Arkadan çekişli Audi R8 V10 RWD artık daha güçlü

İkinci nesil R8 ömrünün sonuna yaklaşırken Audi arkadan çekişli versiyonu geliştirmeye devam ediyor. Modelin yeni giriş seviyesini oluşturan Audi R8 V10 Performance RWD daha güçlü bir şekilde yola çıkıyor.

V10 FSI motor artık 570 beygir güç ve 550 Nm tork üretiyor

Audi R8 arkadan çekişli olarak ilk kez 2017 yılında sınırlı üretim R8 RWS ismiyle piyasaya sürülmüştü. 2019 yılında yapılan makyaj operasyonu ile birlikte arkadan çekişli versiyonlar kalıcı olarak seriye eklendi. Audi şimdi ise bu versiyonların daha fazla gücü hakettiğini düşünmüş.

Performance RWD modelinin ortaya konumlandırılan 5.2 litrelik atmosferik V10 FSI motoru artık 570 beygir güç ve 550 Nm tork üretiyor. Selefi ile kıyaslayacak olursak güncellenen model fazladan 30 beygir güç ve 10 Nm tork üretiyor. Mekanik sınırlı kaymalı diferansiyele ev sahipliği yapan modelin 7 ileri S Tronic şanzımanı ise gücü arka tekerleklere iletiyor.

Coupe versiyon yapılan güncelleme ile birlikte 0-100 km/s hızlanmasını 3.7 saniyede tamamlarken üstü açık Spyder için bu süre 3.8 saniye oluyor. Güçlenen modellerin azami hızları ise sırasıyla 329 km/s ve 327 km/s olarak açıklandı.

Çift salıncaklı süspansiyonun özel ayarı ve sürüş dinamikleri sayesinde Audi R8 RWD ile drift yapmak mümkün. Bunu yapmak için elbette sürücü destek sistemlerini bir miktar geri plana iten ve sürücüye eğlence imkanı sunan Sport modunu aktifleştirmeniz gerekiyor.

Yenilenen model ağırlık dağılımıyla da eğlenceli sürüşlere olanak sağlıyor. Audi R8 V10 Performance RWD ön ve arka bölümde 40:60’lık bir ağırlık dağılımı sunuyor. 1.590 kg’lık ağırlığa sahip coupe modelin aksine Spyder ise 1.695 kg’lık ağırlığıyla biraz dezavantaja sahip.

Yeni modele dışarıdan baktığımızda ise ön ızgara, splitter, arka havalandırmalar ve egzoz çıkışlarında mat siyah rengin hakim olduğunu görüyoruz. 10 farklı gövde rengi seçeneğine sahip olan modelde Edition versiyon ile birlikte ise bronz renkli 20 inçlik jantlar, kırmızı fren kaliperleri, karbon fiber yan marşpiyeller ve siyah logolara kavuşmak mümkün.

İçeride 12,3 inçlik dijital gösterge paneli, çok işlevli deri direksiyon simidi ve isteğe bağlı olarak deri ve Alcantara döşemeli koltuklar ile karşılaşıyoruz. Opsiyon listesinde ayrınca yarış koltukları da bulunuyor. R8 Performance paketi tercih edildiğinde mavi dikişler ve karbon vurgulu siyah Alcantara deri döeşemeler de geliyor. Bang & Olufsen ses sistemi de yine opsiyon listesinde yer alıyor.

Audi R8 V10 Performance RWD Coupé Almanya’da 149.000 €’dan başlarken, Spyder 162.000 €’dan alıcı bulacak. Alman üretici 21 Ekim’den itibaren siparişleri almaya başlıyor.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu