamikleri:

3 Litrelik 340 Beygir motora sahip hibrit otomobil 2000 kilogramlık ağırlık altında adeta tabuları yıkıyor. 340 Beygir gücünü maksimum olarak @4400 devirde veren otomobil, 700 Nm’lik torkunun yanında elektrik motoru ile kalkışlardaki seriliğini yüksek hızlara da taşıyabiliyor. 5.1 saniyelik 0-100 hızlanması ile bu ağırlık altında mükemmel sonuç elde eden otomobil kesinlikle bir BMW olduğunu ve ne kadar konfor odaklı olsa da BMW ruhunu taşıdığını bize hissettiriyor. Gaza bastığınızda sanki 2000 kilogramlık bir otomobilde değilde 1100 kilogramlık bir hothatch havasını sürücüye veren bu otomobil mükemmel ara hızlanmaları sayesinde seyiri kolaylaştırırken, kafalarda oluşan bu denli büyük bir otomobil dar ara yollarda nasıl kullanılır tabusunu da yıkmayı başarıyor.

Otomobili test ettiğim süre boyunca İstanbul trafiği ve dar mahallelerde sürüş yapma imkanım oldu gerçekten bir süre sonra sürdüğünüz otomobili unutup sanki bir hatchback kullanırcasına aralara girmeye başlıyorsunuz. Gerçekten direksiyon ile verilen yönlendirmeleri gecikmesiz ve hatasız iletilmesini sağlıyor. Otomobilde beğenmediğim kısım ise frenler bastıkça daha da çok basılan ve sonu yokmuş gibi dibe kadar giden fren pedalı hissiyat olarak sürücüyü biraz korkutuyor. Yol tutuşa geçtiğimizde xDrive gerçekten hata yapmanıza olanak vermeyen yapsanız bile bunu ikiye ayıran bir teknoloji otomobil arkadan kayma yaşadığında bunu şöyle ayırıyor. İstemsizce kaydı hemen otomobili tren gibi rayına oturt veya isteyerek yapılan bir kayma hadi açıyı verelim ve virajları stabil şekilde dönelim olarak 2 ayrı şekilde değerlendiriyor diyebiliriz. Ortalama tüketim konusuna gelecek olursa işte burda devreye Hafif hibrit “MHEV” olarak adlandırılan teknoloji devreye giriyor. Kalkışlarda kullanılan elektrik motoru sayesinde otomobilin ağırlığının içten yanmalı motoru daha az güç harcamaya yönlendirmesi sayesinde yakıt tasarrufu yapmasına da olanak sağlıyor. Test ettiğimiz süre boyunca yoğun İstanbul trafiği ve sert ve dikkatsiz kullanım sonucu 10.2 Litre olarak ölçtüğümüz tüketim başta göze yüksek gelse de otomobilin ağırlığı ve sunduğu performans göz önüne alındığında gayet makul diyebiliriz.

BMW 740Ld xDrive testi için tıklayınız.

Teknik detaylar:

  • Model: BMW 740 Ld MHEV xDrive Steptronic
  • Motor Tipi: MHEV Hafif hibrit dizel
  • Motor Hacmi: 2993 cc 3 Litre
  • Silindir Sayısı: 6 silindir
  • Beygir Gücü: 340HP @4.400 rpm
  • Tork Gücü: 700 Nm @1.750 – @2.250 rpm
  • Depo Kapasitesi: 78 Litre
  • 0-100: 5.1 saniye
  • Maksimum Hız: 250 Km/s
  • Ortalama Yakıt Tüketimi: 5.4 Litre
  • Uzunluk: 5260 mm
  • Genişlik: 1902 mm
  • Yükseklik: 1479 mm
  • Dingil mesafesi: 3210 mm 
  • Ağırlık: 2000 Kilogram
  • Bagaj Hacmi: 515 Litre
  • Lastik Ebat: 245/50 R18 100Y
  • Elektrik Akü Kapasitesi: 0.528 kWh
  • Elektrikli Motor Gücü: 11 Beygir

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu