Volvo logo değiştiren markalar kervanına katıldı
Markalar birer birer logo değişikliğine giderken bu akımın son üyesi de Volvo oldu. İsveç merkezli marka bundan böyle ‘demir simgesi’ olan ünlü logosunun sadeleştirilmiş bir versiyonu ile yoluna devam edecek.
Yeniden tasarlanan 2 boyutlu ‘Iron Mark’ logosu düz siyah rengi ile çok daha sade bir görünüm sergiliyor. Önceki 3 boyutlu tasarım ile karşılaştırdığımızda diğer markalarda olduğu gibi Volvo’nun da çok daha minimalist bir yol izlediğini söyleyebiliriz.
Volvo, Iron Mark logosunun güncellendiğini açıkladı ancak markanın bu logoyu modellerinde ne zaman kullanmaya başlayacağı henüz netlik kazanmadı. Yapılan iddialar Volvo’nun mevcut logoyu 2022 yılının sonuna kadar kullanma niyetinde olduğu yönünde. 2023 yılından itibaren ise İsveçli üreticinin yeni logoya geçiş yapacağı söyleniyor.
Volvo, 1930 yılından bu yana Iron Mark logosunu benimsemiş durumda. Demir elementinin bir sembolü olan bu simgeyi kendisine logo olarak belirleyen Volvo, araçlarındaki sağlamlığı da bu şekilde vurgulamak istemiş. 1930 yılından günümüze kadar çeşitli değişiklikler geçirmiş olsa da günümüze kadar gelen Iron Mark logosu, 2000 yılından bu yana ise 3 boyutlu demir sembolü ve mavi tabanlı Volvo yazısı ile kullanılıyordu.
Son zamanlarda çok sayıda otomobil firması da Volvo’nun yaptığı gibi logolarında değişikliğe gitti. Bu markalar arasında BMW, Dacia, KIA, Nissan, Peugeot, Renault ve Volkswagen‘i sayabiliriz.
Volvo’nun halka açılmaya hazırlandığı bu dönemde logo değişikliğinin yapılması bakalım nasıl bir etki gösterecek?