Peugeot 2008 ilk 10 ayın şampiyonu oldu

Peugeot, 2020 yılında yakaladığı SUV başarısını 2021 yılında da sürdürüyor. Geçtiğimiz yılın bu alandaki pazar lideri marka, 2021 yılı Ekim ayını da lider kapatarak SUV alanında yakaladığı başarısını perçinledi. Fransız üreticinin bu alandaki en başarılı modeli ise kuşkusuz B-SUV segmentindeki güçlü temsilcisi Peugeot 2008 oldu.

Peugeot 2008, 2021 yılının Ocak – Ekim döneminde 7.507 adetlik satışa ulaşarak %15 pazar payı elde etti

Peugeot 2008 modeli, Türkiye pazarında satışa sunulduğu 2020 yılından bu yana yüksek bir satış performansı sergileyerek kendi sınıfında en çok tercih edilen SUV modellerinden biri oldu. Başarılı grafiğini 2021 yılında da sürdüren Peugeot 2008, 2021 yılının Ocak – Ekim döneminde 7.507 adetlik satışa ulaşarak %15 pazar payı elde etti ve ilk 10 ayda sınıfının açık ara lideri oldu. Peugeot 2008, Eylül ve Ekim aylarında arka arkaya gösterdiği satış performansıyla da dikkatleri üzerine topladı. Eylül ayını 1.082 adetlik satışla B-SUV segmentinden %21’lik pazar payı alarak, Ekim ayını ise 1.143 adet ile %28 pay ile tamamlayan SUV 2008, geçtiğimiz iki ayı da sınıfının zirvesinde bitirdi. Markanın SUV ailesinin en büyüğü olan Peugeot 5008 ise Ekim ayında kendi sınıfında %21 gibi yüksek bir pay elde ederek lider olmayı başardı ve markanın bu ayki SUV liderliğine katkıda bulundu.

Pazar payında yükseliş grafiği

Peugeot SUV segmentinde yakaladığı başarının yanı sıra 2021 yılında toplam pazar payında da yükselen bir grafik çizmeyi başardı. Markanın Ekim ayı toplam pazar payı geçtiğimiz senenin aynı dönemine göre 1,2 puan üzerine çıkarak %8,3 oldu. Binek otomobil pazar payında da yukarı yönlü grafik yakalayan Peugeot’nun Ekim ayı binek otomobil pazar payı 2020’nin aynı dönemine göre 1,7 puanlık artışla %8,7’ye yükseldi. Peugeot, hafif ticari araç satışlarında Ekim ayında %7,4’lük pay elde ederken Ocak-Ekim döneminde ise geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre %43’lük bir artış yakaladı.

“Yılı lider tamamlamak istiyoruz”

Peugeot Türkiye Genel Müdürü İbrahim Anaç ise konu hakkında, “Otomotiv sektörü, pandemi ve hemen sonrasında tedarik zincirinde meydana gelen aksaklıklar nedeniyle oldukça zor bir yıl geçiriyor. Belirsizliğin böylesinde zor olduğu bir yılda Peugeot markası olarak gerek SUV gerekse hatchback ve sedan modellerimizle ihtiyaçları karşılamak için maksimum bir çaba gösteriyoruz. Öyle ki, geçtiğimiz yılı SUV sınıfının lideri olarak tamamlayan markamız bu sene Ekim ayında da zirvede yer aldı. SUV 5008 ve SUV 2008 modellerimiz sınıflarında yakaladıkları %21 ve %28’lik pazar payları ile bu liderliğe Ekim ayında da ciddi katkı sağladılar. Peugeot 2008, sınıfında fark yaratan özellikleriyle satışa sunduğumuz günden beri Türk tüketicisinin tercihi oldu ve bunu başarıyla sürdürüyor. İlk 10 ayda 7.507 adetlik satışa ulaştığımız SUV 2008’in başarısını son 2 ayda da devam ettirerek B-SUV sınıfı lider tamamlamak istiyoruz” ifadelerini kullandı.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu