Land Rover Discovery İncelemesi

Land Rover Discovery, asfaltta büyük ve konforlu bir aile aracı arazide ise kullanıcısını şaşırtan özelliklere sahip gayet başarılı kocaman bir SUV. İşte karşınızda Land Rover Discovery testi, sizlerle birlikte test ediyoruz!

Özellikle büyük ve konforu seven ailelerin tercihi olan Discovery, artık sürücüsü ile baş başa kaldığında ise sınırları zorlayan kullanıcısını tatmin etmeyi başaran bir SUV. Asfaltta gösterdiği konforu, sessiz ilerleyişi testimizde ana konu olacak.

Dış Tasarım:

Otomobili karşınıza aldığınızda sportif ve bir o kadar hırçın ön tasarım sizi karşılıyor makyaj öncesi ile hemen hemen aynı görüntüye sahip olan Discovery bazı ufak değişiklikler ile daha hırçın, daha hatları belirgin ve kendine oluşturduğu kimliği kesinlikle yollarda belli etmeye yönelik. Ön far grubundaki kıvrımlı ve ön ızgara ve tamponun biraz gerisinde kalan gündüz LEDleri otomobilin daha sportif bir yapıda olmasındaki en büyük etken diyebiliriz. Piano black olarak adlandırılan renkteki ön, alt ızgara ve sağ sol hava kanalları yarattığı çift renk kombinasyonu ile gözlere hitap etmeyi başarmış. Sıkıştırılmış gibi gözüken ön far grubu ve içindeki mercekler otomobilin yollarda oluşan ön kimliğinin en büyük elemanı. Yan tarafa geçildiğinde iç mekan için tasarlanmış küt tasarım, kapı ve çamurluktaki muhteşem harmanlanmış çizgiler ile otomobil aile SUV’u algısını hafızalardan kazımak istiyor. Arka tarafa geçildiğinde Discovery’e özgü arka tasarım ya sev ya nefret tarzında olduğu için kişisel bir durum haline dönüşüyor. Fakat otomobilin tasarımı sebebi ile olan küt tasarım, arka tampon ve difüzörün eğimi ile birleşerek uzaklaşma açısına yardımı büyük.

İç Tasarım ve Multimedya, Donanım:

Land Rover Discovery denildiğinde bende kendi tabularımı yıkarak bu sefer tasarıma bagajdan başlamak istiyorum. Küt dış tasarımın en büyük artısını her otomobilde olduğu gibi iç tarafta bolca görmekteyiz. Bagajı açtığımızda, elektrikli olarak açıldığını belirtelim! sol tarafta bir kontrol ünitesi bizi karşılamakta, burda arka yolcu koltuklarını elektronik olarak yatırma kafalıkları yatırma gibi fonksiyonlar mevcut. Bunlara ek olarak otomobilin arka tarafını havalı süspansıyon yardımı ile aşağı indirip kolayca yükleme yapmak için bir tuş takımı da konmuş. Arka tarafa geçtiğimizde premium algısını tüm otomobilde hissettirmeyi başaran Discovery, arka yolcuların konforuna verdiği önemle bizden artı puanı kaptı. Diz mesafesi, baş mesafesi gibi konuların sözünün dahi edilemeyeceği arka alan ferah bir yolculuk sunarken, teknolojiden de mahrum kalmamış. Klima ve araç havalandırma panelinin arka yolculara da sunulması güzel, ek olarak Type-c ve usb çıkışları ile arka yolcuların elektronik aletlerini sarj etmede sorun yaşamayacaklarını belirtelim.

Direksiyona geçtiğimizde Land Rover markasının gerçekten kendine has direksiyon simidi, bu büyük otomobilleri sanki bir hatchback otomobil sürüyormuş hissiyatına kapılmanıza etki ediyor. Artık yeni modellerinde görmeye alışkın olduğumuz direksiyon tasarımı gerçekten otomobilin kimliğine uygun ve uyarlanmış. 12.3 inçlik interaktif ekran Land Rover’ın gerçekten muhteşem FPS ve çözünürlük değerleri ile kullanıcısına sunduğu hatasız denebilecek sekilde çalışan teknoloji diyebiliriz. Tam ekran navigasyon, Çift kadran, Tek kadran+ Off Road ve Medya, Sürücü destek ekranı gibi farklı görünümlere sahip interaktif ekran bizden tam not almayı başarıyor. Orta alanda bulunan 11.4 inçlik multimedya ekranı yeni tasarlanan arayüz ve otomobilin her türlü detayını kontrol etmeye olanak sağlaması ile sürücünün en yakın dostu diyenbiliriz. Land Rover’ın Pivi Pro adını verdiği bilgi eğlence sistemi, otomobilin ölçüleri, su geçiş yüksekliği, Off road menüsü, yaklaşma ve uzaklaşma açısı, telefon kontrolü, klima, koltuk, kameralar ve navigasyon işlevi ile otomobilde aklınıza gelebilecek her türlü işlevin Pivi Pro arayüzü yardımı ile gerçekleştirmenize olanak sağlıyor.

Ekrandan ayarlanabilen havalı süspansiyonlar istediğiniz anda otomobili alçaltmaya veya yükseltmeye izin veriyor. Tabiki arazi modu 80 Km/h süratten sonra kendini otomatik olarak normal moda geçiriyor. Koltuk ısıtma ve havalandırma, premium algısının mükemmel malzeme ve işcilik kadar en büyük kalesi ve sorunsuz,hatasız çalışıyor.

Motor Performans ve Sürüş dinamikleri:

2.0 Litrelik 300 beygir, 400 Nm tork üreten ünite 2209 kilogramlık ağırlık altında işlevini tam olarak yerine getiremiyor. Vergi dilimi ve fiyatların en büyük etken olduğu ülkemizde 2.0 Litrelik ünitenin pekte bu Discovery modelinde hatasız olarak çalışmadığını söylemek isterim. Ağırlık altında sürekli devirde ve düşük viteste kendini tutmaya çalışan model bu durumun eksi yanı olarak yakıt tüketimini artırıyor. Yaptığımız test sürüşlerinde sakin kullanım altında 11 Litrelik ortalama tüketim değeri sunan Discovery bizi biraz korkuttu. Şanzıman ve yüksek tork sayesinde sehir içi kullanımda hiç sorun yaratmayan ünite otoban süratlerindeki anlık sollamalarda ve hızlanmalarda ağırlık altında güçsüz ve sürücüsünü tatmin edemeyen bir tavır sergiliyor. Çok stabil çalışan havalı süspansiyonlar, ağırlık dengesi ve küt tasarımı sayesinde bu ağırlığını arazide hiç hissettirmiyor, tabularını yıkan Discovery arazide düşük çekiş modu gibi özellikleri sayesinde konfora önem veren ailelerin biraz heyecan aradıklarında altlarında bir Land Rover SUV’u olduğunu hatırlatmakta.

Ağırlığı ve tasarımı yüzünden virajlarda biraz yatma eğilimi gösteren Discovery, kafasını viraj içine sokmakta gayet başarılı. Sürüşlerde sürücüsüne tamamen kontrol sende izlenimi sunan Discovery yol tutuş konusunda da arazide olduğu gibi kullanıcısını şaşırtmayı seviyor.

Teknik Özellikler:

  • Motor Tipi: Benzinli
  • Motor Hacmi: 2997 cc 2.0 Litre
  • Silindir Sayısı: 4 Silindir
  • Beygir Gücü: 300HP @5500 rpm
  • Tork Gücü: 400 Nm @1.500 – @4.500 rpm
  • Şanzıman: 8 İleri otomatik
  • Çekiş: 4×4
  • Depo Kapasitesi: 90 Litre
  • 0-100: 7.3 saniye
  • Maksimum Hız: 201 Km/s
  • Ortalama Yakıt Tüketimi: 9.1 Litre
  • Uzunluk: 4956 mm
  • Genişlik: 2220 mm
  • Yükseklik: 1888 mm
  • Ağırlık: 2209 Kilogram
  • Yerden Yükseklik: 283 mm
  • Dingil Mesafesi: 2923 mm
  • Ön Çıkıntı: 858 mm
  • Arka Çıkıntı: 1175 mm
  • Sürüklenme katsayısı: 0.33
  • Yaklaşma Açısı: 26-34
  • Kalkış Açısı: 24.8-30
  • Rampa Açısı: 21.2-27.5
  • Tırmanış Açısı: 45
  • Bagaj Hacmi: 1231 Litre / 2485 Litre
  • Lastik Ebat: 222/60 R19; 255/55 R20; 275/45 R21; 285/40 R22

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu