Nissan Z Coupe sonunda tamamen ortaya çıktı
Markalar birer birer spor otomobillerden uzaklaşıyor hatta bazı ikonik model isimlerini artık SUV modellere aktarıyor olabilir ancak bu durum Nissan için geçerli değil. Japon üretici ikonik Z modellerine devam ediyor.
Nissan, geçtiğimiz sene Z Proto konseptiyle yeni nesil modelin nasıl görüneceğini ortaya koymuştu. Genelde konsept otomobillerden üretim versiyonlarına geçişlerde önemli değişiklikler olur. Ancak Z Coupe modelinde durum farklı işlemiş. Hatta üretim modelinin bagaj kapağı üzerine eklenen spoyleri ile daha sportif bir görünüm yakalandığını bile söyleyebiliriz.
Yeni modele genel olarak baktığımızda ilk nesline atıfta bulunan bir silüete sahip olduğunu görüyoruz. Uzun bir kaputa ev sahipliği yapan modelin ön bölümündeki geniş hava girişi de korunmuş. Damla formlu ön farlar 240ZG modeline saygı duruşunda bulunurken LED gündüz farları ile günümüzü yakalıyor. Aracın arka bölümünde de yine geçmiş modellere göndermelerde bulunulmuş. Stop lambaları adeta Nissan 300ZX modelinin anılarını yaşatıyor.
Nissan Z Coupe hakkındaki en çok tartışma yaratan konu ise güç ünitesi olmuştu. Aracın kaputunun altında 3.0 litrelik bir V6 motor yatacağını biliyorduk. Beklenen oldu ve Nissan, 406 beygir güç ve 475 Nm tork üretebilen çift turbo beslemeli V6 ile karşımıza çıktı. Nissan Z Coupe bu güç değeri ile en büyük rakibi konumunda bulunan Toyota Supra’nın da önüne geçmiş durumda.
İkonik model, yeni neslinde 6 ileri manuel ve 9 ileri otomatik şanzıman seçeneklerine sahip olacak. Her iki şanzıman da gücü arka tekerleklere aktaracak. Manuel şanzımanın yavaş yavaş unutulmaya başlandığı bu günlerde, manuel şanzımanlı spor bir otomobil görmek bizleri oldukça mutlu etti. Nissan şimdilik aracın hızlanma ve maksimum hız değerlerini açıklamadı ancak yeni modelin 370Z’ye oranla çok daha hızlı olacağını söylemek yanlış olmayacaktır. Japon üretici, bu performanslı otomobili durdurabilmek adına ise önde dört, arkada ise iki pistonlu kaliperlere yer vermiş.
Yeni model sport ve Performance olmak üzere iki farklı versiyonla sunulacak. Sport versiyonda önde ve arkada 245/45 R18 ebatlarındaki lastikler yer alacak. Performance versiyonunda ise 19 inçlik jantlar önde 255/40, arkada 275/35 ebatındaki lastikler tarafından sarılılıyor. Performance versiyonu aynı zamanda mekanik bir sınırlı kaydırmali diferansiyele de ev sahipliği yapacak.
Sınırlı sayıda üretilecek olan Z Proto Spec, sarı fren kaliperleri, bronz renkli jantlar, sarı detaylı deri koltuklar ve sarı dikişlerle sunulacak. Bu özel versiyondan sadece 240 adet üretileceği açıklandı.
Nissan Z Coupe’nin iç bölümüne göz attığımızda da retro ögelerin devam ettiğini görüyoruz. Ön konsolun üzerine konumlandırılan üçlü gösterge 240Z modeline adeta bir saygı duruşu niteliğinde. Standart olarak 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ile sunulan spor otomobilin bilgi-eğlence ekranı ve havalandırma menfezleri de yine 240Z’ye bakarak şekillendirilmiş. Müşteriler iç mekanda Grafit, Kırmızı ve Mavi renk seçeneklerinden birini tercih edebilecekler.
Yeni Z’nin baş ürün uzmanı Hiroshi Tamura yaptığı açıklamada, “Basitçe söylemek gerekirse, hedefimiz bu otomobili şimdiye kadarki en iyi Z haline getirmekti. Her nesilde çıtayı yükseltiyoruz, Z’nin sınırlarını zorluyoruz ve bir sonraki heyecan verici yolculuk için insan içgüdülerinden yararlanmaya devam ediyoruz. Güçlü ve çevik olmanın ötesinde yeni Z, yol maceralarında bir “dans partneri” olmak ve sürücüsüyle bütünleşmek için tasarlandı.” ifadelerine yer verdi.
Otomobil dünyasına yeni bir heyecan getirmeye hazırlanan yeni Nissan Z Coupe, 2022 yılının ilk aylarında satışa sunulacak. Sizin yeni Z hakkındaki düşünceleriniz neler?