2022 Renault Austral, Kadjar’ın yerini almaya geldi

Renault, C SUV segmentindeki yeni oyuncusunu tanıttı. Sportif görünümlü Esprit Alpine donanım seviyesi ile tanıtılan Renault Austral, Kadjar modelinin yerini alacak.

Markanın yeni tasarım yüzünü benimseyen Austral, yeni Renault logosunu da taşıyor

Yeni Renault Astral, markanın Arkana ve Megane E-Tech Electric modellerinin ardından C sınıfındaki üçüncü SUV modeli olacak. Alliance’nin üçüncü nesil CMF-CD platformu üzerinde yükselen model oldukça sportif bir görünüme sahip. Markanın yeni tasarım yüzünü benimseyen Austral, yeni Renault logosunu da taşıyor. Çıkıntılı kaputu ile agresif bir görünüm sunan Austral’ın kaslı yapısı da dikkat çekiyor. Arka bölümde de birbirine doğru uzanan LED stop lambalarının tasarım anlamında ön farlara ayak uydurduğunu görüyoruz.

İç mekana geçtiğimizde 12 inçlik bilgi-eğlence sistemi ekranı bizleri karşılıyor. 12.3 inçlik dijital gösterge ekranı ve 9 inç boyutundaki baş-üstü göstergesi de teknolojik iç mekanı tamamlıyor. Renault, sürücü ve yolcu arasında büyük bir orta konsola yer vermiş. Daha premium bir hava yaratılmasının yanı sıra kullanıcılara dokunmatik ekranı kullanırken bir kol dayama bölümü de oluşturulmuş.

Görsellerdeki araç Esprit Alpine donanım seviyesi ile tabi ki birçok farklı detay sunuyor. Dışarıda mat gövde rengi, 20 inçlik elmas kesim jantlar, parlak siyah tavan rayları, Alpine logoları; içeride Nappa deri direksiyon simidi, Alcantara döşemeler, alüminyum pedallar ile çok daha çekici bir görünüm sağlanmış.

Gövdenin altına indiğimizde ise bir dizi elektrik destekli sistem ile karşılaşıyoruz. Yalnızca önden çekişli olarak sunulan Austral’in giriş seviyesinde 12V lityum iyon batarya ile eşleştirilmiş 1.3 litrelik dört silindirli benzinli motora sahip yarı hibrit sistem yer alıyor. Manuel şanzıman ile 140 beygir güç üretebilen modelde otomatik şanzımanla bu güç 160 beygire ulaşıyor. Aracın CO2 emisyonu ise 136 g/km olarak açıklandı.

Her ne kadar daha güçsüz olsa da daha yeni bir teknolojiye sahip olan Mild Hybrid Advanced adı verilen ünite daha çevreci yapısıyla öne çıkıyor. 48V lityum-iyon batarya ile desteklenen 1.2 litrelik üç silindirli motor 130 beygir güç üretebiliyor. Bu ünitenin CO2 emisyonu ise 123 g/km.

Motor gamının tepesinde E-Tech hibrit güç ünitesi yer alıyor. 1.2 litrelik üç silindirli benzinli motora sahip olan üniteye elektrik motoru eşlik ediyor. Renault ayrıca içten yanmalı motoru çalıştırmak ve bataryayı şarj etmek adına marş alternatörüne yer vermiş. Austral E-Tech, 160 ve 200 beygirlik iki farklı güç seçeneği ile sunulacak. Renault, bu güç ünitesi ile Austral’ın şehir içi yolların %80’inde tam elektrikli modda yol alabileceğini belirtiyor. Böylece, Austral E-Tech’in geleneksel motora sahip araçlara göre %40 daha az yakıt tüketeceği iddia ediliyor.

E-Tech’in diğer yarı hibrit güç ünitelerine göre tek dezavantajı ise bagaj hacminde yaşanacak. Diğer Austral modelleri 500 litrelik bir hacim sunarken, E-Tech kullanıcıları 430 litrelik bagajla yetinmek zorunda.

Modelin 2022 yılı içerisinde Avrupa’da satışa sunulması planlanıyor. Renault’un nasıl bir fiyat politikası izleyeceğini ise henüz bilmiyoruz.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu