Cupra Formentor VZ İncelemesi

Ülkemizde kullanıcıların en çok tercih ettiği markalardan biri olan Seat, daha özel ve performans odaklı otomobillerini Cupra ile ortak çalışarak sunuyor. Ülkemizde çoğunlukla 1.5TSI Formentor modeline rastlıyoruz. Fakat testimizin konuğu 2.0 litrelik motoru 4Drive çekiş sistemi ile gerçek Cupra hazzını kullanıcıya sunan Cupra Formentor testimizin konuğu!

Genel Bakış:

Seat markasının tasarım kimliğini hissettirmesine rağmen bunu mükemmel bir sportiflikle harmanlayan Cupra, SUV otomobil sevenlerin performans arayışına çare olarak doğmuş diyebiliriz. Farklı bir marka imajı kazanmış olan model Cupra hazzını hissettireceğini tasarımı ile kullanıcıya haber veriyor.

Dış Tasarım:

Sevilen tasarım Cupra dokunuşları ile sportiflik kazandı!

Muazzam geçişler, küt tasarım kimliği ile harmanlanmış Cupra detayları ve mat petrol mavi rengi ile göz alan dış tasarım kullanıcıların standart bir SUV otomobillerden Formentor’u ayrıştırmasına yarıyor. 19 inç büyüklüğündeki jantlar otomobilin büyük cüssesine küçük gelmiş gibi gözükse de ideal bir boyutta. Siyah ve logo rengindeki bakır detayları ile uyum oluşturulmuş.Otomobilin dış hatlarını çevreleyen krom, beyaz çerçeve çift renk görüntüsü yakalamak amacı ile yapılmış. Bu ön ızgara çerçevesi ve otomobilin etrafını çevreleyen çerçeve piano black veya mat siyah kombinasyonu ile daha güzel durabilir. İstediğiniz kombinasyon ile tercih edebilirsiniz. Yerden yüksek olması otomobilin şehir içi bozuk yollarda korkusuzca ilerlemenize yarıyor. Zaten son zamanlarda SUV otomobillerin bu kadar sevilmesinin sebebi oturuş pozisyonu ve yerden yüksek olması, bu otomobil ise bu iki ana temanın yanına birde performans eklemiş ona birazdan geleceğiz. Ön hava kanalları ve tampon ortasına daha yakın olan sis lambaları otomobile farklı bir kimlik eklemiş.

Arka tarafına geçtiğimizde tüm bagaj kapağını kaplayan birbiri ile birleşik arka stoplar yollarda ön gündüz LED grubu kadar Seat kimliğini oluşturan bir başka detay. Sportif difüzör ve ona çok iyi entegre edilmiş olan 4 çıkışlı egzoz kafaları agresif bir arka tasarım oluşturmuş. Sevdiğimiz bir detay olan 4 çıkışında aktif olduğunu belirtmek isterim. Arka tarafta logo altına mat siyah renk ile yazılmış olan Cupra yazısı otomobilin tasarım kimliğine uygun bir görünüme sahip. SUV bir otomobil olmasına rağmen tasarımı sayesinde küçük arka cam ve oval tasarlanmış üst gövde otomobilin küt tasarımı ile çok güzel biçimde harmanlanmış.

İç Tasarım ve Multimedya:

Bu otomobilde ilk önce arka yaşam alanından bahsetmek istiyorum. Çünkü muazzam bir diz açıklığına ve baş mesafesine sahip olması beni şaşırttı. Ön tarafla aynı kaliteyi arka koltuktaki yolculara sunan Cupra, bu kalitenin yanında konforu ve kullanışlılığı da sunmayı unutmamış. Arka tarafta 2 adet type-c çıkış bulunduğunu da belirletelim. Ortada oturan yolcu için bu konfor tabi biraz daha kısıtlı olsa bile küçük şaft tüneli ile kullanışlı bir alan sunulmuş.

Kullanışlılık ve kalite, sportiflik ile birleşti!

Otomobilin direksiyonuna oturduğumuzda klasik Seat modellerinin en sevilen tasarım ögelerinin Cupra ile daha sportif ve kaliteli olmasına tanık oluyoruz. Logo’da bulunan bakır renginin otomobilinin ön konsol tasarımında detaylarla sunulması çok güzel olmuş. Sürücüye yönelik olan ön konsol 10.25″ büyüklüğündeki dijital gösterge paneli ve 12″ multimedya ekranı ile sunuluyor. Kullanıcının sürüş esnasında ihtiyacı olan tüm teknik ve yol bilgilerini 5 farklı temada sunabilen dijital kadran, sürücünün dikkatini dağıtmadan isteklerini yerine getirmesini sağlıyor. 5 farklı tema ile sunulan dijital kadran sürüş zevkinize kişiselleştirilebiliyor.

