2JZ motorlu Lamborghini Gallardo SEMA’da görücüye çıktı

SEMA ruhunu tek bir otomobilde görmek istiyorsanız bu Lamborghini Gallardo’dan daha iyisini bulabileceğinizi düşünmüyoruz. Street Aero Parts tarafından ortaya çıkarılan otomobilde efsanevi 2JZ motorun yanı sıra akla gelebilecek bütün geliştirmeler yer alıyor.

500 beygirlik bir motoru çıkarıp yerine 300 beygirlik bir ünite koymak ilk etapta mantıklı görünmese de konu 2JZ olunca işler değişiyor

Lamborghini’nin sahip olduğu V10 motor ve ona eklenen olan çift turbo besleme ile çoğu modifiye şirketi bugüne kadar gerçekten etkileyici rakamlar elde etmeyi başardı. Ancak SEMA’da öne çıkmak için bundan fazlasını yapmak ve sınırları zorlamak gerekiyor. Ve gördüğünüz Supra motorlu Lamborghini Gallardo da bu tanıma tam olarak uyuyor.

Street Aero Parts’tan Bryce Yaeger, bu fikrini arkadaşlarıyla paylaştığında olumsuz yanıtlar aldığını belirtiyor. Hatta aracın geliştirmesi sırasında birçok kez arkadaşlarının haklı olabileceğini bile düşünmüş. Toyota’nın sıralı altı silindirli motorunu Gallardo’nun altı ileri manuel şanzımanıyla eşleştiren Street Aero çalışanları, 2jZ motorun motor bölmesine sığmayıp kabine taşdığını farketmişler. Çalışanlar çözümü aracın motor bölümünü biraz daha uzatmakta bulmuş.

Araçtaki tek değişiklik bununla sınırlı kalmamış tabi ki. Yeni süspansiyon sistemi, 3 boyutlu yazıcıda üretilen çamurluklar ve kapılardaki küçük şeffaf kısımlar bu değişikliklerden sadece birkaçı. Bol miktarda karbon fibere yer verilen aracın çamurlukları da yakında karbon fiber türevleri ile değiştirilecek.

Elbette 2jZ motor da değişikliklerden nasibini almış. 500 beygirlik bir motoru çıkarıp yerine 300 beygirlik bir ünite koymak ilk etapta mantıklı görünmese de konu 2JZ olunca işler değişiyor. Motora ilk olarak turbo ile başlanmış. Ve Yaeger’un söylediğine göre diğer tüm değişiklikler de 85 mm’lik bu turboya göre ayarlanmış.

Motorun 1.500 beygiri güvenli bir şekilde üretebileceğini belirten Yaeger, ancak şimdilik 1.000 beygiri yeterli gördüğünü dile getiriyor. 1.000 beygir olarak düşünüldüğünda bile Gallardo’nun gücü yaklaşık olarak iki katına çıkmış oluyor. Aracın iç mekanda da önemli ölçüde ağırlık kaybettiğini düşündüğümüzde sürüşünü tahmin bile edemiyoruz.

Peki siz bir Lamborghini’ye Supra Mk4 motoru takar mıydınız ?

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu