Avrupalı KIA Sportage sahneye çıktı
KIA, önümüzdeki hafta Münih Otomobil Fuarı’nda yapılacak dünya prömiyeri öncesinde beşinci nesil Sportage’ın Avrupa versiyonunu tanıttı. Avrupa pazarı için özel tasarlanan KIA Sportage, küresel modele çok yakın bir tasarımla gelse de ondan 133 mm daha kısa. Koreli üretici, 4.515 mm uzunluğa sahip olan aracın Avrupalı müşteriler düşünülerek tasarlandığını belirtti.
Her ne kadar farklı boyutlara sahip olsalar da her iki versiyon aynı yüzü paylaşıyor. KIA’nın artık imzası haline gelen ‘kaplan burnu’ ön ızgaraya sahip olan model, bumerang formlu LED gündüz farlarına ev sahipliği yapıyor. Markanın arka bölümde de tasarımı koruduğunu görüyoruz.
Tasarım farklılıklarına göz atacak olursak, değişikliklerin yan tarafta toplandığını söyleyebiliriz. 133 mm kısalmanın bir sonucu olarak Avrupalı KIA Sportage üçüncü pencere sırasına veda etmiş. Bununla birlikte daha kalın bir C sütununa ev sahipliği yapan modelin daha sportif bir görünüme kavuştuğunu söyleyebiliriz. Siyah renkli tavan da yine aracın bu karakterine katkıda bulunuyor.
KIA, modelin hali hazırda oldukça şık görünen iç mekanına dokunmamış. İç mekanda ilk dikkat çeken şey ise sürücüye doğru eğimli birleşik ekran düzeni oluyor. Sportage, 12.3 inçlik bilgi-eğlence sistemi ve yine aynı boyutlardaki dijital gösterge ekranı ile çağımızı yakalamış gibi görünüyor. Dokunmatik ekran sayesinde ön konsolda azami sayıda fiziksel tuş kullanılan modelde vites topuzu da yerini dairesel bir vites seçiciye bırakmış.
Her ne kadar boyutlar küçülmüş olsa da yeni Sportage’de arka yolcular oldukça yeterli olan 996 mm’lik diz ve 998 mm’lik baş mesafesine sahip olacak. 591 litrelik bagaj hacmine sahip olan modelde, koltuklar yatırıldığında ise bu değer 1.780 litreye çıkıyor.
Kaputun altında göz attığımızda ise hibrit, şarj edilebilir hibrit, yarı hibrit ve dizel güç üniteleri ile karşılaşıyoruz. Hibrit versiyonda 1.6 T-GDI motora eşlik eden 44.2 KW’lik elektrik motoru ve 1.49 kWh’lik batarya bulunuyor. Hibrit modelin toplam gücü ise 230 beygir olarak açıklandı. Yine aynı turbo benzinli motoru kullanan şarj edilebilir hibrit versiyonda 66.9 kW’lik elektrik motoru ve 13.8 kWh’lik bataryaya yer verilmiş. Bu versiyonun gücü ise 265 beygir olarak ölçülmüş.
1.6 litrelik T-GDI motoru yarı hibrit versiyonda da kullanan KIA 150 ve 180 beygirlik iki farklı versiyon sunuyor. Dizel cephesinde ise 1.6 litrelik dört silindirli ünite 115 ve 136 beygirlik iki farklı seçeneğe sahip. Tüm modeller standart olarak 6 ileri manuel şanzımanla sunuluyor. Müşteriler 7 ileri çift kavramalı şanzımanı da tercih edebilecekler.
Birçok motor seçeneği sunan KIA, sürüş modları konusunda da gelişme kaydetmiş. Koreli üretici, Comfort, Eco ve Sport modlarına ek olarak kar, çamur ve kum üzerinde sürüş için geliştirilmiş yeni bir arazi modu da sunuyor. Yeni Sportage ayrıca, her türlü yol koşuna uyum sağlamak adına Elektronik Kontrollü Süspansiyona da ev sahipliği yapıyor.
Tasarım anlamında tamamen değişen ve teknolojik anlamda önemli gelişme kaydeden yeni Sportage’nin 2022 yılın ilk çeyreğinde Avrupa’da satışa sunulmasını bekliyoruz. Aracın fiyat etiketi de ilerleyen dönemde belli olacaktır.