Orta multimedya ekranına geldiğimizde muazzam renklere ve çözünürlük kalitesine sahip olan multimedya kullanıcının isteklerini sorunsuz yerine getirirken, güzel bir kullanım hazzı da sunuyor. Otomobilin ESP,ACC, trafik yardım sistemi, şerit takip sistemi, kör nokta takip sistemi gibi özellikleri burdan konfigüre etmesine olanak sağlıyor. Sport, confort ve individual’a ek olarak CUPRA ve Offroad modu ile sunulmakta. CUPRA modunda iken ESP yi daha sportif bir çalışma prensibine sürüklerken gaz pedalını da agresif bir kimliğe sokuyor. Ve sportif sürüşlerde hoparlörlerden egzoz sesi desteği yapmakta fakat buna ihtiyaç var mı diye soracak olursanız bence gereksiz ve bir zaman sonra kulağa pek hoş gelmiyor.

Arka bagaj alanına geçtiğimizde muazzam arka yaşam alanı ve ön taraftan sonra beklentimiz yüksekti fakat biraz küçük bir alan sunulmuş. En az 420 Litrelik bir değere ulaşan bagaj standart seviyelerde, ihtiyacınızı karşılar, tasarımı ve hatları dolayısı ile her yerini kullanabiliyor olmanız büyük bir artı sağlayacaktır.

Motor, Performans ve Sürüş Dinamikleri:

Safkan Cupra hissiyatı!

2.0 litre (TSI-DNFB) motoru ve 7 ileri DSG kombinasyonunun yanına 4Drive eklenince ortaya çıkacak gücü ve sürüş zevkini otomobile binmeden hayal edebiliyorsunuz. Fakat bindikten sonra bu zevk katlanarak artıyor. Turbo beslemeli bir motor olmasına rağmen tork, güç eğrisini uzun aralıklarda sunabilen motor çift kavramalı DSG şanzımanın kusursuz hızdaki vites geçişleri ile birleşince ortaya 4.9 saniyelik bir 0-100 değeri çıkıyor. Bu arada otomobil 310 Beygir güce ve 400 Nm tork değerine sahip, toplam ağırlığının ise 1569 kilogram olduğu göz önüne alınırsa muazzam bir 0-100 değerine sahip. Tabii ki bu performansın en büyük etkeni 4Drive sistemi kararlı ve otomobilin direksiyonu ile eşdeğerli çalışan sistem, bu ağırlık ve yerden yüksek gövdeye rağmen virajlarda hiç bir tekerin kayma eğilimi göstermesine olanak sağlamıyor.

Yakıt tüketimi olarak fabrika verisi karma 7.7 litre, şehir içi verisi ise 9.7 litre olarak ölçülmüş. Bizim test ettiğimiz süre boyunca yoğun İstanbul trafiği ve agresif kullanımlarımız sonucu 10.5 Litrelik bir yakıt tüketim değerine ulaştık. Sunduğu güç ve ağırlığı göz önüne alınırsa gayet makul bir tüketim değeri olduğunu belirtmek isterim. Cupra markası ülkemizde tahmin ettiği değeri ve ilgiyi maalesef görmüyor. Bu tarz safkan Cupra hazzını kullanıcıya sunduğu otomobiller ile dikkatleri üstüne çekecek ve üstündeki ilgi artacak diye düşünüyorum.

Teknik Özellikler:

  • Motor Tipi: Petrol
  • Motor Hacmi: 2.0 TSI 1984 cc
  • Beygir Gücü: 310 Beygir @5450-6600 rpm
  • Tork Gücü: 400 Nm @2000-5450 rpm
  • 0-100: 4.9 saniye
  • Maksimum Hız: 250 km/h
  • Şanzıman: 7 İleri DSG çift kavrama
  • Ağırlık: 1569 Kilogram
  • Bagaj Hacmi: 420 Litre en az
  • Uzunluk: 4450 mm
  • Genişlik: 1839 mm
  • Yükseklik: 1511 mm
  • Dingil Mesafesi: 2680 mm

İlgili Makaleler

2 Yorum

    1. İyi günler, Cupra Formentor’un renk seçenekleri aracın kataloğunda; Mat Petrol Mavi, Midnight Siyah, Mat Magnetic Gri, Beyaz, Nevada Beyaz, Graphene Gri, Magnetic Gri ve Desire Kırmızı olarak belirtiliyor. Ancak bu renk seçeneklerinin şu anda mevcut olup olmadığını öğrenmek için ise bayilere ulaşabilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu