Toyota Yaris görünümlü Mazda2 Hybrid

Farklı markaların aynı modelleri sadece logo değiştirerek piyasaya sürmesi yeni değil. Son zamanlarda daha sık rastlamaya başladığımız bu durumun en yeni örneği de Toyota-Mazda ikilisinden geldi. Uzun zamandır Avrupa’dan çekilebileceği iddia edilen Japon üretici, Mazda2 Hybrid modeli ile Avrupa’da hayatını sürdürecek gibi görünüyor.

Logolar dışında herhangi bir değişiklik gereği duymayan Japon üretici, oldukça sevilen Yaris’e dokunmak istememiş anlaşılan

Toyota ile yapılan ortaklık sonucunda Toyota Yaris Hybrid‘i alıp kendi logosunu ekleyen Mazda Avrupa’daki yeni regülasyonlara daha kolay uyum sağlarken ilk hibrit modelini de piyasaya sürmüş oldu. Logolar dışında herhangi bir değişiklik gereği duymayan Japon üretici, oldukça sevilen Yaris‘e dokunmak istememiş anlaşılan. TNGA-B platformu üzerinde yükselen modelin 3.940 mm’lik uzunluğu ve 2.550 mm’lik dingil mesafesi de korunmuş doğal olarak.

Kaputun altında da bir değişiklik beklemek hayalcilik olur sanırım. Mazda2 Hybrid Toyota’nın 116 beygir güç ve 169 Nm tork üretebilen hibrit ünitesine ev sahipliği yapacak. 92 beygir güç üretebilen 3 silindirli 1.5 litrelik atmosferik benzinli motora ev sahipliği yapan hibrit ünitede 80 beygirlik elektrik motorun yanı sıra motoru çalıştırmak ve lityum iyon bataryayı şarj etmek için ikinci bir elektrikli motor daha kullanılıyor. Bu ikinci elektrikli motor yavaşlamalar ve içten yanmalı motorun aktif olduğu durumlarda bataryayı şarj ediyor ve hibrit otomobilin daha uzun bir elektrikli sürüş menziline kavuşmasını sağlıyor.

0-100 km/s hızlanmasını 9.7 saniyede tamamlayan araç düşük yakıt tüketimiyle dikkat çekiyor. WLPT döngüsüne göre 3.8 ile 4.0 litre arasında bir yakıt tüketimine sahip olan otomobil 15 veya 16 inçlik jant seçeneklerine bağlı olarak 87 ve 93 g/km’lik CO2 emisyonu sunuyor.

Mazda2 Hybrid, Pure, Agile ve Select adlı üç farklı donanım seçeneğine sahip. Yenilenen model, Mazda’nın Avrupa’daki model gamının ortalama emisyonlarını azaltmasına ve katı düzenlemelere uymasına yardımcı olacak. Şirket, 2030 yılına kadar ortalama CO2 emisyonlarını %50 azaltmayı ve 2050 yılına kadar karbon nötrlüğü sağlamayı hedefliyor.

Mazda-Toyota ortaklığının ilk ürünü tabi ki Mazda2 Hybrid değil. Toyota da daha önce Mazda2’ye kendi logosunu ekleyip 2016-2020 yılları arasında ABD pazarında Toyota Yaris olarak sunmuştu. Yani her iki marka açısından durumlar eşit diyebiliriz.

Sizin aynı otomobil farklı logo stratejisi konusundaki düşünceleriniz neler ?

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu