Porsche Macan İncelemesi

SUV otomobil sevgisinin son zamanlarda artış göstermesi markaların bu otomobil sınıfına daha çok yönelmesini sağladı. Rahatlığın, sürüş kolaylığının yanına sportiflik ve saf güç ekleyen Porsche Macan modeli ile karşınızda.

Genel Bakış:

Porsche markası yaptığı tasarım detayları ile markanın kimliğini oluşturmuş durumda. Bu tasarım kimliğini farklı modelde, sınıfta bulunan otomobillerine muazzam biçimde harmanlayarak uyguladığı için Porsche markasını seven bir kullanıcının her sınıftaki otomobile bağlanmasını sağlıyor. SUV olmasına rağmen muazzam tasarım detayları ve agresif duruşu ile Porsche Macan sizleri etkilemek için geldi!

Dış tasarım:

Standart bir SUV değil o bir Porsche!

Porsche’nin sunduğu Metalik Gentian Mavi adı verilen renk ile muazzam harmanlanmış olan dış tasarım detayları daha belirgin kılmış ve detay çizgilerinin ne kadar çok ve birbiri ile uyumlu olduğunu daha belirgin hale getirmiş. Ön tarafta ızgara ve hava kanallarının piano black boyanması renk farklılığı ile göze hitap etmeyi başarmış. Sportif ön tampon otomobilin ön kimliğini agresifleştirirken, motor kaputu sade ve yerinde detaylar ile otomobilin daha oturaklı bir havaya bürünmesini sağlamış. Otomobilde çamurluk olmaması kaputun ve tamponun birbirini tamamlıyor olması tasarım çizgilerini daha belirgin kılarken aynı zamanda otomobilin ön aydınlatma grubunun daha hatasız bir şekilde tasarım içine uyum sağlamasına olanak tanımış. Otomobilin yan tarafına geçtiğimizde jantlar bu büyük cüssenin altında ne kadar boyut olarak küçük gözükse de aslında 20″ büyüklüğe sahip ve otomobilimizde sunulan opsiyon Gentian Mavi ile uyumu çok iyi yakalamış. 20″ büyüklüğündeki Macan S jantları opsiyon olarak otomobilimizde bulunmakta. Jant içlerindeki siyah detay ve arka spoiler ile otomobile siyah detayların ne kadar yakıştığını söylemeden geçemeyeceğim. Arka tarafa geçtiğimizde ön ve yan tasarım kimliğinin büyüsüne kapıldıktan sonra bizi hala şaşırtmaya devam eden Porsche arka tasarım kimliğinde yapmış olduğu detaylar ile kullanıcının kesinlikle yakından incelemek isteyeceği bir tasarım oluşturmuş. Artık yeni modellerde gördüğümüz 3 boyutlu Porsche yazısı, tüm arka alan boyunca devam eden stoplar, hepsi aktif olması ile gönlümüzde yer edinen egzoz çıkışları, tüm bu detaylara sportif tasarım için yardım eden difüzör ile otomobilin ne kadar yerden yüksek ve büyük bir görünümü olduğunu bize hissettirmemiş.

İç Tasarım, Multimedya ve Güvenlik:

Otomobilin direksiyonuna geçtiğimizde sanki binek bir spor otomobil koltuğuna oturmuş gibi hissediyorsunuz. Sürücü koltuğu yanal destekleri ile kullanıcıyı kontrollü hissettirmenin yanında sportif bir haz sunsa da, aynı zamanda konforlu. Otomobile can verdiğimizde sürücünün ihtiyacı olan ve arzu edebileceği her özelliğin kolayca ulaşabileceği bir şekilde orta konsola harmanlanmış olduğunu fark ediyoruz. En sevilen iç tasarım kimliklerinden biri olan birbiri ile birleşik ön konsol ve orta kısım ön tarafın toplui, şık ve premium bir algı yaratmasını sağlamış. Sürücüye yönelik olan orta kısım aynı zamanda mükemmel bir mühendislik ile yan kullanıcıyı da hiç bir sistemden maruz bırakmıyor. Vitez topuzunnun etrafında Koltuk ayarları,klima ayarları, otomobil sürüş işlevleri gibi özellikler için dokunmatik ve ışıklı bir arayüz sunulmuş. Burası tek parça halinde ve dokunmatik hissiyatın yanında parmağınıza fiziksel bir titreşimde uygulayarak bastığınızı belli ediyor. Bu durum kesinlikle önemli, sürüş halindeyken dokunma hissiyatına alınan geri dönüş ile yola olan dikkatinizi dağıtmadan sistemleri kurcalayabiliyorsunuz.

Sportiflik ve Premium algı konfor ile buluştu!

Multimedya ekranına geldiğimizde muazzam çözünürlükte ve otomobilin iç tasarımına uygun şekilde temalar sunulmuş. Arka tarafta ön konsola bakıldığında soluksuz ve birbiri ile güzelce harmanlanmış olan detaylar kokpit tasarımının premium bir algı yaratmasına olanak sağlamış. 3 kollu direksiyon, Porsche kimliğinin en sevilen iç tasarım ögesi olan saat ve karbon fiber detay ile premium algısını sportiflik ile harmanlamış olan Porsche tek bir kullanıcıya değil bir çok kullanıcıya hitap ediyor. Yarı dijital yarı analog kadran kesinlikle çok yakışmış. Artık 2022 yılında her marka ve modelde dijital kadran görmeye alıştık ve farklı tasarım kimlikleri ile görmeyi çok seviyoruz. Fakat Porsche markası her zaman yaptığı muazzam tasarım kimliğini en ufak detaylara bile uyguladığı için bu yarı dijital kadran otomobilin kimliğini tamamlayan unsurlardan biri ve sürüş halinde gerçekten kullanıcının istediği tüm detayları ekranda sunarken fiziksel olarak görmek istediklerini de sürücüye sunuyor. 3 kollu direksiyon simidi boyut olarak tam altın oran diyebiliriz. Direksiyon simidinin kalınlığının ince olması sayesinde direksiyon hakimiyetini kaybetmeden bilgi eğlence sistemini kullanmanızı da sağlamakta. Multimedya üzerindeki geri görüş ve ön, arka, yan engelleri fark etmenizi sağlayan kamera sistemi bu büyük otomobilin kullanıcının sürüşünü kolay kılmasına olanak sağlamış.

Arka koltuklara geçtiğimizde geniş diz mesafesi ve tasarımı dolayısı ile baş mesafesinde sorun yaşanacağını düşünmemize rağmen gayet geniş bir alan sunması bizi etkiledi. Rahat koltuklar kaliteli malzeme ile arka yaşam alanı yolcuların konforlu bir seyahat geçirmesine olanak sağlayacaktır. Fakat büyük şaft tüneli yüzünden ortaya oturan kişinin pek konforlu bir seyahat geçireceği söylenemez, bu yüzden arka taraf 2 kişilik diyebiliriz. Geniş bagaj alanı aynı zamanda tasarımı sayesinde kesinlikle hiç bir alan kaybı olmadan eşya taşımanıza olanak sağlamış. Bagaj alanından bahsetmişken otomobilde lastik tamir kitinin yanında yedek lastikte bulunması bizden kesinlikle artı puan aldı.

Motor, Performans ve Sürüş Dinamikleri:

Düşük hacim, büyük cüsse fakat muazzam performans!

2.0 Litrelik 265 beygir güç kombinasyonuna tabi ki performans kaybı yaşatmayacak ve kullanıcıya sportif sürüş hissiyatını geçirecek tek bir şanzıman olabilirdi PDK. 7 ileri PDK şanzıman otomobil yükte ilerlerken her yükselttiğiniz viteste sizi koltuğa yapıştırması ile sürüş hissiyatını üst seviyelere taşıyor. 1920 kilogramlık ağırlığı 400 Nm tork ve 4 tekerden çekiş sistemi ile üstesinden gelmeyi başaran Macan, 6,4 saniye gibi başarılı bir 0-100 değerine sahip. Böyle büyük bir cüssenin bu düşük hacimlerde böyle stabil ve sportif bir şekilde hızlanması gerçekten bir mühendislik harikası. 4 çeker sisteminin muazzam derecede iyi çalışması ve süspansiyonların sürücünün sürüş kimliğine göre aldığı çalışma prensibi sayesinde büyük cüssenin sert virajlarda yatmadan çizgisinde ilerlemesini sağlıyor. Ağırlığı ve sportif sürüş kimliği altında gayet ekonomik bir yakıt tüketimi sunan model test ettiğimiz süre boyunca 8.9 Litrelik tüketim değeri ile gayet makul olarak karşılanabilir. Yüksek otoban süratlerinde süspansiyonları sayesinde kesintisiz bir yolculuk yaşamanıza imkan sağlayan Macan, rüzgar sesini minimum düzeyde içeri alması ile yüksek hızların daha konforlu bir hal almasını sağlıyor.

Bu ağırlıktaki bir SUV otomobilin böyle sportif hazlar sunması viraj içinde çizgisini bozmayıp, yüksek otoban seyahatlerinde sürücünün isteklerini sorunsuz yerine getirmesi gerçekten kullanıcıya bir Porsche’nin içinde oturduğunu hatırlatıyor. 4 çeker sisteminin ise muazzam çalışması da tabi ki bunun bir parçası.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu