Mitsubishi Eclipse Cross İncelemesi

Eclipse ismiyle kimimiz sinema salonlarında, kimimiz ise her gün bir hayli vaktini tükettiği bilgisayarların başında tanıştı. Bu isim,markanın 1980’li yılların sonunda satışa sunduğu, coupe ve convertible formlarında 2011 yılına kadar üretimde kalmayı başaran efsane modele ait.Aradan geçen yedi yıldan sonra Eclipse ismi yanına bir de “Cross” ekini alarak karşımıza SUV formunda çıktı. Mitsubishi markasının uzun süren sessizliğinden sonra yeni hedefi olan SUV segmentin de güçlü bir marka olmak için attığı ilk adım Eclipse Cross. Artık Renault-Nissan ortaklığının bir parçası olan Mitsubishi, bu nedenle gelecekte üreteceği araçları bu ikilinin platformları üzerine geliştirecek. 

Eclipse Cross, keskin ve radikal hatlara sahip, coupe formunda bir SUV. Bu tasarım, Mitsubishi’nin yeni dizayn felsefesi hakkında ipuçları verirken segmentine de yenilikçi özellikler getiriyor. Eclipse Cross,markanın 40 yıllık SUV tecrübesi, 80 yıllık 4×4 geçmişi ve 30 yıllık All-Wheel-Control (S-AWC) teknolojisinden güç alıyor.

Eclipse ismi artık bir SUV olarak yollarda yerini alacak

Mitsubishi’ nin Eclipse Cross ile başlattığı yeni ürün gamı süreci, yeni otomobil için seçilen isme de yansıtılmış. Eclipse Cross, ismini Mitsubishi Motors’un 1989 ve 2012 yılları arasında ABD’de satılan ve çok sevilen Eclipse spor otomobilinden alıyor. Güneş tutulması sırasında ortaya çıkan göz alıcı parlaklıktan esinlenerek geliştirilen yoğun parlak metalik kırmızı renk tam yedi kat boya içeriyor ve araca adını veren unsurlardan birdiğeri olarak görülüyor. Eclipse Cross ülkemizde Invite, Intense, Intense Plusve Instyle olmak üzere toplamda dört donanım paketi ile satışa sunuluyor. Şu aniçin tek motor seçeneği bulunan modelin 1.5 litre turbo benzinli motoru 163 beygir güç ve 250 Nm tork üretiyor. Bu motoru yalnızca giriş paketi olanInvite’ta manuel şanzıman ile satın alabiliyorsunuz. Lansmanda kullandığımız otomobil Intense donanım paketli, otomatik vites ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip bir versiyondu. Eclipse Cross’u hem asfalt hem de toprak zeminde kullanma şansı elde ettik ve otomobilin motoru oldukça dinamik hissettirirken gaz pedalı ile şanzıman da hareketlerinize hemen tepki vererek canlı bir sürüş keyfi sunuyor. Sürüş dinamiklerinin bu denli iyi olmasının sebebi ise markanın Eclipse Cross’ta efsanevi modeli Lancer Evolution’un Sürekli Dört Çeker Sistemi(S-AWC)’ni kullanıyor olması.

Mitsubishi Motors, yeni marka konumlandırmasını desteklemek için, Eclipse Cross ile başlayarak ürün gamındaki modellerin görsel kalitesini artırmayı hedefliyor. Otomobilin tasarımındaki malzeme seçimi, kaplamalar,dokumalar ve renkler bu konumlandırma ile paralel olacak şekilde seçilmiş. Konsolun orta ve üst kısmına konumlandırılan multimedya sistemi aynı zamanda Apple CarPlay ve Android Auto özelliklerine sahip. Bu multimedya sistemini ekrandan dokunmatik olarak kontrol edebildiğiniz gibi vitesin sağında konumlandırılan touchpad üzerinden dokunmatik olarak da kontrol edebiliyorsunuz. Aynı zamanda vitesin önünde konumlandırılan düğmeden “Snow” ve “Gravel” olmak üzere iki sürüş modundan birine veya Auto moduna geçiş yapabiliyorsunuz. Eclipse Cross, ayrıca adaptif hız sabitleyici, çarpışma önleme sistemi, şerit takip uyarı sistemi,kör nokta uyarı sistemi, hareketli nesne algılama sistemi gibi güvenlik özelliklerini de sunuyor. 

TEKNİK ÖZELLİKLER

1499 cc, sıralı 4 silindir, benzinli, dört çeker, 163 bg, 250Nm
7.0 lt/100 km, 159 gr/km
0-100 km/s 9.8 sn, 200 km/s
1550 kg

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu