Yeni Subaru WRX yüzünü gösterdi
Subaru’nun ikonik WRX modeli geri döndü. Yenilenen tasarımı ile Impreza’dan uzaklaşan Subaru WRX, markanın Global Platform’una da geçiş yapmış.
Subaru WRX denince akla ilk olarak performans geliyor. Biz de aracın teknik verilerinden başlayalım. WRX her zamanki gibi dört silindirli bir boxer motora ev sahipliği yapıyor. 2.4 litrelik bu ünite 275 beygir güç ve 350 Nm’lik tork değerlerine sahip. Aracın 2.0 litrelik güncel versiyonuna oranla sadece 3 beygir fazlası olan yeni Subaru WRX’in bu konuda biraz hayal kırıklığı yaşattığını söyleyebiliriz. Performans rakamları henüz açıklanmadağı için aracın yetenekleri konusunda ise yorum yapamıyoruz.
Detaylara geçecek olursak; Subaru’nun efsaneleşen Simetrik Dört Tekerlekten Çekiş Sistemi, Aktif Tork Yönlendirme özelliğini de içerisinde barındırıyor. Gücünü 6 ileri manuel şanzımanla dört tekerleğe birden aktarabilen yeni Subaru WRX, 8 sabit oranlı CVT şanzımanla da tercih edilebilecek. CVT şanzımanın önceki nesile göre vites yükseltmede %30, düşürmede ise %50 oranında daha hızlı tepkiler verdiği belirtildi.
WRX’de ilk: Elektronik adaptif süspansiyon
2022 Subaru WRX, tasarım ve motor yeniliklerinin yanı sıra teknoloji konusunda da yenilikleri içerisinde barındırıyor. WRX için bir ilk olan elektronik kontrollü adaptif amortisörler WRX GT’de standart olarak gelecek. Yeni adaptif amortisörlerle birlikte Comfort, Normal ve Sport süspansiyon ayarları da mümkün olacak.
Performans rakamları konusunda istediğimizi bulamasak da tasarım anlamında Subaru WRX önemli değişimlere uğramış. Yeni platform ile birlikte daha geniş bir görünüme kavuşan WRX, köşeli farları ve büyük ön ızgarasıyla da dikkat çekmeyi başarıyor. WRX’in olmazsa olmazlarından kaput üstü hava girişi de unutulmamış. SUV modellerden görmeye alıştığımız çamurluk çevrelerindeki plastik kaplamaları ise pek beğendiğimizi söyleyemeyiz.
Arka bölüme geçtiğimizde büyük bir eksiklik gözümüze çarpıyor. WRX’lerde görmeya alıştığımız büyük arka kanat yeni nesil ile birlikte yerini küçük bir bagaj üstü eklentisine bırakmış. Eğer büyük bir spoyler istiyorsanız opsiyon listesine bakmanız gerekecek. Aracın genel anlamda sade tasarlanmış arka kısmına ise büyük difüzör ve dörtlü egzoz çıkışı ile hareket kazandırılmış.
Yenilikçi iç mekan
İç mekanda, 11.6 inçlik büyük bilgi-eğlence sistemi ekranı başrolü üstlenmiş. Devasa dokunmatik ekrana rağmen iklimlendirme elemanları ve ses seviyesi için fiziksel tuşların tercih edilmesi de hoşumuza gitti. Yenilikçi bir iç mekan tasarımıyla karşımıza çıkan WRX’de altı düz direksiyon simidi ve alüminyum pedallar ile sportif hava da unutulmamış.
Subaru WRX’in sürüş dinamiklerini öğrenmemiz için ise muhtemelen bir süre daha beklememiz gerekecek. Subaru, yeni modellerinde rijitliğin %28 oranında arttırıldığı ve çok daha hisli bir direksiyon sisteminin yer aldığı iddiasında. Bakalım yeni Subaru WRX markanın mirasını devam ettirebilecek mi?